09.05.2024 / 19:16
StoryEditor

Specjał znów wybrał się na zakupy. Kogo Krzysztof Tokarz chce przejąć tym razem?

Grupa Kapitałowa Specjał, założona i kierowana przez Krzysztofa Tokarza chce przejąć część mienia spółki Smak Serwis (fot. materiały prasowe)
7 maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie przejęcia przez PPHU Specjał części mienia spółki Smak Serwis. Oznacza to, że po przejęciu spółki Ren, które miało miejsce w lipcu 2002 r. Krzysztof Tokarz nabrał apetytu na dalszą konsolidację rynku hurtowego. A może przy okazji pod skrzydła Specjału trafi też sieć sklepów?

Smak Serwis to spółka doskonale znane Grupie Kapitałowej Specjał, bo podobnie jak ona wywodzi się z Podkarpacia (ma siedzibę w Łańcucie, a GK Specjał w Rzeszowie). Wniosek dotyczący koncentracji, który wpłynął do UOKiK 7 maja br. dotyczy przejęcie przez GK Specjał, a dokładniej przez PPHU Specjał z siedzibą w Warszawie, czyli spółkę dominującą w Grupie Kapitałowej Specjał części mienia spółki Smak Serwis. O jakie mienie może chodzić?

Co może trafić w ręce Specjału?

Smak Serwis, podobne jak Specjał, jest dystrybutorem, przy czym specjalizuje się głównie w nabiale. Firma ma też w ofercie inne artykuły spożywcze wymagające transportu i przechowywania w warunkach chłodniczych, czyli wędliny, lody i mrożonki. Do tego dochodzą tłuszcze, koncentraty, soki i napoje, używki, przetwory, artykuły dla dzieci, słodycze oraz produkty sypkie. Całość asortymentu obejmuje ponad 6 tys. pozycji od ok. 250 producentów.

Smak Serwis dysponuje magazynem o łącznej powierzchni ponad 5,7 tys. mkw. w tym chłodnią o powierzchni ok. 2,4 tys. Flota firmy obejmuje 26 specjalistycznych samochodów dostawczych. Smak Serwis zatrudnia ponad 200 pracowników w tym 17 własnych przedstawicieli handlowych pracujących w oparciu o mobilne systemy zbierania zamówień.

Zasięg działania firmy obejmuje woj. podkarpackie oraz część woj. małopolskiego i lubelskiego. Smak Serwis chwali się również tym, że obsługuje odbiorców z terenu Wielkiej Brytanii, specjalizujących się w sprzedaży polskich produktów spożywczych. W ramach tej obsługi realizuje również wysyłki "cało tirowe", a do wybranych przez zamawiającego produktów dołączamy bezpłatnie etykiety z niezbędnymi opisami w języku angielskim.

Smak Serwis to nie tylko hurt, ale i detal

Dodajmy, że Smak Serwis jest też organizatorem sieci sklepów Familia, w ramach której prowadzi własne placówki handlowe.

Z informacji widniejących na stronie internetowej sieci Familia wynika, że aktualnie liczy ona 19 sklepów, funkcjonujących głównie na terenie woj. podkarpackiego. Są to małe i średnie placówki spożywcze zlokalizowane zarówno w większych miastach takich jak: Łańcut, Sandomierz, Jarosław czy Rzeszów, jak również w mniejszych miejscowościach takich jak: Krzemienica, Kożuchów, Izdebki, Czarna czy Grodzisko Górne.

Właścicielami spółki Smak Serwis są Wiesław i Marek Ciąpała, przy czym Wiesław Ciąpała pełni w niej również funkcję prezesa. 

Dodajmy, że Smak Serwis byłby drugą z kolei firmą dystrybucyjną przejętą przez GK Specjał w ostatnim czasie. W lipcu 2022 r. pod skrzydła grupy, którą kieruje Krzysztof Tokarz, trafiła spółka Ren o ogólnopolskim zasięgu, specjalizująca się w dystrybucji lodów i mrożonek.

26.06.2024 / 15:16
StoryEditor
Michał Maksymiec, CPS GfK: Patrząc na rozwój numeryczny dyskontów, nasycenia jeszcze nie widać
Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi w agencji badawczej CPS GfK (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Szacujemy, że w 2025 r. w Polsce może działać ok. 5750 sklepów dyskontowych. Ich dokładna liczba będzie jednak zależeć m.in. od ewolucji innych formatów sklepowych – powiedział Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi w agencji badawczej CPS GfK, podczas prezentacji "Dyskonty – gdzie znajduje się granica nasycenia rynku tym formatem?" na Retail Trends 2024.

Michał Maksymiec zwrócił uwagę, że dyskonty mają obecnie ponad 40 proc. udziałów w polskim rynku, i zwiększają je najszybciej spośród wszystkich formatów sklepów. – Jako jeden z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.06.2024 / 09:00
StoryEditor
Anna Grabowska, CEO Żabka International: Rozważamy różne sposoby wejścia na inne rynki, nie tylko przez partnerów, ale też organicznie [WYWIAD]
Anna Grabowska, CEO Żabka International (fot. materiały prasowe)
- Klienci w Rumunii są dobrze przygotowani na tego typu rozwiązania. Nie widziałam jednak spójnego konceptu convenience – zwłaszcza poza Bukaresztem – który oferowałby wszystko - mówi Anna Grabowska, CEO Żabka International w rozmowie z portalem www.wiadomoscihandlowe.pl.

Jakie doświadczenia z Polski przynosicie na rynek rumuński i co chcielibyście zabrać stąd i wdrożyć w sklepach Żabki?

Anna Grabowska: Wnosimy przede wszystkim nasze kno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 05:03