07.06.2024 / 17:23
StoryEditor

Jeden z produktów sprzedawanych w Pepco może być niebezpieczny dla dzieci. O jaki produkt chodzi?

Pepco zdecydowało się wycofać ze sprzedaży jeden z produktów przeznaczonych dla dzieci (fot. Shutterstock)
4 czerwca, a więc tuż po Dniu Dziecka, Pepco przyznało, że jeden z popularnych produktów oferowanych w tej sieci i przeznaczonych właśnie dla dzieci został wycofany ze sprzedaży. Jaki produkt i dlaczego zniknął z oferty oraz co powinny zrobić osoby, które go kupiły?

Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży dotyczy trójkołowej hulajnogi ze święcącymi się kołami (numer SKU 349550), przeznaczonej dla dzieci o wadze do 20 kg, a więc stosunkowo małych, bo zwykle tyle ważą dwu-, trzylatki.

Wysokie standardy, ale badania przeprowadzone post factum

W oficjalnym komunikacie Pepco, który został opublikowany na stronie internetowej firmy 4 czerwca, sieć tłumaczy, że zdecydowała się wycofać wspomniany produkt z obrotu, motywowana "troską o bezpieczeństwo klientów" oraz w związku z tym, że produkt ów "nie spełniał wysokich standardów firmy".

W komunikacie Pepco podało, że wewnętrzne badania przeprowadzone przez firmę wykazały, że hulajnoga nie spełnia wymagań normy EN 71-1, która jest europejską normą dotyczącą bezpieczeństwa zabawek przeznaczonych dla dzieci w wieku poniżej 36. miesięcy, dzieci w wieku poniżej 18. miesięcy oraz dzieci zbyt małych, aby siedzieć samodzielnie. W przypadku tego produktu chodzi dokładnie o wymagania zawarte w części 1. owej normy, określające właściwości mechaniczne i fizyczne zabawek.

Zwroty na wyjątkowych zasadach

W związku z tym Pepco poprosiło klientów, którzy kupili ten produkt do jego zwrotu (w dowolnym sklepie sieci). Firma zaznaczyła przy tym, że zapewni im odbiór pełnej kwoty, oraz że paragon – wyjątkowo – nie jest do tej operacji wymagany.

W standardowych przypadkach paragon fiskalny jest niezbędny do zrealizowania zwrotu. Obowiązek jego przedstawienia Pepco tłumaczy tym, dokument ten konieczny do wycofania produktu ze sprzedaży w systemie oraz ponownego wprowadzenia go na stan magazynowy.

Polityka zwrotów przyjęta przez Pepco zakłada, że mogą one być dokonywane w ciągu 30 dni od zakupu i zastrzega, że zwracane towary muszą być pełnowartościowe tzn. mieć oryginalną metkę i nie nosić śladów użytkowania. Można jednak domniemywać, że w przypadku wspomnianej hulajnogi te zasady nie obowiązują.

Ile sklepów Pepco działa w Polsce i na innych rynkach?

Przypomnijmy, że Pepco to sieć dyskontów przemysłowych, wchodząca w skład grupy o tej samej nazwie, do której nalezą także sieci Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4,8 tys. sklepów w 20 krajach i zatrudnia około 47 tys. osób.

Sam sieć Pepco posiada ponad 3,6 tys. sklepów w 18 krajach w całej Europie i zatrudnia ponad 30 tys. osób. Jej główna siedziba znajduje się w Poznaniu, nie bez kozery, bo to właśnie w Polsce sieć ma najwięcej placówek detalicznych. Na naszym rynku działa ich obecnie 1332, podczas gdy na pozostałych rynkach od kilkunastu do kilkuset (aktualnie najmniej jest ich w Portugalii – 14, a najwięcej w Rumunii – 459).

11.12.2024 / 16:26
StoryEditor
Zakończyła się budowa centrum dystrybucyjnego Frigo Logistics w okolicach Warszawy. Liczy aż sześć budynków
Nowe centrum dystrybucyjne Frigo Logistics w Nowym Dworze Mazowieckim (fot. mat.pras.)

Prace nad nowym kompleksem magazynowym Frigo Logistics, operatorem logistycznym dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, wkroczyły w ostateczną fazę. Obiekt w Nowym Dworze Mazowieckim otrzymał już wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności.

Budowa centrum dystrybucyjnego została zakończona. Na fundamentowej płycie ze 190 ton stali oraz z 2 tys. metrów sześciennych betonu powstał kompleks składający się z sześciu bu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 12:36
StoryEditor
Myprice w Polsce. Rosyjska sieć hard dyskontów otworzyła pierwsze sklepy w naszym kraju! Dawne Mere chce przyciągnąć klientów z... Ukrainy [TYLKO U NAS/GALERIA]
Pierwszy w Polsce sklep rosyjskiej sieci Myprice (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Figurujący na ukraińskiej liście sankcyjnej rosyjski biznesmen otworzył wraz z bratem pierwsze sklepy spożywcze Myprice w Polsce - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Dawniej ta sama firma prowadziła na naszym rynku hard dyskonty Mere, jednak po rosyjskiej pełnoskalowej agresji na Ukrainę w 2022 r. zmuszona została do ich zamknięcia, m.in. w związku z bojkotem ze strony klientów i właścicieli lokali handlowych. Zmienił się szyld, rosyjski rodowód został odrobinę lepiej zamaskowany... ale poza tym jest po staremu. Czy Polacy i Ukraińcy dadzą się nabrać?

Operatorem sieci sklepów Myprice na polskim rynku jest spółka Torgservis PL - ta sama, która stała za dyskontami Mere. Wspólnikami w tej spółce są bracia Andriej i Sier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 09:03