Utworzenie działu obsługi klienta ma pozwolić Lidlowi skoncentrować się na podstawowych procesach, czyli zakupie towarów, ich transporcie oraz sprzedaży.
Uzasadniając ten ruch Kenneth McGrath, dyrektor generalny Lidl International stwierdził, że sieć chce jeszcze bardziej proaktywnie rozpoznawać trendy, szybciej i aktywniej podejmować decyzje oraz myśleć innowacyjnie. – Opierając się na nadrzędnej orientacji na klienta, bardzo jasno definiujemy obowiązki i udoskonalamy struktury, procesy i modele współpracy, abyśmy mogli osiągnąć nasze cele strategiczne – argumentował.
Jens Thiemer, który z dniem 1 lipca 2024 roku oficjalnie przejmie nowo utworzony dział składający się z obszarów marki, klienta, marketingu i sprzedaży dodaje, że jego zadaniem będzie wzmacnianie marki Lidl, stawianie klienta (zarówno tego robiącego zakupy offline, jak i online) w centrum uwagi i zapewnienie międzydziałowej orientacji na nim. Podkreśla też, że tworząc go, Lidl chce przekształcić się z marki konwencjonalnej w "markę relacji ”.
Dywizje w dziale zakupów i nowe kompetencje działy logistyki
Równolegle dyskonter przestawia priorytety w innych działach. I tak dział zakupów, za który nadal odpowiada Christoph Pohl, ma jeszcze bardziej skupić się na swoim głównym zadaniu, czyli zakupie towarów i potrzebach klientów. Z tego względu w przyszłości zarządzanie asortymentem ma być podzielone na dywizje i doprowadzić do większego zróżnicowania kategorii zakupów spożywczych, nieżywnościowych oraz zakupów planowych i impulsowych.
Dział Sprzedaży, Logistyki i Obszarów Centralnych 1 lipca 2024 r. zmieni nazwę na Obszary Logistyki i Centrali, pieczę nad nim będzie wciąż sprawował Matthias Oppitz. Poza nazwą zmieni się także obszar odpowiedzialności tego działu, która będzie bardziej holistyczna (obejmie całym łańcuch dostaw – od producenta do klienta). Jednocześnie dział zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z nieruchomościami i przyszłą strategią nieruchomościową. Również tutaj aktywnie promowana jest integracja biznesu online i offline.
Jeden dyrektor krajowy zamiast dwóch. Co stanie się z Maksymilianem Branieckim?
Zmiany obejmą także dział personalny oraz krajowy. I tak od 1 września 2024 r. za pierwszy z nich odpowiadać będzie Maksymilian Braniecki, który przez cztery lata pełnił funkcję jednego z dwóch dyrektorów krajowych.
Tę ostatnią funkcję przejmie Georg Kröll, wspierany przez trzech doświadczonych menedżerów, którzy wcześniej jako dyrektorzy generalni odpowiadali za poszczególne kraje, w których działa Lidl. W przyszłości będą oni pracować jako szefowie grupy krajów (około 10 każdy) na szczeblu zarządu oddziału. Celem tej zmiany jest zwiększanie elastyczności działania na wszystkich rynkach, dzięki krótkim i szybkim procesom decyzyjnym.