Otwarty dziś sklep sieci Kaufland jest zlokalizowany przy ul. Nowowiczlińskiej 30 w gdyńskiej dzielnicy Karwiny. Oznacza to, że placówka znajduje się w pobliżu nowego węzła obwodnicy Trójmiasta i drogi ekspresowej S6.
Prawie 3 tysiące metrów podzielonych między Kaufland i lokalnych najemców
Placówka ma około 2,8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Poza marketem sieci Kaufland zajmującym największą część powierzchni znajduję się w niej również pasaż handlowy, w którym znajdują się stoiska wynajęte przez lokalne firmy handlowo-usługowe. Są wśród nich m.in. stoisko wędliniarskie, piekarniczo-cukiernicze, sklep z artykułami dla zwierząt oraz punkt dorabiania kluczy.
Lokalni najemcy uzupełniają ofertę sklepu Kaufland, kilkanaście tysięcy artykułów spożywczych, drogeryjnych i przemysłowych. Klienci znajdą w niej m.in. szeroki asortyment serów, wędlin, przekąsek oraz wyrobów garmażeryjnych dostępny przy ladzie obsługowej. Warto też wspomnieć o wędlinie i mięsie pochodzących z własnej wędzarnia oraz grill. W placówce znajduje się też strefa świadomego odżywania, w ramach której Kaufland oferuje produkty z obniżoną zawartością cukru, a także artykuły bezglutenowe, wegańskie i wegetariańskie.
Zakupy w nowoczesnym i zielonym wydaniu
W markecie w Gdyni sieć wdrożyła kilka nowoczesnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie codziennych zakupów. Należy do nich usługa K-Scan umożliwiająca samodzielne skanowanie produktów za pomocą mobilnego skanera lub smartfonu z zainstalowaną aplikacją Kaufland. Kolejnym udogodnieniem są nowoczesne panele dotykowe, które pozwalają zarejestrować kartę Kaufland Card, sprawdzić cenę produktów, a przy ladzie obsługowej – zapoznać się ze składem produktów oferowanych na wagę. Klienci nowo otwartego gdyńskiego marketu mają w nim też do dyspozycji kasy samoobsługowe oraz szafki depozytowe. Dodatkowo w sklepie zamontowano cyfrowe ekrany reklamowe, na których wyświetlane są aktualne promocje, jak również informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.
Skoro mowa o tym równoważnym rozwoju, to sieć Kaufland sukcesywnie wprowadza rozwiązania mające na celu minimalizowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, dlatego w nowym sklepie w Gdyni zamontowano energooszczędne oświetlenie LED, a także elektroniczne etykiety cenowe w strefie owoców i warzyw. W placówce przy ul. Nowowiczlińskiej funkcjonuje także system odzysku ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych. Klienci mogą oddać kaucjonowane butelki szklane do butelkomatu, który generuje bon o wartości kaucji - do wykorzystania w trakcie zakupów w sklepach sieci.
Między hipermarketem a dyskontem, czyli jak działa Kaufland?
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferujących artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1,5 tys. sklepów i zatrudnia około 155 tys. pracowników. Tak jak wspomnieliśmy, w Polsce sieć ma obecnie 246 marketów, a zatrudnia około 15,5 tys. pracowników.
Model działania Kauflandu wymaka się standardowym klasyfikacją, ponieważ placówki tej sieci są czymś pomiędzy hipermarketami a dyskontami. W sklepach pod tym szyldem, poza artykułami sygnowanymi markami producenckimi, znajduje się też duży wybór produktów private labels. Portfolio marek własnych sieci Kaufland obejmuje takie brandy jak: K-Favourites (wyroby delikatesowe), K-Classic (artykuły spożywcze, przekąski, chemia domowa), K-Bio (żywność ekologiczna), Liv&Bo (artykuły dekoracyjne dla domu) czy Bevola (kosmetyki).
Kaufland, podobnie jak Lidl, należy do niemieckiej grupy Schwarz.