11.07.2024 / 18:26
StoryEditor

Skarbówka kazała Żabce zapłacić 44 mln zł zaległego podatku i odsetki

Sklep Żabka (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandowe.pl)
Żabka Polska w ub. roku otrzymała wynik kontroli celno-skarbowej wszczętej dwa lata wcześniej. Sprawa dotyczyła rzetelności wywiązywania się z obowiązku płatnika podatku dochodowego od osób prawnych. Organ zakwestionował prawo do zastosowania zwolnienia odsetek z podatku. Spółka podjęła decyzję o pobraniu podatku w kwocie niemal 44 tys. zł i odsetek od tej kwoty. Wystąpiła również o stwierdzenie nadpłaty i zwrot podatku.

Odsetki, jakie Żabka musiała zapłacić od spornej kwoty po kontroli wyniosły 17,7 mln zł. Były tak wysokie, ponieważ sprawa dotyczyła podatku za lata 2018 i 2019.

"W dn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2024 / 15:55
StoryEditor
Już jesienią wystartuje San Park Piaseczno. Centrum stawia na sklepy specjalistyczne
Wizualizacja San Park Piaseczno (fot. San Park Piaseczno)
Za kilkanaście tygodni oddany do użytku ma zostać nowy obiekt handlowy pod Warszawą. San Park Piaseczno będzie miał powierzchnię 3,7 tys. mkw. GLA oraz 40 lokali sklepowych i restauracyjnych.

Budowa San Parku Piaseczno rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku i od początku prowadzonych prac przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Otwarcie flagowej inwestycji spó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.07.2024 / 11:14
StoryEditor
Wojna cenowa w handlu? Prezes Lidl Polska: Słowo "wojna" zostawmy na naprawdę ciężkie tematy [WIDEO]
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska (fot. mat. własne)
- Jestem zwolennikiem unikania tak mocnych słów, jak "wojna", w kontekście rywalizacji cenowej - mówi Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Zdaniem szefa polskiego oddziału Lidla, trwającej w branży handlowej intensywnej walki o klienta nie należy nazywać "wojną cenową". - Powiedziałbym, że to, co w tej chwili się ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. lipiec 2024 02:03