Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie. Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.
W ocenie Damiana Rybaka, który wziął udział w webinarze pt. „Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami”, branża handlu detalicznego odpowiada na podstawowe potrzeby konsumentów, dlatego franczyzowe sieci sklepów spożywczych rozwijały się w czasie pandemii.
Obejrzyj nagranie z webinarium!
– Oczywiście, wyzwania przed jakimi stanęliśmy wymagały od nas w ostatnich latach sporo zmian. Zadbaliśmy m.in. o bezpieczeństwo dostaw – co jest istotną przewagą dużych, sprawdzonych sieci franczyzowych. Obecnie kwestia zapewnienia dostaw i stałości cen jest również ważna dla franczyzobiorców. Cały nasz dział logistyki i zakupów mocno nad tym pracuje. To jest jedna z kluczowych przewag, która w tym turbulentnym czasie pozwala wspierać i rozwijać biznes – zaznaczył Damian Rybak.
Dodał też, że ostatnie dwa lata były dla spółki okresem dynamicznego wzrostu. W zeszłym roku pod szyldem Żabka zostało otwarto ponad tysiąc sklepów. Spółka widzi także duży potencjał rozwoju nie tylko w dużych, ale i w małych miejscowościach.
– Mamy na uwadze to, że są jeszcze miasta, gdzie nie ma Żabki, gdzie konsumenci nas nie znają podkreślił nasz rozmówca. Podsumowując nasze działania w ciągu tych ostatnich lat, mogę powiedzieć, że udało nam się w sposób bezpieczny dla franczyzobiorców poprowadzić i rozwinąć sieć. Jak w każdym biznesie, ryzyka istnieją z różnych stron, ale skutecznie wykorzystujemy wszystkie dostępne możliwości, aby biznes się rozwinął - zarówno jeśli chodzi o już działające sklepy, jak i uruchomienie nowych placówek – podkreślił nasz rozmówca.
Zauważył też, że zainteresowanie franczyzą wzrasta.
– Mamy dużą grupę aplikujących kandydatów, nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. Zainteresowanie franczyzą jest na bardzo wysokim poziomie, szczególnie jeśli chodzi o początek tego roku – podsumował Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka.