15.02.2018 / 09:41
StoryEditor

Czeski handel jest zdominowany przez zagraniczne sieci

Grupa Schwarz ma 18 proc. udziałów w czeskim rynku (źródło: mat. prasowe Kaufland)
Czeski spożywczy handel detaliczny jest skoncentrowany. Do pięciu największych graczy należy ponad 60 proc. rynku. To efekt szybkiej konsolidacji, która przyspieszyła po 2006 roku. W jej wyniku u naszych południowych sąsiadów mocno usadowiły się duże międzynarodowe sieci, które nie mają już w zasadzie żadnego czeskiego konkurenta.

Do zachodnioeuropejskich koncernów należy blisko 70 proc. czeskiego handlu detalicznego FMCG. Ekspansja zagranicznych sieci rozpoczęła się krótko po upadku komunizmu na począ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.02.2025 / 09:25
StoryEditor
Kaufland Polska przejmuje dyrektora zakupów od Auchan
Kaufland przebudowuje dział zakupów. Są poważne zmiany (fot. Sebastian Rennack)

Po wielu latach pracy w Realu i Auchan Grzegorz Bajtała zdecydował się przenieść do Kaufland Polska. - Myślę, że to słuszna decyzja! - skwitował Stefan Hoppe, CEO Kaufland Polska.

Kilka dni temu pisaliśmy o silnym wzmocnieniu zespołu Kaufland Polska. Po 10 latach pracy w Kaufland w różnych krajach i na różnych stanowiskach, Eva Wagenknechtova zdecy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.03.2025 / 16:21
StoryEditor
Biedronka na Słowacji - znamy plan minimum na najbliższe dwa lata. Co najmniej 50 sklepów do końca 2026 r.!
To m.in. oni odpowiadają za ekspansję Biedronki na Słowacji. Od lewej: Michal Paluska, senior sales manager, Lenka Brichtova, dyrektor kategorii i Maciej Łukowski, CEO Biedronka Słowacja (fot. Wiadomości Handlowe/Katarzyna Pierzchała)

Biedronka zadebiutowała 5 marca na słowackim rynku. Otworzyła pierwszy sklep i ogromne centrum dystrybucyjne. I co dalej? Poznaliśmy plany sieci.

Zrozumieć słowackiego klienta - to według Macieja Łukowskiego, CEO Biedronki Słowacja, największe wyzwanie, przed jakim stoi teraz ten operator (słowacka Biedronka podlega ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. marzec 2025 07:10