18.07.2018 / 10:12
StoryEditor

Maxima z mocnym ratingiem od S&P. Dalius Misiūnas, prezes Grupy: To daje nam nowe możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych

(Grupa Maxima)
Agencja Standard & Poor‘s przyznała firmie Maxima Grupė rating na poziomie BB+ ze stabilną perspektywą. Tym samym litewski koncern handlowy stał się pierwszą prywatną firmą w krajach bałtyckich i jednym z niewielu detalistów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, która otrzymała międzynarodowy rating kredytowy. Przyznany rating jest najwyższy wśród europejskich firm detalicznych o podobnej wielkości (z rocznym przychodem w wysokości 4 mld euro).

Standard & Poor's uzasadnił przyznaną Maxima Grupe ocenę na poziomie BB + silną pozycją lidera w krajach nadbałtyckich i rosnącym udziałem w polskim rynku detalicznym. Agencja podkreśliła taże zrównoważony model biznesowy litewskiej grupy i stabilność finansową firmy. Wiarygodność i stabilność finansowa Maxima Grupė są na tym samym poziomie co największych detalistów europejskich (np. Tesco w Wielkiej Brytanii lub Casino Group we Francji).

- Pomimo, że nasza działalność koncentruje się na stosunkowo niewielkim rynku bałtyckim, firma uzyskała solidną ocenę, otwierając przed nami nowe możliwości na międzynarodowych rynkach kapitałowych, a także jest dowodem na to, że Maxima Grupė osiągnęła już poziom dojrzałości biznesowej, który pozwala nam korzystać z tych samych instrumentów finansowych, co najwięksi europejscy detaliści - powiedział Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

Maxima Grupė złożyła wniosek o przyznanie ratingu kredytowego po rozpoczęciu oceny możliwości emisji obligacji. Po otrzymaniu oceny firma pomyślnie ukończyła pierwszy ważny etap procesu emisji obligacji. Według D. Misiūnasa, Maxima Grupė rozważa obecnie wszystkie możliwe alternatywy dla finansowania rozwoju swojej działalności.

- Ocena kredytowa jest tylko jednym z wielu czynników w naszych rozważaniach. Jednocześnie należy wziąć pod uwagę inne kryteria, takie jak sytuacja na rynkach kapitałowych. Oczywiście po pozytywnej ocenie emisja obligacji pozostaje atrakcyjną opcją dla dalszego rozwoju działalności na rynkach zagranicznych - powiedział.
Maxima Grupė zarządza sieciiami detalicznymi na kilku europejskich rynkach, w tym sklepami Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka i Aldik (w Polsce), T-Market (w Bułgarii) oraz e-sklepem spożywczym Barbora działający na Litwie i Łotwie. Maxima Grupė należy do grupy Vilniaus Prekyba - jednej z największych firm detalicznych w krajach bałtyckich i regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

13.03.2025 / 13:12
StoryEditor
Program Kaufland Card przekroczył kolejna barierę rozwoju w Polsce. Penetracja programu lojalnościowego rośnie
Kaufland wprowadził opcję płatności w aplikacji mobilnej Kaufland Card (fot. Kaufland)

W 2024 roku Kaufland mocno rozwijał kompetencje w obszarze technologicznym i cyfrowym. Firma dynamicznie rozwija program lojalnościowy i aplikację mobilną Kaufland Card, a także platformę marketplace i usługę K-Skan. Jak wyglądają wyniki tych projektów?

Rosnącą popularnością w sklepach sieci Kaufland w Polsce cieszy się program lojalnościowy Kaufland Card. 

W 2024 roku liczba użytkowników aplikacji przekroczyła 5 mln, a do programu dołączyło 1,3 mln nowych osób. Z czego znacznie powyżej 2/3 to klienci korzystający z aplikacji mobilnej. Firma jest także bardzo zadowolona z udziału uczestników programu w obrotach.

W aplikacji kaufland oferuje swoim klientom specjalne oferty i kupony, możliwość zbierania punktów lojalnościowych za zakupy i wymienianie ich na nagrody, a także oferty partnerskie.

Samodzielne skanowanie coraz bardziej popularne

Kaufland rozwija także w sieci sklepów usługę K-Skan, która pozwala klientom samodzielnie skanować zakupy. Pistolety ze skanerami można znaleźć już w 115 z 230 marketów jakie firma ma w Polsce.

Operator zapewnia, że usługa będzie wprowadzana w kolejnych sklepach, a jej udział w obrotach sklepów systematycznie rośnie.

Marketplace Kauflandu na ścieżce wzrostowej

Nowym projektem Kauflandu w 2024 r. było uruchomienie platformy Kaufland Marketplace, która - jak podkreślają przedstawiciele sieci - od początku cieszy się dużą popularnością wśród klientów. W ciągu kilku miesięcy skorzystało z niej tysiące użytkowników, uzyskując dostęp do szerokiego asortymentu.

jak zapewniają przedstawiciele sieci Kaufland marketplace pozwala klientom na wygodne zakupy online i jeszcze większy wybór produktów, co czyni go kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju sieci.

Kupujący na platformie najczęściej szukają produktów marki Parkside, szafek łazienkowych, namiotów, telefonów (Oneplus 12), czy klocków Lego.

---

UWAGA! Przedstawicele sieci Kaufland Polska wezmą udział w dwóch debatach podczas kongresu Retail Trends 2025, który odbędzie się 1 kwietnia w Warszawie. Kliknij i sprawdź agendę oraz listę gości.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

17.03.2025 / 09:30
StoryEditor
Carrefour przejmuje sklepy dwóch sieci handlowych. Jednak urząd ds. konkurencji stawia jeden warunek
Na zdj. Carrefour w Krakowie (fot. tomeqs/Shutterstock)

Francuski urząd ds. konkurencji oficjalnie zatwierdził przejęcie przez Carrefour operacji Grupy Louis Delhaize. Jednak stawia przed siecią handlową jeden warunek, dzięki któremu przejęcie może być sfinalizowane. O co chodzi?

Francuski urząd ds. konkurencji stawie przed siecią Carrefour warunek, którym jest sprzedaż ośmiu placówek handlowych. Zgodnie z ustaleniami, Carrefour musi zbyć pięć hipermarketów, trzy supermarkety oraz jedną galerię handlową znajdującą się przy jednym z przejętych sklepów - informuje portal retaildetail.eu. Decyzja ta ma na celu utrzymanie zdrowej konkurencji na francuskim rynku detalicznym.

Przejęcie opóźnione, ale z sukcesem

Zatwierdzenie transakcji zajęło więcej czasu, niż początkowo zakładano. Carrefour ogłosił swoje plany przejęcia 60 sklepów Cora oraz 115 supermarketów Match już w listopadzie 2023 roku. Sama finalizacja transakcji nastąpiła w lipcu 2024 roku, a w ciągu kolejnych miesięcy hipermarkety Cora zaczęły funkcjonować pod szyldem Carrefour. Z kolei supermarkety Match zachowają swoją dotychczasową markę, co pozwoli na płynne przejście dla klientów i pracowników.

Francuska prasa podkreśla, że mimo konieczności sprzedaży kilku placówek, decyzja jest korzystna dla Carrefour. Sieć zyskała znaczącą przewagę na rynku, wzmacniając swoją pozycję w sektorze detalicznym.

Opóźnienie spowodowane falą konsolidacji

Francuski urząd ds. konkurencji dokładnie przeanalizował skutki przejęcia, co było jednym z powodów opóźnienia zatwierdzenia transakcji. W ostatnich latach francuski rynek handlowy przeszedł falę konsolidacji, co wpłynęło na wydłużenie procesów decyzyjnych.

Jednym z istotnych czynników, które wpłynęły na długie postępowanie, było wcześniejsze przejęcie setek sklepów Grupy Casino przez konkurencyjne sieci, takie jak Intermarché, Auchan oraz sam Carrefour. W obliczu tak dużych zmian regulatorzy musieli dokładnie przeanalizować skutki kolejnych przejęć dla rynku oraz konsumentów.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

26. marzec 2025 16:26