06.05.2024 / 08:55
StoryEditor

Dino mocno przytyje. Tak będą rosły przychody sieci handlowej do 2026 r.

Dino już teraz jest największą polską siecią sklepów (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
DM BOŚ opublikował prognozy wyników sieci Dino do 2026 r. włącznie. Zdaniem analityków, przychody ze sprzedaży polskiego operatora nadal będą szybko rosły. Firmę czeka także regularna poprawa wyniku EBITDA oraz wzrost zysku netto.

W 2023 r. sprzedaż Dino Polska wyniosła 25,67 mld zł. To nie szacunki, lecz już oficjalne dane podane przez firmę. DM BOŚ szacuje, że w bieżącym roku przychody ze sprzedaży Dino podskoczą do 30,65 mld zł, a więc o ok. 19,4 proc.

Dino jak rozpędzony pociąg

Co dalej? W ocenie analityków DM BOŚ, w 2025 r. sprzedaż Dino sięgnie 36,89 mld zł. W ujęciu procentowym wzrost rok do roku byłby zatem jeszcze wyższy, sięgając ok. 20,4 proc.

Z kolei prognoza na 2026 r. zakłada sprzedaż Dino na poziomie aż 43,87 mld zł. Przełożyłoby się to na roczny wzrost o 18,9 proc.

Gdyby prognoza DM BOŚ się sprawdziła, to przychody ze sprzedaży Dino w 2026 r. będą aż ok. 71 proc. wyższe niż w 2023 r.

Ile wyniosą zyski Dino?

W ocenie DM BOŚ, zysk EBITDA Dino Polska - po tym jak sięgnął 2,23 mld zł w ubiegłym roku - wyniesie: 2,64 mld zł w 2024 r., 3,28 mld zł w 2025, a w 2026 r. lekko przekroczy 4 mld zł.

Regularnie rosnąć miałby także zysk netto największej polskiej sieci sklepów. W minionym roku zysk netto wyniósł niemal 1,41 mld zł. Prognoza DM BOŚ na bieżący rok to 1,72 mld zł. W 2025 r. zysk netto Dino miałby wynieść 2,19 mld zł, a w roku 2026 r. sięgnąłby 2,75 mld zł.

Raport DM BOŚ, którego autorem jest Jakub Vicardi, trafił do dystrybucji 25 kwietnia o godz. 7.40.

Najbliższy raport finansowy Dino, z wynikami za pierwszy kwartał br., opublikowany zostanie przez spółkę w czwartek 9 maja. Kliknij tutaj, aby zapoznać się ze szczegółowymi danymi za rok 2023.

14.02.2025 / 15:27
StoryEditor
A więc wojna! Co grozi konsumentom z Polski, UE i USA w obliczu wzrostu ceł i nieprzewidywalności Donalda Trumpa?
Co grozi Polsce, Unii Europejskiej, ale i samym Stanom Zjednoczonym w obliczu ceł, które zapowiada Donald Trump? (fot. Shutterstock)

Cła, osłabienie globalnej wymiany handlowej, wysokie ceny. Czy to rzeczywistość, w której obudziliśmy się po wymianie administracji w USA? Analitycy PKO Banku Polskiego i BNP Paribas opowiedzieli nam jakie zagrożenia niesie ze sobą potencjalna wojna celna Stanów Zjednoczonych z całym światem.

Donald Trump nie zatrzymuje się w swojej celnej gorączce i ogłasza kolejne opłaty odwetowe, które mają być nakładane na kraje i podmioty regulujące import z USA., wśród nich zna...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.02.2025 / 09:59
StoryEditor
Triumph wprowadza cyfrowe paszporty produktów. Jest to protest przeciwko idei fast-fashion
Triumph wprowadza cyfrowe paszporty produktów (fot. Triumph)

Triumph, marka bieliźniana z niemal 140-letnią tradycją, wyznacza nowe standardy transparentności, wprowadzając Cyfrowe Paszporty Produktów. To innowacyjne rozwiązanie, dostępne w salonach za pomocą skanowalnego kodu QR oraz linku do platformy e-commerce, zapewnia klientom dostęp do pełnej historii produktu, który kupują.

Pierwszymi produktami wyposażonymi w Cyfrowy Paszport Produktu, są kultowe modele biustonoszy Amourette, a w przyszłości planowane jest rozszerzenie tej funkcjonalności na kole...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 08:06