02.05.2024 / 14:21
StoryEditor

Biedronka kontra Lidl. Czy wojna cenowa między tymi sieciami się kończy, czy to tylko chwilowe zawieszenie broni?

Przekaz Biedronki Lidl w najnowszych gazetkach promocyjnych, obowiązujących od 2 maja znacząco się od siebie różni. Pierwsza sieć odpuszcza wojnę cenową, druga wręcz przeciwnie (fot. Wiadomości Handlowe)
W środku długiego weekendu, 2 maja, Biedronka opublikowała kolejną gazetkę promocyjną. Analiza jej zawartości wskazuje na znaczącą zmianę w strategii komunikacyjnej dyskontera albo przynajmniej na czasowe zawieszenie broni w walce na ceny toczonej od miesięcy z siecią Lidl.

Biedronka przyzwyczaiła nas już do tego, że w każdej wydawana przez sieć na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy gazetce promocyjnej pojawiły się komunikaty podtrzymujące temperaturę toczącej się na rynku wojny cenowej. Były w nich publikowane wyniki najnowszych rankingów cenowych, takich jak koszyk ASM lub odniesienia do informacji propagowanych przez sieć Lidl, która przekonywała, że w jej sklepach jest taniej niż w placówkach Biedronki.

Tak było choćby w przypadku gazetki promocyjnej z 29 kwietnia, w której Biedronka chwaliła się, że średni koszt koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku był w Biedronce w marcu o ponad 50 zł tańszy niż w Lidlu i że Biedronka trzeci raz w 2024 r. miała status najtańszego  dyskontu spośród tych ujętych w zestawieniu ASM Sales Force Agency.

Biedronka składa broń. Na jak długo?

2 maja sieć opublikowała najnowszą gazetkę promocyjną, w której – ku naszemu zdziwieniu – nie było żadnego komunikatu mającego udowadniać, że to Biedronka wygrywa z Lidlem batalię o tytuł najtańszej sieci dyskontowej, czy generalnie handlowej w Polsce. Każe to zadać sobie pytanie, czy Biedronka zaczyna wycofywać się z wojny cenowej, czy też robi sobie w niej jedynie chwilową przerwę, spowodowaną choćby tym, że najnowsza gazetka dotrze zapewne do mniejszej liczby odbiorców, bo większość osób, które planowały urlop w długi majowy weekend, zapatrzenie na niego zrobiła wcześniej.

Lidl nie robi sobie urlopu od wojny cenowej nawet w majówkę

To podejście odróżnia Biedronkę od sieci Lidl, która rozejmu (choćby czasowego) we wspomnianej wojnie nie ogłasza. Sieć cały czas prowadzi kampanię reklamową w mediach, w której wytka swojemu największemu rywalowi, że różnicuje ceny produktów w sklepach zlokalizowanych w różnych częściach kraju. Dla kontrastu Lidl podaje, że ceny w każdym sklepie tej sieci są takie same, a dodatkowo niższe niż w Biedronce.

W najnowszej gazetce promocyjnej, obowiązującej identycznie jak w przypadku najnowszej gazetki Biedronki od 2 maja, Lidl wojny cenowej także nie odpuszcza. Dyskonter publikuje w niej zestawienie cen 28 produktów obowiązujących w sklepach sieci Biedronka oraz Lidl 23 kwietnia, przygotowane przez "Fakt” (wypadające oczywiście na korzyść Lidla).

Sieć należąca do niemieckiej grupy Schwarz podkreśla przy tym, że spośród czterech podmiotów, które zostały w tym zestawieniu ujęte, koszyk podstawowych produktów był najtańszy właśnie w Lidlu.  

13.03.2025 / 13:51
StoryEditor
Kaufland pokazuje, jakie marki i produkty Polacy kupowali w jego sklepach najczęściej
Kaufland systematycznie rozszerza swoją obecność w Niemczech

Kaufland podsumował miniony rok, analizując preferencje zakupowe klientów. Analiza sprzedaży w sieci Kaufland pokazuje, że klienci coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych – szczególną popularnością cieszyły się linie K-Classic oraz K-Stąd Takie Dobre, które stały się absolutnymi bestsellerami.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci Kaufland Polska miniony rok uwidocznił pewne trendy w zwyczajach zakupowych Polaków. W kategorii artykułów spożywczych największy udział w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.03.2025 / 11:21
StoryEditor
Paweł Grabowski, Director of Digital B2B w Żabka Polska, gościem Retail Trends 2025. Weźmie udział w debacie na scenie głównej
Paweł Grabowski, Director of Digital B2B Żabka Polska (fot. materiały prasowe)

Paweł Grabowski będzie jednym z prelegentów podczas zbliżającego się kongresu Retail Trends 2025. Director of Digital B2B w Żabka Polska weźmie udział w debacie mającej miejsce na scenie głównej - nazwanej "Economy & Retail Forecasts". Wspólnie z pozostałymi ekspertami postara się odpowiedzieć na pytania dotyczące budowania wartości biznesu w świecie nieustającej zmiany.

Odliczamy dni do kongresu Retail Trends 2025. Najważniejsze spotkanie przedstawicieli handlu, przemysłu, usług i nauki odbędzie się we wtorek 1 kwietnia w hotelu Double Tree by ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. marzec 2025 10:14