Dotychczas sieć Żabka wprowadzała kwiaty cięte wyłącznie do oferty sezonowej typu in-out, przy okazji takich wydarzeń, jak Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Z reguły kwiaty były dostarczane do sklepów w jednej dostawie i po spadku okolicznościowego zainteresowania konsumentów były wycofywane ze sprzedaży.
Kwiaty w stałej ofercie Żabki?
Jak ustaliły wiadomoscihandlowe.pl, niebawem kwiaty mają trafić do stałej oferty przynajmniej dużej części sklepów Żabka. Obecnie w ok. tysiącu placówek trwa pilotaż tego konceptu. Jeśli zakończy się sukcesem, będzie on wdrażany w kolejnych placówkach.
Co ciekawe, kwiaty mają stanowić wyodrębnioną kategorię produktową. Nie będą sprzedawane przy kategorii warzyw i owoców, ale znajdą w placówkach sieci wyodrębnione miejsce. W tym celu przygotowano nowe meble, przystosowane do ekspozycji tego specyficznego asortymentu.
Konkurs dla franczyzobiorców
Operator sieci prowadzi stosowną komunikację w kwestii nowego projektu, adresowaną do franczyzobiorców. Podczas zakończonych właśnie targów Żabka Biznes Expo przedsiębiorcy tworzyli własne bukiety w specjalnym konkursie. Najlepszy bukiet trafi do czasowej sprzedaży w sieci, w ramach rozpoczętego pilotażu.
Czy pomysł Żabki, by stać się największą w Polsce siecią kwiaciarni ma szanse powodzenia? Rynek kwiaciarski jest w naszym kraju bardzo nasycony i konkurencyjny, choć jednocześnie stale rośnie. Według portalu lifein.pl, ogromna większość z prawie 23 tysięcy działających w kraju kwiaciarni to małe punkty usytuowane na targowiskach miast lub przy osiedlowych centrach handlowo-usługowych. Punkty prowadzone są zazwyczaj przez właścicieli, którzy sami kupują kwiaty i akcesoria na rynkach hurtowych, a także pełnią funkcję florysty, przygotwując bukiety, wiązanki czy wieńce.Potentat H. Skrzydlewska
Warto uzupełnić, że w Polsce funkcjonują też duże sieci kwiaciarni. Przykładowo w Łodzi, gdzie działa ok. 100 kwiaciarni, aż 36 z nich należy do firmy H. Skrzydlewska, której początki sięgają 1937 r., choć sprzedażą kwiatów zajęła się w 1963 r., gdy stery przejęła Helena Skrzydlewska. Przez lata firma specjalizowała się w prowadzeniu kwiaciarni przy cmentarzach, ale stopniowo wchodziła też na inne rynki. Obecnie jest prawdopodobnie największą siecią kwiaciarni w Polsce.
Ciekawostką na rynku są kwiatomaty – automaty, w których można o dowolnej porze odebrać zamówione wcześniej bukiety czy wiązanki, a także kupić jedną z gotowych kompozycji kwiatowych.