18.09.2024 / 15:13
StoryEditor

Żabka obniża o 30 proc. cenę wody butelkowanej na terenach objętych stanem klęski żywiołowej

Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)

Średnio o około 30 proc. obniżona zostanie cena wody w butelce w sklepach sieci Żabka znajdujących się na terenach objętych stanem klęski żywiołowej, dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. To jedna z decyzji podjętych przez największą sieć sklepów convenience w związku z powodziami w południowo-zachodniej Polsce.

"Podjęliśmy decyzję, że ceny wody o pojemności 1,0l, 1,5l i 5l w sklepach Żabka znajdujących się na terenach objętych stanem klęski żywiołowej obniżamy średnio o ok. 30 proc. w porównaniu do cen w innych regionach. Podejmiemy też wszelkie możliwe działania, aby zapewnić dostępność wody w placówkach" - przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Żabki.

Od kiedy woda w Żabce będzie tańsza?

Nowe, niższe ceny obowiązywać będą od czwartku 19 września do 1 października (włącznie). Mowa o cenach maksymalnych, jakie wskazuje sieć Żabka. Ostatecznie to sami franczyzobiorcy decydują o cenach w swoich sklepach (mogą je obniżyć jeszcze bardziej, ale nie mogą ich podwyższyć ponad ceny wskazane przez centralę).

Woda w butelce sprzedawana będzie taniej na obszarach, które zostały ujęte w rozporządzeniu Rady Ministrów, które wprowadziło stan klęski żywiołowej.

Obecnie taki stan obowiązuje w 20 powiatach i trzech miastach na prawach powiatu. Stan klęski żywiołowej wprowadzono w powiatach kamiennogórskim, karkonoskim, kłodzkim, lwóweckim, wałbrzyskim, ząbkowickim, lubańskim, dzierżoniowskim i świdnickim oraz w Wałbrzychu i Jeleniej Górze (woj. dolnośląskie); w powiatach głubczyckim, nyskim, prudnickim, opolskim, krapkowickim, brzeskim i kędzierzyńsko-kozielskim (woj. opolskie); oraz w powiatach bielskim, cieszyńskim, pszczyńskim i raciborskim oraz w mieście Bielsko-Biała (woj. śląskie). Rząd zapowiedział, że lista będzie rozszerzana, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Woda w butelce to jeden z produktów pierwszej potrzeby, jakich na zagrożonych terenach brakuje najbardziej. Sieć Aldi informowała w środę, że odnotowuje w swoich sklepach aż dziewięciokrotnie większy popyt na wodę na południu Polski. Internauci już w ostatnich dniach publikowali zdjęcia sklepów innych sieci, w których woda była wykupiona.

Żabki ucierpiały podczas powodzi

Przypomnijmy, że na początku tygodnia aż ok. 80 Żabek, głównie w okolicy Kłodzka, zostało zamkniętych z powodu powodzi i zagrożenia podtopieniami. Sieć zapowiedziała, że wesprze swoich franczyzobiorców, którzy ucierpieli podczas obecnego kryzysu. Żabka już w nocy z niedzieli na poniedziałek zaczęła organizować pomoc również dla mieszkańców zalanych terenów.

"Na bieżąco podejmujemy szereg działań wspierających pomoc dla powodzian, m.in. wspieramy Polski Czerwony Krzyż w działaniach humanitarnych, przekazaliśmy już ponad 24 tony żywności i wody, dostarczamy produkty dla wolontariuszy i służb umacniajacych wały we Wrocławiu, uruchomiliśmy także zbiórkę cegiełek-żappsów w aplikacji Żappka" - dodaje biuro prasowe Żabki.

14.04.2025 / 15:08
StoryEditor
System kaucyjny: Jest apel do premiera. Chodzi o wysokie koszty, które ponosi handel w związku z odbiorem opakowań
System kaucyjny jest już za rogiem, a tymczasem jest w nim ciągle wiele niewiadomych (fot. Agata Grysiak/wiadomoscikosmetyczne.pl)

Kwestia zwrotu opakowań wynikająca z przepisów unijnych i krajowych i działania systemu kaucyjnego jest już częścią rzeczywistości gospodarczej, a od października stanie się codziennością każdego sklepu. Wiele w tej kwestii jest jeszcze do zrobienia, stąd przedsiębiorcy wystosowali apel do premiera.

Dlatego przedstawiciele handlu podjęli decyzję o wystąpienie do rządu w kwestii uregulowania kwestii kosztów, jakie sklepy będą ponosić w związku z funkcjonowaniem systemu kaucy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.04.2025 / 11:37
StoryEditor
Karol Kamas, Pluxee: Przed nami przetasowania na rynku benefitów pracowniczych, którego wartość to już 20 mld zł
Karol Kamas, chief product & marketing officer oraz członek zarządu w Pluxee Polska (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Struktura benefitów pracowniczych istotnie się zmienia. Kiedyś oczywiście karta sportowa i ubezpieczenie medyczne były topowymi benefitami, natomiast teraz dochodzi do pewnego przetasowania - mówił podczas kongresu Retail Trends 2025 Karol Kamas, chief product & marketing officer oraz członek zarządu w Pluxee Polska, podkreślając, że istotną tego przyczyną są zmiany prawne.

- Patrzymy na retail jako kategorię w kontekście partnerstwa, bo wydaje mi się, że modele które budujemy są na zasadzie win-win. My jako Pluxee działamy w modelu B2B, jest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 05:07