05.09.2022 / 16:54
StoryEditor

Żabka proponowała napoje energetyczne uczniom. Sieć sklepów (prawie) wycofała swoje reklamy po fali krytyki

Promocja kanapek w witrynie sklepu Żabka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
„Powrót szkolnej ekipy” jako hasło, a na zdjęciu napój energetyczny w promocji i hot dog – tak Żabka Polska zachęcała klientów – skoro tych szkolnych, to w wieku 7-19 lat – do promocji związanych z początkiem roku szkolnego. Promocja, która miała obowiązywać do wtorku, 6 września, została zdjęta przed czasem. Jednak w aplikacji mobilnej Żappka można znaleźć banek w nieco zmodyfikowanej formie.

Żabka Polska przygotowała kampanię na rozpoczęcie roku szkolnego. Od 1 do 6 września br. w sieci sklepów spożywczych z zielonym logo była zaplanowana promocja na napoje energetyczne i hot dogi w ramach tzw. happy hours.

Sieć sklepów proponowała uczniom (w domyśle – bo kto przemieszcza się od września w godzinach od 12:00 do 15:00) napój energetyczny monster 1+1 gratis i hot doga. Reklama opatrzona była hasłem „Powrót szkolnej ekipy”, i opatrzona grafikami nawiązującymi do kratki i zapisków w szkolnym zeszycie.

Napoje dla dzieci

Nie ma się co dziwić, że tak skomponowana promocja oburzyła internautów. „Żabka Polska dlaczego to robicie polskim dzieciom? Pytam o promocję w tym kontekście napoju energetycznego, którego wpływ na zdrowie dzieci jest powszechnie znany. Jak to pogodzić z deklarowaną przez Państwa strategią odpowiedzialności? Jednym z jej filarów jest podobno u Państwa "zrównoważony styl życia". Piszecie Państwo, że ułatwiacie zmianę klientom ich codziennych nawyków na lepsze” – napisał w serwisie dr Piotr Cybula.

Zwrócił uwagę, że jeszcze ciekawiej niż w aplikacji mobilnej, wygląda kampania w gazetce promocyjnej sieci. Ofertę z napojami energetycznymi i hot dogiem, tę szkolną, umieszczono obok promocji piwa.

 

Zmiana strony w gazetce Żabki

Gazetka promocyjna dostępna na stronie internetowej sieci wygląda teraz inaczej. Zamiast promocji dla uczniów wstawiono stronę informującą o otwarciu sklepów w niedziele.

Przed i po - tak Żabka Polska zmieniła gazetkę promocyjną po krytyce związanej z umieszczeniem napoju energetycznego w promocji szkolnej (Fragmenty gazetek promocyjnych ze strony zabka.pl)

Na krytykę odpowiedziała Żabka Polska. „Zgadzamy się, że zestawienie napojów energetycznych z powrotem do szkoły jest niefortunne, dlatego postanowiliśmy wstrzymać komunikację promocji na te konkretne produkty. Misją Grupy Żabka jest upraszczanie ludziom życia. Dajemy naszym klientom wiele opcji wyboru, a to od nich samych zależy, które produkty kupują i w jakiej ilości je spożyją” – podała sieć convenience.

„Jesteśmy świadomi alarmujących statystyk dot. nadwagi i otyłości, dlatego m.in. konsekwentnie wdrażamy strategię reformulacji oferowanych produktów marki własnej – redukujemy zawartość soli i cukru, rozszerzamy ofertę produktów roślinnych, redukujemy zawartość konserwantów czy sztucznych aromatów. Wprowadzamy także na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score, ułatwiając klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Dodatkowo w ramach samej akcji promocyjnej „Powrót szkolnej ekipy”, włączyliśmy m.in. produkty warzywne i nabiałowe, które idealnie nadają się na przekąskę do plecaka – m.in. sok marchwiowy z mango i bananem, owsianki z owocami czy puree jogurtowe oraz orzechy” – dodała Żabka Polska.

Komunikacja wstrzymana czy nie?

Pomimo zapewnień o wstrzymaniu komunikacji promocji, w poniedziałek 5 września w aplikacji mobilnej widoczny był baner zachęcający do „happy hours” i monstera z hot dogiem. Żabka zmodyfikowała jedynie hasło i zmieniła nieco tło plakatu, tak aby nie kojarzył się wprost ze szkołą.

Teraz do zakupu w promocyjnej cenie zachęca hasło „Wpadnij po drodze”. Jednak jeszcze dwa dni temu na plakatach przy sklepach Żabka oraz w samych sklepach obowiązywała „szkolna promocja”. Obecnie przy sklepach Żabka widać plakaty zachęcające do zakupu kanapek.

 

 

07.11.2024 / 16:33
StoryEditor
Nowa szansa dla lokalnego biznesu. Czy lokalny e-commerce ma szansę zrewolucjonizowaćw polskim handel internetowy?

Coraz więcej Polaków wybiera zakupy online, ale w lokalnych sklepach. Trend lokalnego e-commerce rośnie w siłę, a dla wielu jest alternatywą, która pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i wesprzeć lokalne biznesy.

Polacy coraz częściej sięgają po rozwiązania, które łączą wygodę zakupów online z bliskością lokalnych punktów sprzedaży. Tak zwany lokalny e-commerce to rosnący trend, który zy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2024 / 13:47
StoryEditor
InPost podpisał umowę z Polenergią. Paczkomaty i samochody spółki zasili zielona energia
Paczkomat (fot. Inpost)

Grupa InPost porozumiała się z Polenergią w sprawie dostaw energii nie tylko ponownie do blisko 24 tys. automatów paczkowych firmy w Polsce, ale także 1,3 tys. aut elektrycznych oraz także oddziałów i sortowni. Wyprodukuje ją Farma Wiatrowa Dębsk.

Umowa PPA (ang. Power Purchase Agreement), jak podkreśla sam InPost, jest bardzo ważnym krokiem w dążeniu do korzystania w 100 proc. z zeroemisyjnej energii elektrycznej. Zako...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. listopad 2024 20:18