05.09.2022 / 16:54
StoryEditor

Żabka proponowała napoje energetyczne uczniom. Sieć sklepów (prawie) wycofała swoje reklamy po fali krytyki

Promocja kanapek w witrynie sklepu Żabka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
„Powrót szkolnej ekipy” jako hasło, a na zdjęciu napój energetyczny w promocji i hot dog – tak Żabka Polska zachęcała klientów – skoro tych szkolnych, to w wieku 7-19 lat – do promocji związanych z początkiem roku szkolnego. Promocja, która miała obowiązywać do wtorku, 6 września, została zdjęta przed czasem. Jednak w aplikacji mobilnej Żappka można znaleźć banek w nieco zmodyfikowanej formie.

Żabka Polska przygotowała kampanię na rozpoczęcie roku szkolnego. Od 1 do 6 września br. w sieci sklepów spożywczych z zielonym logo była zaplanowana promocja na napoje energetyczne i hot dogi w ramach tzw. happy hours.

Sieć sklepów proponowała uczniom (w domyśle – bo kto przemieszcza się od września w godzinach od 12:00 do 15:00) napój energetyczny monster 1+1 gratis i hot doga. Reklama opatrzona była hasłem „Powrót szkolnej ekipy”, i opatrzona grafikami nawiązującymi do kratki i zapisków w szkolnym zeszycie.

Napoje dla dzieci

Nie ma się co dziwić, że tak skomponowana promocja oburzyła internautów. „Żabka Polska dlaczego to robicie polskim dzieciom? Pytam o promocję w tym kontekście napoju energetycznego, którego wpływ na zdrowie dzieci jest powszechnie znany. Jak to pogodzić z deklarowaną przez Państwa strategią odpowiedzialności? Jednym z jej filarów jest podobno u Państwa "zrównoważony styl życia". Piszecie Państwo, że ułatwiacie zmianę klientom ich codziennych nawyków na lepsze” – napisał w serwisie dr Piotr Cybula.

Zwrócił uwagę, że jeszcze ciekawiej niż w aplikacji mobilnej, wygląda kampania w gazetce promocyjnej sieci. Ofertę z napojami energetycznymi i hot dogiem, tę szkolną, umieszczono obok promocji piwa.

 

Zmiana strony w gazetce Żabki

Gazetka promocyjna dostępna na stronie internetowej sieci wygląda teraz inaczej. Zamiast promocji dla uczniów wstawiono stronę informującą o otwarciu sklepów w niedziele.

Przed i po - tak Żabka Polska zmieniła gazetkę promocyjną po krytyce związanej z umieszczeniem napoju energetycznego w promocji szkolnej (Fragmenty gazetek promocyjnych ze strony zabka.pl)

Na krytykę odpowiedziała Żabka Polska. „Zgadzamy się, że zestawienie napojów energetycznych z powrotem do szkoły jest niefortunne, dlatego postanowiliśmy wstrzymać komunikację promocji na te konkretne produkty. Misją Grupy Żabka jest upraszczanie ludziom życia. Dajemy naszym klientom wiele opcji wyboru, a to od nich samych zależy, które produkty kupują i w jakiej ilości je spożyją” – podała sieć convenience.

„Jesteśmy świadomi alarmujących statystyk dot. nadwagi i otyłości, dlatego m.in. konsekwentnie wdrażamy strategię reformulacji oferowanych produktów marki własnej – redukujemy zawartość soli i cukru, rozszerzamy ofertę produktów roślinnych, redukujemy zawartość konserwantów czy sztucznych aromatów. Wprowadzamy także na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score, ułatwiając klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Dodatkowo w ramach samej akcji promocyjnej „Powrót szkolnej ekipy”, włączyliśmy m.in. produkty warzywne i nabiałowe, które idealnie nadają się na przekąskę do plecaka – m.in. sok marchwiowy z mango i bananem, owsianki z owocami czy puree jogurtowe oraz orzechy” – dodała Żabka Polska.

Komunikacja wstrzymana czy nie?

Pomimo zapewnień o wstrzymaniu komunikacji promocji, w poniedziałek 5 września w aplikacji mobilnej widoczny był baner zachęcający do „happy hours” i monstera z hot dogiem. Żabka zmodyfikowała jedynie hasło i zmieniła nieco tło plakatu, tak aby nie kojarzył się wprost ze szkołą.

Teraz do zakupu w promocyjnej cenie zachęca hasło „Wpadnij po drodze”. Jednak jeszcze dwa dni temu na plakatach przy sklepach Żabka oraz w samych sklepach obowiązywała „szkolna promocja”. Obecnie przy sklepach Żabka widać plakaty zachęcające do zakupu kanapek.

 

 

20.12.2024 / 11:32
StoryEditor
Hubert Iwanowski odchodzi z zarządu drogerii DM. Jego obowiązki przejmą Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus

Hubert Iwanowski dotychczasowy dyrektor obszaru zakupów i marketingu kończy w grudniu br. swoją operacyjną współpracę z siecią drogerii DM. W wyniku zmiany obowiązki związane z tym obszarem przejmują nowi dyrektorzy wyłonieni z wewnętrznych struktur - Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, którzy zadbają o dalszy płynny rozwój i efektywne funkcjonowanie firmy.

Zarząd polskiego oddziału drogerii DM podziękował Hubertowi Iwanowskiemu za wkład w rozwój całej organizacji, a także jego zaangażowanie w budowanie struktur firmy od podstaw or...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2024 / 16:36
StoryEditor
Między Mercosur a Ukrainą. Problemy polskiego przemysłu drobiarskiego
Między Mercosur a Ukrainą. Problemy polskiego przemysłu drobiarskiego (fot. Shutterstock)

Polska od lat jest liderem w produkcji drobiu w Unii Europejskiej. W 2023 roku polski sektor drobiarski wyprodukował 3,2 mln ton drobiu, a ponad 60 proc. tej produkcji trafiło na eksport. Jednak, jak przekonuje Dariusz Goszczyński, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG), nad branżą zawisły ciemne chmury, jedna z nich nazywa się Mercosur, a druga – Ukraina. Czy polski przemysł drobiarski ma szansę dalej się rozwijać?

Polska od lat znajduje się na pierwszym miejscu unijnej produkcji drobiu, odpowiadając za znaczną część mięsa dostępnego na rynku UE. Dariusz Goszczyński wskazuje, że w 2023 rok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 09:11