Biedronka przyzwyczaiła nas już do tego, że w każdej wydawana przez sieć na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy gazetce promocyjnej pojawiły się komunikaty podtrzymujące temperaturę toczącej się na rynku wojny cenowej. Były w nich publikowane wyniki najnowszych rankingów cenowych, takich jak koszyk ASM lub odniesienia do informacji propagowanych przez sieć Lidl, która przekonywała, że w jej sklepach jest taniej niż w placówkach Biedronki.
Tak było choćby w przypadku gazetki promocyjnej z 29 kwietnia, w której Biedronka chwaliła się, że średni koszt koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku był w Biedronce w marcu o ponad 50 zł tańszy niż w Lidlu i że Biedronka trzeci raz w 2024 r. miała status najtańszego dyskontu spośród tych ujętych w zestawieniu ASM Sales Force Agency.
Biedronka składa broń. Na jak długo?
2 maja sieć opublikowała najnowszą gazetkę promocyjną, w której – ku naszemu zdziwieniu – nie było żadnego komunikatu mającego udowadniać, że to Biedronka wygrywa z Lidlem batalię o tytuł najtańszej sieci dyskontowej, czy generalnie handlowej w Polsce. Każe to zadać sobie pytanie, czy Biedronka zaczyna wycofywać się z wojny cenowej, czy też robi sobie w niej jedynie chwilową przerwę, spowodowaną choćby tym, że najnowsza gazetka dotrze zapewne do mniejszej liczby odbiorców, bo większość osób, które planowały urlop w długi majowy weekend, zapatrzenie na niego zrobiła wcześniej.
Lidl nie robi sobie urlopu od wojny cenowej nawet w majówkę
To podejście odróżnia Biedronkę od sieci Lidl, która rozejmu (choćby czasowego) we wspomnianej wojnie nie ogłasza. Sieć cały czas prowadzi kampanię reklamową w mediach, w której wytka swojemu największemu rywalowi, że różnicuje ceny produktów w sklepach zlokalizowanych w różnych częściach kraju. Dla kontrastu Lidl podaje, że ceny w każdym sklepie tej sieci są takie same, a dodatkowo niższe niż w Biedronce.
W najnowszej gazetce promocyjnej, obowiązującej identycznie jak w przypadku najnowszej gazetki Biedronki od 2 maja, Lidl wojny cenowej także nie odpuszcza. Dyskonter publikuje w niej zestawienie cen 28 produktów obowiązujących w sklepach sieci Biedronka oraz Lidl 23 kwietnia, przygotowane przez "Fakt” (wypadające oczywiście na korzyść Lidla).
Sieć należąca do niemieckiej grupy Schwarz podkreśla przy tym, że spośród czterech podmiotów, które zostały w tym zestawieniu ujęte, koszyk podstawowych produktów był najtańszy właśnie w Lidlu.