18.09.2024 / 15:13
StoryEditor

Żabka obniża o 30 proc. cenę wody butelkowanej na terenach objętych stanem klęski żywiołowej

Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)

Średnio o około 30 proc. obniżona zostanie cena wody w butelce w sklepach sieci Żabka znajdujących się na terenach objętych stanem klęski żywiołowej, dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. To jedna z decyzji podjętych przez największą sieć sklepów convenience w związku z powodziami w południowo-zachodniej Polsce.

"Podjęliśmy decyzję, że ceny wody o pojemności 1,0l, 1,5l i 5l w sklepach Żabka znajdujących się na terenach objętych stanem klęski żywiołowej obniżamy średnio o ok. 30 proc. w porównaniu do cen w innych regionach. Podejmiemy też wszelkie możliwe działania, aby zapewnić dostępność wody w placówkach" - przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Żabki.

Od kiedy woda w Żabce będzie tańsza?

Nowe, niższe ceny obowiązywać będą od czwartku 19 września do 1 października (włącznie). Mowa o cenach maksymalnych, jakie wskazuje sieć Żabka. Ostatecznie to sami franczyzobiorcy decydują o cenach w swoich sklepach (mogą je obniżyć jeszcze bardziej, ale nie mogą ich podwyższyć ponad ceny wskazane przez centralę).

Woda w butelce sprzedawana będzie taniej na obszarach, które zostały ujęte w rozporządzeniu Rady Ministrów, które wprowadziło stan klęski żywiołowej.

Obecnie taki stan obowiązuje w 20 powiatach i trzech miastach na prawach powiatu. Stan klęski żywiołowej wprowadzono w powiatach kamiennogórskim, karkonoskim, kłodzkim, lwóweckim, wałbrzyskim, ząbkowickim, lubańskim, dzierżoniowskim i świdnickim oraz w Wałbrzychu i Jeleniej Górze (woj. dolnośląskie); w powiatach głubczyckim, nyskim, prudnickim, opolskim, krapkowickim, brzeskim i kędzierzyńsko-kozielskim (woj. opolskie); oraz w powiatach bielskim, cieszyńskim, pszczyńskim i raciborskim oraz w mieście Bielsko-Biała (woj. śląskie). Rząd zapowiedział, że lista będzie rozszerzana, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Woda w butelce to jeden z produktów pierwszej potrzeby, jakich na zagrożonych terenach brakuje najbardziej. Sieć Aldi informowała w środę, że odnotowuje w swoich sklepach aż dziewięciokrotnie większy popyt na wodę na południu Polski. Internauci już w ostatnich dniach publikowali zdjęcia sklepów innych sieci, w których woda była wykupiona.

Żabki ucierpiały podczas powodzi

Przypomnijmy, że na początku tygodnia aż ok. 80 Żabek, głównie w okolicy Kłodzka, zostało zamkniętych z powodu powodzi i zagrożenia podtopieniami. Sieć zapowiedziała, że wesprze swoich franczyzobiorców, którzy ucierpieli podczas obecnego kryzysu. Żabka już w nocy z niedzieli na poniedziałek zaczęła organizować pomoc również dla mieszkańców zalanych terenów.

"Na bieżąco podejmujemy szereg działań wspierających pomoc dla powodzian, m.in. wspieramy Polski Czerwony Krzyż w działaniach humanitarnych, przekazaliśmy już ponad 24 tony żywności i wody, dostarczamy produkty dla wolontariuszy i służb umacniajacych wały we Wrocławiu, uruchomiliśmy także zbiórkę cegiełek-żappsów w aplikacji Żappka" - dodaje biuro prasowe Żabki.

16.12.2024 / 10:37
StoryEditor
Weekendowe protesty pod sklepami Lidla. Opór przed budową centrum dystrybucyjnego w Gietrzwałdzie
Sklep sieci Lidl (fot. Lidl Polska)

Aktywiści i mieszkańcy gminy Gietrzwałd protestowali w weekend przeciwko budowie centrum dystrybucyjnego Lidla na tym terenie. Twierdzą, że składowane tam śmieci zniszczą krajobraz i zniechęcą pielgrzymów. Sieć zaprzecza.

Jak donosi portal dziennik.pl, protest odbył się w sobotę m.in. w Olsztynie. Na transparentach mieli hasła „Nie chcemy waszych śmieci w Gietrzwałdzie”.

Spór dotyczy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2024 / 15:50
StoryEditor
Tomasz Walczak, Intermarché: chcemy być najbardziej lubianą siecią supermarketów w Polsce
Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarché

Sieć Intermarché ujawniła plany rozwoju na 2025 rok. Marka zamierza otworzyć około 15 sklepów, nowe centrum dystrybucyjne, kolejne stacje paliw, a także mocno zainwestować w platformę e-commerce. Firma podkreśla, że m.in. dzięki wzmocnieniu oferty i jakości kategorii świeżych, chce uzyskać status najbardziej lubianej sieci supermarketów spożywczych w naszym kraju.

Intermarché - franczyzowa sieć działająca w ramach Grupy Muszkieterów, zapowiedziała sporo działań na rynku FMCG w 2025 roku. Firma ma ambicje, by stać się ulubionym supermark...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:03