24.10.2021 / 14:36
StoryEditor

Makro inwestuje w sieć Odido. Operator uruchomił pierwszy sklep w nowym formacie. Dystrybutor ma ambitne plany rozwoju projektu

W sobotę w miejscowości Wrząca otwarty został pierwszy, ambasadorski sklep sieci Odido rozwijanej przez Makro Cash&Carry. Operator zapowiada, że to początek "nowego rozdziału w rozwoju marki na polskim rynku detalicznym".

Nowy sklep ruszył w ramach projektu o nazwie Elevate. - Nowy koncept zapewni właścicielom sklepów zwiększenie obrotu detalicznego i uzyskanie wyższej rentowności. To efekt nowoczesnego podejścia do zarządzania asortymentem, planogramów czy planowania przestrzeni sklepowej - chwali się Makro Cash&Carry.

Z deklaracji Makro wynika, że plany na najbliższe trzy lata zakładają otwieranie ponad 200 sklepów Odido rocznie w nowym formacie, zaprezentowanym po raz pierwszy we Wrzącej.

- Razem z naszymi franczyzobiorcami chcemy przenosić ich biznesy na wyższy poziom w ramach projektu Elevate. To oni kreują unikatowość swoich sklepów, my zaś dostarczamy rozwiązań, które umożliwią sprawniejsze, nowocześniejsze prowadzenie biznesu. Chcemy, by ODIDO stanowiło synonim łatwych, przyjaznych i lokalnych zakupów. W kolejnych latach otworzymy ponad 200 sklepów rocznie w nowym formacie. Dzisiejsze otwarcie to nowy rozdział w historii marki ODIDO - komentuje Dominik Branny, CEO Makro Cash and Carry Polska.

Odido to ogólnopolska sieć sklepów franczyzowych rozwijana przez Makro od 2011 r. w Polsce. Wiosną tego roku (to ostatnie dostępne dane) działało około 2700 placówek pod tym szyldem.

Średnia powierzchnia sprzedaży w sklepie Odido to 50 mkw. Przeciętna placówka Odido oferuje minimum 3,5 tys. indeksów produktowych.

 

 

20.06.2024 / 08:42
StoryEditor
Ceny w sklepach nie spadają już tak bardzo jak wcześniej. Presja inflacyjna znów wpływa na rynek?
Liczba kategorii produktów spożywczych, których ceny spadają, maleje z miesiąca na miesiąc (fot. Shutterstock)
W maju z 17 monitorowanych przez UCE Research kategorii produktów spożywczych potaniały tylko cztery. Zestawienie obniżek otwierają tłuszcze, których ceny tym razem zmniejszyły się o 10 proc. rdr. Dalej w rankingu są karmy dla zwierząt ze spadkiem rdr. na poziomie 8,1 proc., produkty sypkie – 3,6 proc., a także warzywa – 3,3 proc.

Z cyklicznego raportu pt. "Indeks cen w sklepach detalicznych", autorstwa UCE Research i Uniwersytetów WSB Merito, wynika, że w maju br. z 17 obserwowanych kategorii cztery p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2024 / 15:42
StoryEditor
Rząd chce uruchamiać "hybrydowe bazary”. Michał Kołodziejczak wyjaśnia, co kryje się pod tą nazwą
Wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak zdradza, że rząd planuje stworzenie hybrydowych bazarów, gdzie każdy będzie mógł zrobić zakupy za pomocą nowoczesnej aplikacji (fot. Facebook)
W pakiecie zobowiązań zaprezentowanym przez premiera Donalda Tuska znalazła się kwestia "uruchomienia programu budowy nowoczesnych targowisk w każdym mieście”. Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi tłumaczy, co ten program zakłada w praktyce i jak rząd wyobraża sobie nowoczesne targowisko.

Nowoczesna klimatyzowana hala, a w niej stoiska pełne świeżutkich płodów rolnych w atrakcyjnych cenach. Czy tak będą wyglądały nowoczesne targowiska, których budowę w każdym mie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 07:42