07.06.2024 / 17:23
StoryEditor

Jeden z produktów sprzedawanych w Pepco może być niebezpieczny dla dzieci. O jaki produkt chodzi?

Pepco zdecydowało się wycofać ze sprzedaży jeden z produktów przeznaczonych dla dzieci (fot. Shutterstock)
4 czerwca, a więc tuż po Dniu Dziecka, Pepco przyznało, że jeden z popularnych produktów oferowanych w tej sieci i przeznaczonych właśnie dla dzieci został wycofany ze sprzedaży. Jaki produkt i dlaczego zniknął z oferty oraz co powinny zrobić osoby, które go kupiły?

Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży dotyczy trójkołowej hulajnogi ze święcącymi się kołami (numer SKU 349550), przeznaczonej dla dzieci o wadze do 20 kg, a więc stosunkowo małych, bo zwykle tyle ważą dwu-, trzylatki.

Wysokie standardy, ale badania przeprowadzone post factum

W oficjalnym komunikacie Pepco, który został opublikowany na stronie internetowej firmy 4 czerwca, sieć tłumaczy, że zdecydowała się wycofać wspomniany produkt z obrotu, motywowana "troską o bezpieczeństwo klientów" oraz w związku z tym, że produkt ów "nie spełniał wysokich standardów firmy".

W komunikacie Pepco podało, że wewnętrzne badania przeprowadzone przez firmę wykazały, że hulajnoga nie spełnia wymagań normy EN 71-1, która jest europejską normą dotyczącą bezpieczeństwa zabawek przeznaczonych dla dzieci w wieku poniżej 36. miesięcy, dzieci w wieku poniżej 18. miesięcy oraz dzieci zbyt małych, aby siedzieć samodzielnie. W przypadku tego produktu chodzi dokładnie o wymagania zawarte w części 1. owej normy, określające właściwości mechaniczne i fizyczne zabawek.

Zwroty na wyjątkowych zasadach

W związku z tym Pepco poprosiło klientów, którzy kupili ten produkt do jego zwrotu (w dowolnym sklepie sieci). Firma zaznaczyła przy tym, że zapewni im odbiór pełnej kwoty, oraz że paragon – wyjątkowo – nie jest do tej operacji wymagany.

W standardowych przypadkach paragon fiskalny jest niezbędny do zrealizowania zwrotu. Obowiązek jego przedstawienia Pepco tłumaczy tym, dokument ten konieczny do wycofania produktu ze sprzedaży w systemie oraz ponownego wprowadzenia go na stan magazynowy.

Polityka zwrotów przyjęta przez Pepco zakłada, że mogą one być dokonywane w ciągu 30 dni od zakupu i zastrzega, że zwracane towary muszą być pełnowartościowe tzn. mieć oryginalną metkę i nie nosić śladów użytkowania. Można jednak domniemywać, że w przypadku wspomnianej hulajnogi te zasady nie obowiązują.

Ile sklepów Pepco działa w Polsce i na innych rynkach?

Przypomnijmy, że Pepco to sieć dyskontów przemysłowych, wchodząca w skład grupy o tej samej nazwie, do której nalezą także sieci Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4,8 tys. sklepów w 20 krajach i zatrudnia około 47 tys. osób.

Sam sieć Pepco posiada ponad 3,6 tys. sklepów w 18 krajach w całej Europie i zatrudnia ponad 30 tys. osób. Jej główna siedziba znajduje się w Poznaniu, nie bez kozery, bo to właśnie w Polsce sieć ma najwięcej placówek detalicznych. Na naszym rynku działa ich obecnie 1332, podczas gdy na pozostałych rynkach od kilkunastu do kilkuset (aktualnie najmniej jest ich w Portugalii – 14, a najwięcej w Rumunii – 459).

10.04.2025 / 14:06
StoryEditor
Danone zamyka duży zakład mleczarski. Pracę może stracić 230 osób
Danone planuje zamknąć zakład mleczarski, który odpowiada za produkcję jogurtów (fot. Danone)

Danone poinformował, że zamierza zamknąć jeden ze swoich zakładów mleczarskich. Koncern tłumaczy to znacznym wzrostem kosztów wytwarzania produktów. W wyniku restrukturyzacji pracę może stracić ponad 200 osób.

Z artykułu dowiesz się: 

  • Jaki zakład mleczarski zamierza zamknąć Danone? 
  • Dlaczego koncern restukturyzuje swoje moce produkcyjne?
  • Co się stanie z ponad 200-osobową załogą zakładu?
  • Co z inwestycjami Danone w Polsce?

Danone zamyka jeden z zakładów mleczarskich m.in. przez wysokie koszty

Danone, jeden z największych na świecie korporacji żywnościowych planuje znacznie zmienić swoje struktury produkcyjne. Dotyczy do zwłaszcza regionu niemieckojęzycznego, czyli Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Dlatego spółka Danone w Niemczech planuje zamknąć swój zakład mleczarski w Ochsenfurcie pod koniec 2026 roku.  

– Po długich i intensywnych konsultacjach firma planuje zamknąć zakład w Ochsenfurcie z powodu zmieniających się zachowań konsumentów, niskiego wykorzystania mocy produkcyjnych i wysokich kosztów. Zarząd Danone żałuje tej decyzji, biorąc pod uwagę wybitne zaangażowanie pracowników i długą tradycję zakładu – podaje firma w komunikacie prasowym.

Szefowie Danone uważają, że planowane zamknięcie zakładu jest jedynym sposobem na utrzymanie konkurencyjności i odniesienie sukcesu w regionie niemieckojęzycznym w dłuższej perspektywie.

Niewykorzystany potencjał produkcyjny zakładu mleczarskiego Danone

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2025 / 15:41
StoryEditor
Dyskonty wspólnie z Dino mają w rękach już niemal 50 proc. rynku spożywczego
Biedronka, Lidl, Dino

W roku 2024 – roku, który był wymagający dla całej branży spożywczej w Polsce. Po gwałtownym wzroście inflacji w 2023 roku konsumenci znacząco ograniczyli wydatki na żywność. W odpowiedzi największe sieci handlowe zintensyfikowały działania promocyjne, co istotnie zwiększyło presję na rynku lokalnym. Jednocześnie najbardziej agresywne marki zwiększyły udziały w krajowym rynku spożywczym.

Wzrost rynku dóbr szybkozbywalnych (FMCG) spowolnił z 12 proc. w roku 2023 do 4 proc. w roku 2024, osiągając nowy najniższy poziom z powodu utrzymującego się słabego nastroju ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 11:16