08.05.2024 / 18:10
StoryEditor

Grupa Metro zacieśnia współpracę z klientami w krajach Europy Wschodniej. Jakie osiąga tam wyniki?

Grupa Metro zacieśnia współpracę z klientami w krajach Europy Wschodniej (fot. Shutterstock)
Obroty Grupy Metro w krajach wschodniej Europy wzrosły w pierwszym półroczu 2023/24 o 4,5 proc. (w lokalnej walucie) i wyniosły prawie 5 mld euro. Aczkolwiek po uwzględnieniu różnic kursowych (lokalnych walut wobec euro) mieliśmy do czynienia ze spadkiem o 1,9 proc.

Z raportu Grupy Metro za pierwsze półrocze roku obrotowego 2023/24 dowiadujemy się, że wszystkie kraje Europy Wschodniej, w których działa spółka, a zwłaszcza Rumunia, Ukraina i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.01.2025 / 19:47
StoryEditor
Które marki napojów i wody rządzą na sklepowych półkach? Na jakie brandy, poza markami własnymi, stawiają wiodące sieci handlowe? [DANE]
Z analizy firmy eLeader wynika, że najwięcej miejsca na półkach z sokami, nektarami i napojami gazowanymi zajmują produkty marki Tymbark. Inną politykę w tym zakresie ma jedynie sieć Lidl (fot. Shutterstock)

Co stało na sklepowych półkach z wodą, napojami gazowanymi, sokami oraz napojami typu ice tea w drugiej połowie minionego roku? - analiza firmy eLeader daje odpowiedzi na to pytanie. Z jej danych wynika, że każda z tych kategorii ma wyraźnego lidera, czyli markę producencką, której wyroby są eksponowane najszerzej. Nie jest to jednak regułą w przypadku każdej sieci.

Patrząc z perspektywy wszystkich sklepów objętych analizą, najwięcej miejsca na półkach z wodą, zajmowały w drugim półroczu ub.r. produkty marki Żywiec Zdrój, należ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.01.2025 / 00:51
StoryEditor
Właściciel sieci Ikea zainwestuje 1 mld euro w biznes recyklingowy. Jeden z projektów zajmuje się przetwarzaniem materacy
(fot. Ari_Achmad Rizal/Shutterstock)

Ingka Investments, ramię inwestycyjne Grupa Ingka, do której należy sieć sklepów Ikea zainwestuje około 1 mld euro w firmy, które tworzą infrastrukturę związaną z recyklingiem i gospodarką obiegu zamkniętego.

W 2017 roku Grupa Ingka utworzyła spółkę Circular Investments, która miała inwestować w przedsiębiorstwa działające w obszarze gospodarki obiegu zamkniętego, tak aby mieć wpływ ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 01:06