06.06.2024 / 16:06
StoryEditor

Kaufland rośnie w siłę. Do granicy 250 sklepów w Polsce sieci pozostało już tylko kilka kroków

Sieć Kaufland ma już w Polsce 246 sklepów. Ostatni został otwarty 6 czerwca w gdyńskiej dzielnicy Karwiny (fot. materiały prasowe) 
6 czerwca Kaufland Polska otworzył 246. sklep na naszym rynku. Nowo uruchomiona placówka jest trzecią pod tym szyldem zlokalizowaną w Gdyni i czwartą w trójmieście. Jakie rozwiązania zostały wprowadzone w tym obiekcie?

Otwarty dziś sklep sieci Kaufland jest zlokalizowany przy ul. Nowowiczlińskiej 30 w gdyńskiej dzielnicy Karwiny. Oznacza to, że placówka znajduje się w pobliżu nowego węzła obwodnicy Trójmiasta i drogi ekspresowej S6.

Prawie 3 tysiące metrów podzielonych między Kaufland i lokalnych najemców

Placówka ma około 2,8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Poza marketem sieci Kaufland zajmującym największą część powierzchni znajduję się w niej również pasaż handlowy, w którym znajdują się stoiska wynajęte przez lokalne firmy handlowo-usługowe. Są wśród nich m.in. stoisko wędliniarskie, piekarniczo-cukiernicze, sklep z artykułami dla zwierząt oraz punkt dorabiania kluczy.

Lokalni najemcy uzupełniają ofertę sklepu Kaufland, kilkanaście tysięcy artykułów spożywczych, drogeryjnych i przemysłowych. Klienci znajdą w niej m.in. szeroki asortyment serów, wędlin, przekąsek oraz wyrobów garmażeryjnych dostępny przy ladzie obsługowej. Warto też wspomnieć o wędlinie i mięsie pochodzących z własnej wędzarnia oraz grill. W placówce znajduje się też strefa świadomego odżywania, w ramach której Kaufland oferuje produkty z obniżoną zawartością cukru, a także artykuły bezglutenowe, wegańskie i wegetariańskie.

Zakupy w nowoczesnym i zielonym wydaniu

W markecie w Gdyni sieć wdrożyła kilka nowoczesnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie codziennych zakupów. Należy do nich usługa K-Scan umożliwiająca samodzielne skanowanie produktów za pomocą mobilnego skanera lub smartfonu z zainstalowaną aplikacją Kaufland. Kolejnym udogodnieniem są nowoczesne panele dotykowe, które pozwalają zarejestrować kartę Kaufland Card, sprawdzić cenę produktów, a przy ladzie obsługowej – zapoznać się ze składem produktów oferowanych na wagę. Klienci nowo otwartego gdyńskiego marketu mają w nim też do dyspozycji kasy samoobsługowe oraz szafki depozytowe. Dodatkowo w sklepie zamontowano cyfrowe ekrany reklamowe, na których wyświetlane są aktualne promocje, jak również informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Skoro mowa o tym równoważnym rozwoju, to sieć Kaufland sukcesywnie wprowadza rozwiązania mające na celu minimalizowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, dlatego w nowym sklepie w Gdyni zamontowano energooszczędne oświetlenie LED, a także elektroniczne etykiety cenowe w strefie owoców i warzyw. W placówce przy ul. Nowowiczlińskiej funkcjonuje także system odzysku ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych. Klienci mogą oddać kaucjonowane butelki szklane do butelkomatu, który generuje bon o wartości kaucji - do wykorzystania w trakcie zakupów w sklepach sieci.

Między hipermarketem a dyskontem, czyli jak działa Kaufland?

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferujących artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1,5 tys. sklepów i zatrudnia około 155 tys. pracowników. Tak jak wspomnieliśmy, w Polsce sieć ma obecnie 246 marketów, a zatrudnia około 15,5 tys. pracowników.

Model działania Kauflandu wymaka się standardowym klasyfikacją, ponieważ placówki tej sieci są czymś pomiędzy hipermarketami a dyskontami. W sklepach pod tym szyldem, poza artykułami sygnowanymi markami producenckimi, znajduje się też duży wybór produktów private labels. Portfolio marek własnych sieci Kaufland obejmuje takie brandy jak: K-Favourites (wyroby delikatesowe), K-Classic (artykuły spożywcze, przekąski, chemia domowa), K-Bio (żywność ekologiczna), Liv&Bo (artykuły dekoracyjne dla domu) czy Bevola (kosmetyki).

Kaufland, podobnie jak Lidl, należy do niemieckiej grupy Schwarz.           

08.01.2025 / 16:13
StoryEditor
Czy umowa UE-Mercosur to rzeczywiście tak duży problem dla polskiego sektora mięsnego? Ekspertka wskazuje na zagrożenia dla branży
Czy umowa UE-Mercosur to rzeczywiście tak duży problem dla polskiego sektora mięsnego? (fot. Justyna Czupryniak/canva)

Umowa handlowa między Uniią Europejską a krajami Mercosuru budzi poważne obawy wśród europejskich producentów mięsa, szczególnie w sektorze drobiu i wołowiny. Magdalena Kowalewska, dyrektor Biura Analiz Sektora Food&Agri banku BNP Paribas, wyjaśnia czy producenci mają się czego obawiać oraz o tym jakie wyzwania stoją przed polskimi producentami w obliczu tej umowy.

Zwiększenie kontyngentów na import mięsa z krajów Mercosuru może mieć znaczący wpływ na polski rynek - wyjania ekspertka. Średnia roczna konsumpcja mięsa w Polsce i konkurenc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.01.2025 / 08:32
StoryEditor
Inwestycja Lidla w Gietrzwałdzie. Jest decyzja sądu
Sklep sieci Lidl (Shutterstock)

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie stwierdził, że wydana wcześniej w sprawie decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego została wydana bez dopełnienia odpowiednich formalności. Sprawa wróci do ponownego rozpatrzenia, a sieć teoretycznie mogłaby budować nowe centrum dystrybucyjne.

Do SKO trafiłą skarga na decyzję wójta gminy Gietrzwałd. Wcześniej - 16 stycznia 2023 roku - stwierdził on, że Lidl nie będzie musiał przygotowywać dla inwestycji oceny oddziały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. styczeń 2025 01:57