25.06.2024 / 19:28
StoryEditor

Zmiany w strukturze zarządczej Lidla. Sieć ogranicza liczbę dyrektorów krajowych. Co jeszcze się zmienia?

Lidl chce jeszcze mocniej skupić się na kliencie, dlatego tworzy w swoich strukturach specjalny dział dedykowany jego obsłudze (fot. Shutterstock)
Od 1 lipca br. w międzynarodowych strukturach sieci Lidl będzie funkcjonował dział obsługi klienta, którego w nich dotąd nie było – informuje portal lebensmittelpraxis.de. Na tym zmiany się nie kończą. W Lidlu nie będzie już dwóch dyrektorów krajowych, ale jeden. Czy zostanie nim Polak Maksymilian Braniecki?

Utworzenie działu obsługi klienta ma pozwolić Lidlowi skoncentrować się na podstawowych procesach, czyli zakupie towarów, ich transporcie oraz sprzedaży.

Uzasadniając ten ruch Kenneth McGrath, dyrektor generalny Lidl International stwierdził, że sieć chce jeszcze bardziej proaktywnie rozpoznawać trendy, szybciej i aktywniej podejmować decyzje oraz myśleć innowacyjnie. – Opierając się na nadrzędnej orientacji na klienta, bardzo jasno definiujemy obowiązki i udoskonalamy struktury, procesy i modele współpracy, abyśmy mogli osiągnąć nasze cele strategiczne – argumentował.

Jens Thiemer, który z dniem 1 lipca 2024 roku oficjalnie przejmie nowo utworzony dział składający się z obszarów marki, klienta, marketingu i sprzedaży dodaje, że jego zadaniem będzie wzmacnianie marki Lidl, stawianie klienta (zarówno tego robiącego zakupy offline, jak i online) w centrum uwagi i zapewnienie międzydziałowej orientacji na nim. Podkreśla też, że tworząc go, Lidl chce przekształcić się z marki konwencjonalnej w "markę relacji ”.

Dywizje w dziale zakupów i nowe kompetencje działy logistyki

Równolegle dyskonter przestawia priorytety w innych działach. I tak dział zakupów, za który nadal odpowiada Christoph Pohl, ma jeszcze bardziej skupić się na swoim głównym zadaniu, czyli zakupie towarów i potrzebach klientów. Z tego względu w przyszłości zarządzanie asortymentem ma być podzielone na dywizje i doprowadzić do większego zróżnicowania kategorii zakupów spożywczych, nieżywnościowych oraz zakupów planowych i impulsowych.

Dział Sprzedaży, Logistyki i Obszarów Centralnych 1 lipca 2024 r. zmieni nazwę na Obszary Logistyki i Centrali, pieczę nad nim będzie wciąż sprawował Matthias Oppitz. Poza nazwą zmieni się także obszar odpowiedzialności tego działu, która będzie bardziej holistyczna (obejmie całym łańcuch dostaw – od producenta do klienta). Jednocześnie dział zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z nieruchomościami i przyszłą strategią nieruchomościową. Również tutaj aktywnie promowana jest integracja biznesu online i offline.

Jeden dyrektor krajowy zamiast dwóch. Co stanie się z Maksymilianem Branieckim?

Zmiany obejmą także dział personalny oraz krajowy. I tak od 1 września 2024 r. za pierwszy z nich odpowiadać będzie Maksymilian Braniecki, który przez cztery lata pełnił funkcję jednego z dwóch dyrektorów krajowych

Tę ostatnią funkcję przejmie Georg Kröll, wspierany przez trzech doświadczonych menedżerów, którzy wcześniej jako dyrektorzy generalni odpowiadali za poszczególne kraje, w których działa Lidl. W przyszłości będą oni pracować jako szefowie grupy krajów (około 10 każdy) na szczeblu zarządu oddziału. Celem tej zmiany jest zwiększanie elastyczności działania na wszystkich rynkach, dzięki krótkim i szybkim procesom decyzyjnym.

16.12.2024 / 22:22
StoryEditor
Grupa Żabka obniża koszty finansowania i poprawia rentowność. Operator mocno poprawił warunki kredytu!
Marta Wrochna-Łastowska (fot. materiały prasowe/Żabka Polska)

Jak podkreślają przedstawiciele Grupy Żabka oprocentowanie niższe o łącznie 100 punktów bazowych to kolejny krok w kierunku zwiększania rentowności zysku netto spółki. O ile firma poprawiła warunki finansowania?

Grupa Żabka podpisała aneks do umowy kredytu konsorcjalnego z bankiem ING Bank N.V. London Branch (pełniącym rolę Agenta) oraz pozostałymi instytucjami finansującymi.

Ja...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 15:58
StoryEditor
Dyskonty Netto Marken-Discount z grupy Edeka są bardziej "premium" od Lidla i Aldi

Wykorzystując wiedzę specjalistyczną w zakresie pozyskiwania marek swojej spółki macierzystej i niemieckiego lidera rynku Edeka Group, Netto Marken-Discount oferuje "wartość z wyborem" – ofertę dyskontową bez poświęcania wyboru produktów markowych. Dzięki kooperatywnej, regionalnie ustrukturyzowanej organizacji zakupowej Edeka, Netto Marken-Discount oferuje szeroką gamę produktów regionalnych, szczególnie w zakresie świeżej żywności.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 05:54