17.02.2021 / 18:00
StoryEditor

W centrali sieci Lidl wybuchła bomba. Są ranni. Gdyby nie COVID-19 i praca zdalna…

Bomba w biurze sieci Lidl (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
W budynku centrali sieci Lidl w miejscowości Neckarsulm, gdzie obecnie mieści się siedziba zarządu spółki, eksplodowała bomba ukryta w przesyłce pocztowej. Trzech pracowników biura zostało rannych, w tym jeden ciężko! – alarmuje „Heilbronner Stimme”.

W budynku zwykle pracuje ok. 1000 osób, jednak z powodu pandemii COVID-19 większość zatrudnionych pracuje zdalnie i z tego powodu w całym obiekcie w chwili wybuchu było tylko ok. 100 osób. Trzy osoby odniosły obrażenia w wyniku eksplozji, z czego jedna jest w ciężkim stanie. Bomba dotarła do biura w przesyłce pocztowej.

Cała trójka trafiła do szpitala – relacjonuje „Heilbronner Stimme”. Budynek został ewakuowany.

W zaatakowanym budynku obecnie mieści się siedziba niemieckiego oddziału Grupy Schwarz, a tym samym kierownictwo sieci dyskontowej Lidl Niemcy. Wkrótce siedziba centrali sieci ma zostać przeniesiona do nowego obiektu, zlokalizowanego w Bad Wimpfen.

Zaatakowany budynek zlokalizowany jest w pobliżu centrali całej Grupy Schwarz, pracuje tam także zarząd sieci Kaufland.

Komentarze (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

kolejna mistyfikacja aby ludzi całkowicie pozamykać w domach , przekonać ich do pracy zdalnej i jeszcze bardziej wpływać na ich życie każdego dnia.

nikinikt
This comment was minimized by the moderator on the site

kolejna mistyfikacja aby ludzi całkowicie pozamykać w domach , przekonać ich do pracy zdalnej i jeszcze bardziej wpływać na ich życie każdego dnia.

nikinikt
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

19.03.2025 / 08:54
StoryEditor
Poczta Polska ma nową strategię zarządzania. Czy przesyłki będą szybciej docierać do odbiorców?
Poczta Polska się zmienia, a w wraz z nią jej flota transportowa (fot. Poczta Polska)

Poczta Polska rozpoczęła wdrażanie nowej strategii zarządzania transportem i flotą. Zmiany wprowadzane od początku roku w obszarze KEP (usługi kurierskie, ekspresowe i pocztowe) są elementem realizacji Planu Transformacji Poczty Polskiej.

Nowa strategia spółki na lata 2025-2027 została przygotowana przez zarząd i zakłada działania w kluczowych obszarach działalności operatora, takich jak obszar IT, e-usługi dla biznesu oraz obywateli, a także zmianę dostępnej w placówkach oferty oraz logistyki. Rozpoczynająca się zmiana w obszarze KEP jest kluczowym elementem dostosowywania się Poczty do realiów szybko rozwijającego się sektora usług.

– Twarde dane pokazują, że Poczta Polska konsekwentnie pracuje nad poprawą jakości świadczonych usług. Znacząca poprawa terminowości dostarczania przesyłek w różnych kategoriach jest dowodem na to, że możliwe jest połączenie efektywności operacyjnej z wysokim poziomem satysfakcji klienta, nawet w warunkach transformacji firmy – zapewnia Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.

Poczta Polska: Optymalizacja posiadanych zasobów flotowych

Poczta Polska ma jedne z największych w kraju zasobów logistycznych: pojazdów, sortowni, rozdzielni, placówek własnych oraz partnerskich. Opierając się na wynikach analizy obowiązującego do niedawna modelu wykorzystania floty, w nowej strategii zaproponowano zmiany, które umożliwią lepsze wykorzystanie obecnych zasobów poprzez m.in.: zoptymalizowanie doboru pojazdów, kosztów eksploatacji floty, w tym usprawnienie systemu monitorowania oraz wykorzystania outsourcingu transportu.    

– Poczta Polska korzysta z około 7,5 tys. samochodów różnych typów. Ponad 5 tysięcy z nich to flota własna, a pozostałe to pojazdy naszych partnerów - podwykonawców. Mamy wszystkie rodzaje aut, dopasowanych do wszelkich zadań: od małych wykorzystywanych przez listonoszy, poprzez kurierskie busy do 3,5 tony, duże samochody do 12 ton, aż po te największej kategorii - powyżej 12 ton. W ofercie mamy też transport całopojazdowy i transport palet – mówi o skali wyzwania Tomasz Swat, dyrektor departamentu logistyki Poczty Polskiej. 

Poczta Polska: Optymalizacja systemów operacyjnych

Jednocześnie Poczta Polska wprowadza szereg zmian systemowych, które mają za zadanie poprawić jej sprawność oraz efektywność operacyjną w transporcie. Do najważniejszych zmian, jakie zostaną wprowadzone w najbliższym czasie należą:

- przejście na model oparty na analizie Make or Buy, gdzie decyzje o własności floty lub outsourcingu usług transportowych będą podejmowane na podstawie analizy rzeczywistych kosztów i efektywności operacyjnej;

- wprowadzenie systemu wynagrodzeń dla kurierów, zorientowanego na efektywność oraz możliwość elastycznej współpracy B2B, co zwiększy motywację i zaangażowanie kierowców, a także pozwoli na lepsze dostosowanie do potrzeb operacyjnych;

- implementacja nowoczesnych narzędzi TMS (Transport Management System) i SMP (System Monitorowania Pojazdów) w celu optymalizacji tras, efektywnego zarządzania czasem pracy kierowców oraz pełnej kontroli kosztów paliwa.

Rozpoczęte zmiany w zakresie zarządzania flotą i transportem obejmą także przemodelowanie procesów zakupowych oraz wdrożenie zaawansowanych systemów IT wspierających zarządzanie transportem. – Wdrożenie nowej strategii zarządzania transportem pozwoli na osiągnięcie pozytywnych efektów w jakości oraz optymalizacji kosztów, przez co położy fundament pod nową jakość działalności Poczty Polskiej w obszarze KEP – tłumaczy Sławomir Żurawski. 

Pierwsze efekty nowej strategii Poczty Polskiej

Wdrożenie nowej strategii przyniosło pozytywne efekty już w styczniu 2025 r. Poczta Polska odnotowuje poprawę terminowości dostarczania przesyłek. Co ważne, dotyczy to nie tylko listów, ale też konkurencyjnego i dochodowego rynku KEP (paczek). Widać to na przykładzie flagowej i najpopularniejszej usługi Pocztex. Za jej pomocą średnio, każdego tygodnia w tym roku, klienci nadawali ponad milion paczek, a ponad 95 proc. z nich dotarło do adresata następnego dnia po nadaniu. To oznacza utrzymanie tzw. standardu D+1, najbardziej pożądanego na rynku.

Terminowość pocztowych paczek ekonomicznych i priorytetowych wyniosła 98-99 proc., a terminowość listów priorytetowych (D+3) utrzymuje się na poziomie 94 proc.

Zasoby Poczty Polskiej

Poczta Polska to polski operator wyznaczony. Sieć logistyczna to 7 500 pojazdów, przejeżdżających 165 000 000 km rocznie, 28 sortowni na terenie całego kraju, 18 000 punktów odbioru przesyłek, ponad 7500 placówek pocztowych i 4 000 000 przesyłek wszystkich typów dostarczanych dziennie.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90 proc. Polaków. 

Sieć obejmuje 7,5 tysiąca placówek. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

14.03.2025 / 12:30
StoryEditor
Orlen wyłącza aplikację Orlen Pay. Zastępuje ją apka lojalnościowa Orlen Vitay

Orlen wygasza aplikację Orlen Pay. Płocki koncern zapowiadał ten krok już pod koniec 2023 r., a obecnie poinformował użytkowników z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Szybkie płatności przy dystrybutorze są dostępne z poziomu aplikacji Vitay.

"Informujemy, że od dnia 27.03.2025 r. aplikacja mobilna Orlen Pay zostanie wyłączona. Aplikacja Orlen Pay nie będzie przez nas dłużej wspierana i nie będzie można z niej skorzystać. Otrzymują Państwo tę informację z dwutygodniowym wyprzedzeniem, stosownie do pkt III ust. 6 Regulaminu aplikacji Orlen Pay" — czytamy w mailu do użytkowników.

Uruchomiona w 2018 r. aplikacja Orlen Pay umożliwiała szybkie płatności za paliwo bez odchodzenia od dystrybutora. Użytkownik skanował znajdujący się przy nim kod QR, wybierał metodę płatności i zatwierdzał transakcję w telefonie, omijając kolejki przy kasach stacji paliw.

Vitay zamiast Pay

Analogiczna usługa płatności z poziomu aplikacji dostępna jest w Orlen Vitay, która ma znacznie więcej funkcjonalności, w tym programy lojalnościowe i rabatowe czy nawigację do najbliższej stacji. Jest też integratorem wszystkich kart emitowanych przez koncern, takich jak "Biznes tank" czy "Bądź aktywny".

Jak relacjonowaliśmy w portalu wiadomoscihandlowe.pl, z początkiem 2025 r. Grupa Orlen zapowiedziała, że Platforma lojalnościowa Vitay ma pełnić kluczową rolę w realizacji strategii "Energia jutra zaczyna się dziś". Ma stanowić najważniejszy punkt kontaktu z konsumentami, a liczba jej użytkowników ma wzrosnąć z obecnych ok. 5 mln do 8 mln w perspektywie 2030 i 10 mln do 2035 r.

Warto przypomnieć, że już pod koniec 2023 r. Orlen poinformował o rezygnacji z aplikacji Orlen Pay. Użytkownikom aplikacji zaczął się wówczas wyświetlać komunikat o tym, że niebawem przestanie ona działać. Dostali też powiadomienie mailowe. Mieli zatem ponad rok na "przesiadkę" na Orlen Vitay.

 

 

 

 

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

26. marzec 2025 09:53