Żabka Polska przygotowała kampanię na rozpoczęcie roku szkolnego. Od 1 do 6 września br. w sieci sklepów spożywczych z zielonym logo była zaplanowana promocja na napoje energetyczne i hot dogi w ramach tzw. happy hours.
Sieć sklepów proponowała uczniom (w domyśle – bo kto przemieszcza się od września w godzinach od 12:00 do 15:00) napój energetyczny monster 1+1 gratis i hot doga. Reklama opatrzona była hasłem „Powrót szkolnej ekipy”, i opatrzona grafikami nawiązującymi do kratki i zapisków w szkolnym zeszycie.
Napoje dla dzieci
Nie ma się co dziwić, że tak skomponowana promocja oburzyła internautów. „Żabka Polska dlaczego to robicie polskim dzieciom? Pytam o promocję w tym kontekście napoju energetycznego, którego wpływ na zdrowie dzieci jest powszechnie znany. Jak to pogodzić z deklarowaną przez Państwa strategią odpowiedzialności? Jednym z jej filarów jest podobno u Państwa "zrównoważony styl życia". Piszecie Państwo, że ułatwiacie zmianę klientom ich codziennych nawyków na lepsze” – napisał w serwisie dr Piotr Cybula.
Zwrócił uwagę, że jeszcze ciekawiej niż w aplikacji mobilnej, wygląda kampania w gazetce promocyjnej sieci. Ofertę z napojami energetycznymi i hot dogiem, tę szkolną, umieszczono obok promocji piwa.
Zmiana strony w gazetce Żabki
Gazetka promocyjna dostępna na stronie internetowej sieci wygląda teraz inaczej. Zamiast promocji dla uczniów wstawiono stronę informującą o otwarciu sklepów w niedziele.
Na krytykę odpowiedziała Żabka Polska. „Zgadzamy się, że zestawienie napojów energetycznych z powrotem do szkoły jest niefortunne, dlatego postanowiliśmy wstrzymać komunikację promocji na te konkretne produkty. Misją Grupy Żabka jest upraszczanie ludziom życia. Dajemy naszym klientom wiele opcji wyboru, a to od nich samych zależy, które produkty kupują i w jakiej ilości je spożyją” – podała sieć convenience.
„Jesteśmy świadomi alarmujących statystyk dot. nadwagi i otyłości, dlatego m.in. konsekwentnie wdrażamy strategię reformulacji oferowanych produktów marki własnej – redukujemy zawartość soli i cukru, rozszerzamy ofertę produktów roślinnych, redukujemy zawartość konserwantów czy sztucznych aromatów. Wprowadzamy także na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score, ułatwiając klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Dodatkowo w ramach samej akcji promocyjnej „Powrót szkolnej ekipy”, włączyliśmy m.in. produkty warzywne i nabiałowe, które idealnie nadają się na przekąskę do plecaka – m.in. sok marchwiowy z mango i bananem, owsianki z owocami czy puree jogurtowe oraz orzechy” – dodała Żabka Polska.
Komunikacja wstrzymana czy nie?
Pomimo zapewnień o wstrzymaniu komunikacji promocji, w poniedziałek 5 września w aplikacji mobilnej widoczny był baner zachęcający do „happy hours” i monstera z hot dogiem. Żabka zmodyfikowała jedynie hasło i zmieniła nieco tło plakatu, tak aby nie kojarzył się wprost ze szkołą.
Teraz do zakupu w promocyjnej cenie zachęca hasło „Wpadnij po drodze”. Jednak jeszcze dwa dni temu na plakatach przy sklepach Żabka oraz w samych sklepach obowiązywała „szkolna promocja”. Obecnie przy sklepach Żabka widać plakaty zachęcające do zakupu kanapek.