09.05.2024 / 11:38
StoryEditor

Do Żabki wstęp tylko bez plecaka i nie w dużych grupach. Kontrowersyjna próba walki z kradzieżami sklepowymi

Sieci Żabka postanowiła walczyć z plagą kradzieży. Jej elementem jest ograniczenie liczby osób w wieku szkolnym mogących wejść do sklepu (fot. Shutterstock)
Sieć Żabka zdecydowała się wprowadzić szereg obostrzeń mających zapobiegać rosnącej liczbie kradzieży w sklepach. Część z nich może średnio przypaść do gustu młodzieży w wieku szkolnym, która jest w placówkach tej sieci częstą klientelą.

Z policyjnych statystyk wynika, ze liczba kradzieży w sklepach lawinowo rośnie i że dokonują ich osoby, w każdym wieku, z dziećmi i młodzieżą włącznie. Dla Żabki nieletni złodzieje to bardzo poważny problem.

Świadczy o tym przykład jednej z placówek sieci, zlokalizowanej w warszawskiej dzielnicy Ursynów tuż obok szkoły podstawowej. Jak podaje Bussines Insider, kilkuosobowa grupka uczniów zdołała przez kilka miesięcy ukraść w niej towar wart blisko 2 tys. zł.

Sieć postanowiła coś z tym fantem zrobić, na co wskazują ogłoszenia, jakie pojawiły się ostatnio w należących do niej placówkach.

Grupowe zakupy w Żabce z ograniczeniami. Jakimi?

Informują one, że dzieci w wieku szkolnym nie mogą wchodzić do sklepu w grupach większych niż trzy osoby. A jeżeli chcą wejść do sklepu większą grupą, to są zobligowane do pozostawienia plecaków przed wejściem.

Zdjęcia tych ogłoszeń trafiły do internetu, gdzie reakcje na nie były skrajnie różne – od słów poparcia, po oskarżenia o to, że Żabka, wprowadzając opisane ograniczenia, godzi w prywatność i narusza swobody osobiste.

Pracownicy Żabki dostali prawo sprawdzania toreb klientów

Na tym repertuar narzędzi wprowadzonych przez sieć, żeby ograniczyć liczbę kradzieży, się nie kończy. Jak informuje Bussines Insider, powołując się na serwis InnPoland klienci (już bez względu na wiek) zostali zobowiązani do tego, żeby robiąc zakupy w Żabce korzystać z koszyków, a nie własnych torebek.

Ponadto kasjerzy zyskali prawo do sprawdzania zawartości takich torebek, jeśli ktoś zdecyduje się na ich użycie. O tym, że taki obowiązek został wprowadzony, oraz że jego nieprzestrzeganie grozi kontrolą, klienci zostali poinformowani za pośrednictwem sklepowych ulotek.

Poprosiliśmy firmę o komentarz w sprawie restrtykcji dla młodzieży szkolnej.

"Informujemy, że w sklepach sieci Żabka nie obowiązują żadne ograniczenia dotyczące wchodzenia do placówek osób małoletnich. Obsługa sklepu nie jest też uprawniona do jakichkolwiek kontroli rzeczy osobistych klientów. Opisana w mediach instrukcja, która pojawiła się w jednym ze sklepów w Poznaniu, została umieszczona bez naszej wiedzy i akceptacji. Skontaktowaliśmy się z franczyzobiorczynią prowadzącą tę placówkę i oficjalnie poinformowaliśmy, że takie działanie narusza zasady umowy franczyzowej" – czytamy w stanowisku spółki Żabka Polska.

Operator podkreśla jednocześnie, że – jak pokazują statystki policyjne – drobne kradzieże w małych sklepach samoobsługowych są rosnącym problemem dla całego rynku.

"Dlatego uważamy, że konieczne jest wdrożenie odpowiednich rozwiązań systemowych wspierających małych przedsiębiorców w walce z tym procederem. We wszystkich sklepach naszej sieci zamontowane są nowoczesne systemy monitoringu oraz systemy alarmowe, a franczyzobiorcy i pracownicy są cyklicznie szkoleni w zakresie przeciwdziałania kradzieżom. Dodatkowo w przypadku zwiększonej liczby zgłoszeń z danej placówki, na koszt spółki zlecamy dodatkowe patrole ochrony" – informuje biuro prasowe.

17.12.2024 / 13:05
StoryEditor
Lidl zostaje oficjalnym partnerem UEFA EURO Kobiet 2025
Lidl rozszerza swoje portfolio partnerstw sportowych i został sponsorem turnieju UEFA Women‘s EURO 2025 (fot. mat.pras.)

Po Mistrzostwach Świata w Kolarstwie UCI 2023, sponsoringach piłki ręcznej kobiet i mężczyzn na EHF EURO, IHF World Championships, a także po UEFA EURO 2024, UEFA Lidze Europy i UEFA Lidze Konferencji Lidl rozszerza swoje portfolio partnerstw sportowych i został sponsorem turnieju UEFA Women’s EURO 2025.

Nowe partnerstwo jest naturalną ewolucją zaangażowania Lidla w świat sportu, po udanej współpracy w dziedzinie sportu kobiecego (piłka ręczna i kolarstwo) oraz męskiego (UEFA EU...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.12.2024 / 10:45
StoryEditor
Ruszył Popeyes w wersji drive thru. Restauracja jest mocno cyfrowa
Pierwsza restauracja Popeyes w formacie drive thru ruszyła 14 grudnia w Szczecinie (fot. Popeyes/LinkedIn)

14 grudnia sieć osiągnęła kamień milowy i uruchomiła jubileuszową restaurację w Polsce. Jest ona wyjątkowa pod względem konceptu.

W weekend amerykańska sieć Popeyes otworzyła 10. lokalizację w naszym kraju - w Szczecinie przy ul. Struga 34A, co zapowiadaliśmy na początku października. Oprócz tego, ż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 12:53