05.09.2022 / 16:54
StoryEditor

Żabka proponowała napoje energetyczne uczniom. Sieć sklepów (prawie) wycofała swoje reklamy po fali krytyki

Promocja kanapek w witrynie sklepu Żabka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
„Powrót szkolnej ekipy” jako hasło, a na zdjęciu napój energetyczny w promocji i hot dog – tak Żabka Polska zachęcała klientów – skoro tych szkolnych, to w wieku 7-19 lat – do promocji związanych z początkiem roku szkolnego. Promocja, która miała obowiązywać do wtorku, 6 września, została zdjęta przed czasem. Jednak w aplikacji mobilnej Żappka można znaleźć banek w nieco zmodyfikowanej formie.

Żabka Polska przygotowała kampanię na rozpoczęcie roku szkolnego. Od 1 do 6 września br. w sieci sklepów spożywczych z zielonym logo była zaplanowana promocja na napoje energetyczne i hot dogi w ramach tzw. happy hours.

Sieć sklepów proponowała uczniom (w domyśle – bo kto przemieszcza się od września w godzinach od 12:00 do 15:00) napój energetyczny monster 1+1 gratis i hot doga. Reklama opatrzona była hasłem „Powrót szkolnej ekipy”, i opatrzona grafikami nawiązującymi do kratki i zapisków w szkolnym zeszycie.

Napoje dla dzieci

Nie ma się co dziwić, że tak skomponowana promocja oburzyła internautów. „Żabka Polska dlaczego to robicie polskim dzieciom? Pytam o promocję w tym kontekście napoju energetycznego, którego wpływ na zdrowie dzieci jest powszechnie znany. Jak to pogodzić z deklarowaną przez Państwa strategią odpowiedzialności? Jednym z jej filarów jest podobno u Państwa "zrównoważony styl życia". Piszecie Państwo, że ułatwiacie zmianę klientom ich codziennych nawyków na lepsze” – napisał w serwisie dr Piotr Cybula.

Zwrócił uwagę, że jeszcze ciekawiej niż w aplikacji mobilnej, wygląda kampania w gazetce promocyjnej sieci. Ofertę z napojami energetycznymi i hot dogiem, tę szkolną, umieszczono obok promocji piwa.

 

Zmiana strony w gazetce Żabki

Gazetka promocyjna dostępna na stronie internetowej sieci wygląda teraz inaczej. Zamiast promocji dla uczniów wstawiono stronę informującą o otwarciu sklepów w niedziele.

Przed i po - tak Żabka Polska zmieniła gazetkę promocyjną po krytyce związanej z umieszczeniem napoju energetycznego w promocji szkolnej (Fragmenty gazetek promocyjnych ze strony zabka.pl)

Na krytykę odpowiedziała Żabka Polska. „Zgadzamy się, że zestawienie napojów energetycznych z powrotem do szkoły jest niefortunne, dlatego postanowiliśmy wstrzymać komunikację promocji na te konkretne produkty. Misją Grupy Żabka jest upraszczanie ludziom życia. Dajemy naszym klientom wiele opcji wyboru, a to od nich samych zależy, które produkty kupują i w jakiej ilości je spożyją” – podała sieć convenience.

„Jesteśmy świadomi alarmujących statystyk dot. nadwagi i otyłości, dlatego m.in. konsekwentnie wdrażamy strategię reformulacji oferowanych produktów marki własnej – redukujemy zawartość soli i cukru, rozszerzamy ofertę produktów roślinnych, redukujemy zawartość konserwantów czy sztucznych aromatów. Wprowadzamy także na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score, ułatwiając klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Dodatkowo w ramach samej akcji promocyjnej „Powrót szkolnej ekipy”, włączyliśmy m.in. produkty warzywne i nabiałowe, które idealnie nadają się na przekąskę do plecaka – m.in. sok marchwiowy z mango i bananem, owsianki z owocami czy puree jogurtowe oraz orzechy” – dodała Żabka Polska.

Komunikacja wstrzymana czy nie?

Pomimo zapewnień o wstrzymaniu komunikacji promocji, w poniedziałek 5 września w aplikacji mobilnej widoczny był baner zachęcający do „happy hours” i monstera z hot dogiem. Żabka zmodyfikowała jedynie hasło i zmieniła nieco tło plakatu, tak aby nie kojarzył się wprost ze szkołą.

Teraz do zakupu w promocyjnej cenie zachęca hasło „Wpadnij po drodze”. Jednak jeszcze dwa dni temu na plakatach przy sklepach Żabka oraz w samych sklepach obowiązywała „szkolna promocja”. Obecnie przy sklepach Żabka widać plakaty zachęcające do zakupu kanapek.

 

 

10.02.2025 / 11:17
StoryEditor
Biała czekolada dubajska już w Lidlu! Ile trzeba za nią zapłacić? Czy jest droższa niż klasyczna wersja?
Biała czekolada dubajska w Lidlu

Po sukcesie klasycznej czekolady pistacjowej Dubai, Lidl Polska wprowadził do swojej oferty nowość, która zadowoli najbardziej wymagających smakoszy – białą czekoladę pistacjową Dubai. W jakiej cenie?

Dubajskie słodycze zdobywają popularność na całym świecie. Lidl Polska oferował już klasyczną wersję, a teraz czas na nową odsłonę – białą czekoladę pistacjową Dubai....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.02.2025 / 08:10
StoryEditor
TOP10 wiadomości tygodnia: Inflacja nie odpuszcza, Morele.net, TikTok, Żabka TAXI, SPAR i Specjał, Carrefour, Rafał Brzoska jak Elon Musk

Tydzień zaczął się z przytupem. Donald Tusk zaproponował nowy program gospodarczy, w którym kluczowe mają być inwestycje i deregulacja – do pracy nad uproszczeniem przepisów premier imiennie zaprosił Rafała Brzoskę z InPostu. Specjał już oficjalnie przejął franczyzę SPAR, Żabka wprowadza nowe usługi, Carrefour planue zwolnienia grupowe. Inflacja nie odpuszcza, drożeje nie tylko kawa….

1. Inflacja wyższa niż prognozowana! Żywność zdrożała w ujęciu rocznym aż o 5,5 proc.

Według wstępnych danych w styczniu 2025 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 19:21