29.04.2022 / 14:28
StoryEditor

Biedronka notuje w I kwartale 2022 r. rekordowy wzrost sprzedaży i zysków. Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins obawia się efektów presji cenowej i kosztowej

Biedronka (fot. marekusz / Shutterstock.com)
Sieć Biedronka utrzymała w pierwszym kwartale 2022 r. intensywną działalność handlową i szybko zwiększała sprzedaż. Wzrost przychodów znacznie przekroczył poziom inflacji. Zysk EBITDA wzrósł dwucyfrowo. Firma skorzystała m.in. na napływie uchodźców z Ukrainy.

Biedronka odnotowała w omawianym okresie wzrost sprzedaży w złotych polskich w wysokości 15,4 proc. Sprzedaż LfL wzrosła o 12,2 proc. i wyniosła – liczona w euro – 3,8 mld, czyl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.12.2024 / 15:01
StoryEditor
Trendy w sprzedaży detalicznej. Jakich produktów Polacy kupują najwięcej [RAPORT]
(fot. Shutterstock)

Polacy coraz uważniej planują swoje zakupy, co wyraźnie widać w strukturze sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw. Najnowszy Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2024 Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) za 2023 rok pokazuje, jak zmieniają się priorytety konsumentów. Chociaż wiele kategorii produktów zachowuje swoją pozycję, nie brakuje również zaskakujących trendów. Jak wygląda nasz koszyk zakupowy w ujęciu statystycznym?

W 2023 roku artykuły spożywcze nadal dominują w strukturze sprzedaży detalicznej. Owoce i warzywa utrzymały swój udział w stosunku do 2020 roku, a w porównaniu do 2022 poprawi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.01.2025 / 09:39
StoryEditor
Alibaba już nie wierzy w hipermarkety! Pozbywa się sklepów wielkopowierzchniowych, by skupić się na sprzedaży internetowej
Na zdj. sklep sieci RT-Mart (fot. Andy.LIU/Shutterstock)

Alibaba sprzedaje całość swoich udziałów w Grupie Sun Art Retail, która jest największym operatorem hipermarketów w Chinach. Nabywcą został fundusz private equity DCP Capital.

O tym, że warunki transakcji zostały już uzgodnione, donosi "South China Morning Post" - a więc medium, którego właścicielem jest... Alibaba. Udziały Alibaby w Sun Art R...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. styczeń 2025 10:13