23.04.2024 / 14:26
StoryEditor

Żabka chce stać się największą siecią kwiaciarni w Polsce [NASZ NEWS]

Konkurs na najładniejszy bukiet, Żabka Biznes Expo
Sieć Żabka rozpoczyna duży pilotaż wyodrębnionego działu z kwiatami, które mają trafić do stałej oferty sklepów. Dotychczas były dostępne w ofercie sezonowej, przy okazji takich wydarzeń, jak Dzień Kobiet. Czy powstanie największa w Polsce sieć kwiaciarni? Sytuacja na rynku wydaje się sprzyjać planom detalisty.

Dotychczas sieć Żabka wprowadzała kwiaty cięte wyłącznie do oferty sezonowej typu in-out, przy okazji takich wydarzeń, jak Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Z reguły kwiaty były dostarczane do sklepów w jednej dostawie i po spadku okolicznościowego zainteresowania konsumentów były wycofywane ze sprzedaży.

Kwiaty w stałej ofercie Żabki?

Jak ustaliły wiadomoscihandlowe.pl, niebawem kwiaty mają trafić do stałej oferty przynajmniej dużej części sklepów Żabka. Obecnie w ok. tysiącu placówek trwa pilotaż tego konceptu. Jeśli zakończy się sukcesem, będzie on wdrażany w kolejnych placówkach.

Co ciekawe, kwiaty mają stanowić wyodrębnioną kategorię produktową. Nie będą sprzedawane przy kategorii warzyw i owoców, ale znajdą w placówkach sieci wyodrębnione miejsce. W tym celu przygotowano nowe meble, przystosowane do ekspozycji tego specyficznego asortymentu.

Konkurs dla franczyzobiorców

Operator sieci prowadzi stosowną komunikację w kwestii nowego projektu, adresowaną do franczyzobiorców. Podczas zakończonych właśnie targów Żabka Biznes Expo przedsiębiorcy tworzyli własne bukiety w specjalnym konkursie. Najlepszy bukiet trafi do czasowej sprzedaży w sieci, w ramach rozpoczętego pilotażu.

image
Konkurs na najładniejszy bukiet, Żabka Biznes Expo
FOTO: fot. Mat. Prasowe
Czy pomysł Żabki, by stać się największą w Polsce siecią kwiaciarni ma szanse powodzenia? Rynek kwiaciarski jest w naszym kraju bardzo nasycony i konkurencyjny, choć jednocześnie stale rośnie. Według portalu lifein.pl, ogromna większość z prawie 23 tysięcy działających w kraju kwiaciarni to małe punkty usytuowane na targowiskach miast lub przy osiedlowych centrach handlowo-usługowych. Punkty prowadzone są zazwyczaj przez właścicieli, którzy sami kupują kwiaty i akcesoria na rynkach hurtowych, a także pełnią funkcję florysty, przygotwując bukiety, wiązanki czy wieńce.

Potentat H. Skrzydlewska

Warto uzupełnić, że w Polsce funkcjonują też duże sieci kwiaciarni. Przykładowo w Łodzi, gdzie działa ok. 100 kwiaciarni, aż 36 z nich należy do firmy H. Skrzydlewska, której początki sięgają 1937 r., choć sprzedażą kwiatów zajęła się w 1963 r., gdy stery przejęła Helena Skrzydlewska. Przez lata firma specjalizowała się w prowadzeniu kwiaciarni przy cmentarzach, ale stopniowo wchodziła też na inne rynki. Obecnie jest prawdopodobnie największą siecią kwiaciarni w Polsce.

Ciekawostką na rynku są kwiatomaty – automaty, w których można o dowolnej porze odebrać zamówione wcześniej bukiety czy wiązanki, a także kupić jedną z gotowych kompozycji kwiatowych.

 

 

18.07.2024 / 09:40
StoryEditor
Rząd dołoży do inwestycji Dino. Jedna ze spółek grupy dostanie 2,6 mln złotych w gotówce
Grupa Dino Polska dostała rządowy grant, który pokryje część kosztów związanych z budową drugiego zakładu mięsnego spółki Agro-Rydzyna (fot. Wiadomości Handlowe, Konrad Kaszuba)
Należąca do grupy kapitałowej Dino Polska spółka Agro-Rydzyna, dostanie zastrzyk gotówki z Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Zostanie ona przeznaczona na dokończenie budowy drugiego zakładu produkującego mięso i wędliny trafiające do sklepów sieci Dino.

Spółka Agro-Rydzyna reprezentowana przez członków zarządu Michała Krauzego i Joannę Jagodzińską podpisała w czerwcu br. umowę grantową z przedstawicielem Ministerstwem Rozwoju...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2024 / 15:14
StoryEditor
Wojciech Gorzeń, Movens Advisory: Klienci oczekują spójnych cen w ramach jednej sieci, co nie znaczy, że tych cen nie można różnicować
Wojciech Gorzeń, partner w Movens Advisory i ekspert ds. pricingu podczas kongresu Retail Trends 2024 (fot, Wiadomości Handlowe)
Lidl stawia na spójność cen w sklepach sieci w całym kraju, Biedronka przeciwnie – różnicuje je w zależności od lokalizacji placówek. Wojciech Gorzeń, partner w Movens Advisory i ekspert ds. pricingu, przyznaje, że są argumenty przemawiające za każda z tych strategii.

– Zdania w kwestii tego, czy ceny produktów w ramach sieci działającej w modelu omnichannel powinni być zróżnicowane, czy też spójne są podzielone – zaznaczył Wojc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. lipiec 2024 11:27