27.05.2024 / 11:55
StoryEditor

Żabka fast foodem nawet na mapach. Sklepy zmieniają się w lokale gastronomiczne. Dlaczego?

Sklepy Żabka zmieniają się w fast foody (Żabka Polska, Google maps)
Nie wyglądają z zewnątrz jak bary szybkiej obsługi, ale pozory mogą mylić. Sieć Żabka zmienia swoją strategię asortymentową i idzie w kierunku sprzedaży ciepłych dań na wynos. Nawet na mapach Google część lokali to już fast foody a nie sklepy.

Do tej pory sklepy Żabka oznaczane były na mapach jako sklepy charakterystyczną ikonką wózka na zakupy. Od niedawna niektóre lokale nie są już – przynajmniej wg. opisu - sklepami spożywczymi, ale fast foodami oznaczonymi ikonką noża i widelca.

Żabka jak bar z zapiekankami

Wydawałoby się, że to oznaczenie może wynikać z błędu na mapie, ale tak nie jest. Choć lokalom tym daleko jeszcze do McDonalds’a czy KFC, zmieniają one swój charakter. Nadal będą prowadzić sprzedaż produktów spożywczych, jednak to już nie jest ich jedyną rolą.

Wybrane Żabki zostały wyposażone w dodatkowe urządzenia do przygotowywania posiłków na ciepło, a operator sieci rozpoczął właśnie kampanię, aby jak najszerzej poinformować o nowym asortymencie.

Jakie dania są dostępne w Żabkach?

Kuchnia Żabki to potrawy typowo fast foodowe. Do hot dogów i panini dołączają nuggetsy, stripsy z kurczaka, burgery, zapiekanki, churrosy i frytki. Oferta nie jest dostępna we wszystkich sklepach, ale tylko tych, do których Żabka Polska wstawiła już piece konwekcyjno-mikrofalowe. Dania muszą być chrupkie, aby zyskały aprobatę konsumentów, więc zwykła kuchenka mikrofalowa w sklepie byłaby niewystarczająca.

Nowa oferta Żabki reklamowana jest szeroko w telewizji, internecie, kinach i na reklamach „na mieście”. Kampania wystartowała w maju pod hasłem „weź to na gorąco”, a w sklepach Żabka można zobaczyć też hasła „prosto z pieca”.

Kup w lokalu, zjedz pod sklepem

Poza nielicznymi wyjątkami, sklepy Żabka nie będą lokalami, w których można usiąść i zjeść posiłek. Żabka testuje wprawdzie i taki format, jednak w przypadku sklepów zmienianych w fast foody niewiele się one różnią od dotychczas znanych placówek. Jedyną zmianą jest rozbudowanie oferty dań ciepłych przy kasie.

Po co to wszystko? Powodów jest kilka, a głównym są pieniądze. Żabka Polska dąży do zwiększenia sprzedaży z metra kwadratowego. Sieć nie będzie rozwijać się już tak dynamicznie przez uruchamianie nowych sklepów, jak w ubiegłych latach, ponieważ liczy już ponad 10 tys. placówek. Powoli zaczyna brakować i miejsca, i chętnych do prowadzenia sklepów w modelu franczyzowym.

 

image
Różne oznaczenie lokali Żabka na mapie Google
FOTO: fot. Google
18.03.2025 / 13:58
StoryEditor
Liczba niewypłacalnych firm będzie nadal rosła. Handel detaliczny w czołówce branż najbardziej zagrożonych utratą miejsc pracy w następstwie bankructw
W ocenie ekspertów z Allianz Trade lata 2025 i 2026 przyniosą dalszy wzrost liczby niewypłacalnych firm (fot. Shutterstock)

Ostatnie lata przynoszą wzrost liczby firm, które są niewypłacalne. Eksperci z Allianz Trade prognozują, że najbliższej przyszłości ten trend się nie odwróci. Co więcej, może on przybrać na sile, przynosząc utratę milionów miejsc pracy. Skąd tak pesymistyczne prognozy?

Eksperci z Allianz Trade prognozuję, że lata 2025 i 2026 będą dwoma kolejnymi, które przyniosą globalny wzrost liczba niewypłacalnych firm. W ich ocenie liczba niewypłacalności ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.03.2025 / 13:57
StoryEditor
Rozpoczął się bojkot największych sieci sklepów spożywczych. Chodzi o wysokie ceny w sklepach
Klienci sklepów mają dość wysokich cen. Protestują m.in. w Szwecji, Serbii, Czarnogórze oraz Bośni i Hercegowinie (fot. Shutterstock

W Szwecji z powodu drożyzny klienci rozpoczęli w poniedziałek tygodniowy bojkot największych sieci sklepów spożywczych, a szefowie największych firm handlowych trafili na dywanik sztokholmskiego rządu. Dzieje się też na Węgrzech.

Jak podaje firma badawcza Matpriskollen, w lutym koszty zakupów spożywczych rosły w Szwecji najszybciej od dwóch lat, a ceny wielu produktów były wyższe o ponad 20 proc. w porów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 00:53