14.12.2023 / 16:06
StoryEditor

Grupa Metro zwiększa sprzedaż na wszystkich rynkach z wyjątkiem Rosji. Jak radzi sobie w Polsce?

Grupa Metro zwiększa sprzedaż na wszystkich rynkach z wyjątkiem Rosji. Jak radzi sobie w Polsce? (fot. Konektus Photo/Shutterstock)
Grupa Metro, do której należy m.in. sieć hurtowni Makro Cash and Carry w Polsce, kończy rok obrotowy 2022/23 ze wzrostem sprzedaży w lokalnej walucie o 5,6 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 1174 mln euro wobec 1389 mln euro rok wcześniej. Grupie udało się wypracować zysk netto na poziomie 439 mln euro, podczas gdy w poprzednim roku finansowym zanotowała stratę 331 mln euro.

W roku finansowym 2022/23 Grupa Metro kontynuowała realizację swojej strategii wzrostu sCore i broniła udziałów w rynku. Firma poczyniła znaczne postępy we wzmacnianiu biznesu d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.01.2025 / 10:20
StoryEditor
Klarna zacieśnia współpracę z Zalando. Wprowadza nową opcję w Polsce i za granicą
Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji, zacieśnia współpracę z Zalando, europejską multibrandową platformą modową (fot. Axel Öberg)

Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji, zacieśnia współpracę z Zalando, europejską multibrandową platformą modową. W ramach partnerstwa w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii i Danii została wprowadzona opcja „Zapłać w 3 ratach”. Rozszerzenie usługi wynika z sukcesu ubiegłorocznej premiery we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Partnerstwo obejmujące wiele europejskich rynków to znaczący krok milowy dla rozwoju Klarny – Zalando to jedna z wiodących i najbardziej wpływowych platform modowych i lifest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.01.2025 / 08:40
StoryEditor
Lidl otworzy sklepy w… placówkach sieci Target? Strategiczne partnerstwo ma być szansą dla dyskontera na szybszy rozwój za oceanem
Sklep sieci Target w Los Angeles (fot. Mk)

Sieć Lidl już niebawem może otwierać swoje placówki na zasadzie store-in-store w hipermarketach sieci Target w USA. Ma to być szansa na przyspieszenie rozwoju.

Taką informację podał Brittian Ladd, specjalista w zakresie łańcucha dostaw, niegdyś związany z Amazonem, obecne międzynarodowy doradca. Lidl działa na amerykańskim rynku od 201...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. styczeń 2025 11:47