Skłodowscy to firma rodzinna, działająca na rynku w obecnej formie od ponad 20 lat. Prekursorem działalności był Władysław Skłodowski - dziadek obecnego właściciela, który wraz ze swoim bratem w latach 50. pracował w gminnej, lokalnej masarni w Zerębach Kościelnych. W latach 70. i 80. usługowo zajmował się ubojem i rozbiorem gospodarskim oraz przetwórstwem mięsa. Tradycję kontynuował jego syn Stanisław, który sprzedawał swoje wyroby na obszarze północnego Mazowsza, Podlasia, ale też jeździł na targi do Warszawy. Na początku lat 90. rodzinny biznes zaczął rozwijać się na tyle dobrze, że Stanisław postanowił nadać tej działalności bardziej zorganizowaną formę w postaci pierwszego zakładu ubojowego w rodzinnej miejscowości Nienałty-Szymany.
Pasja przekazywana z ojca na syna
Dopiero jednak lata 00. oraz wejście Polski do Unii Europejskiej, pozwoliły na rozwój firmy w kształcie, w którym funkcjonuje ona do dziś. Tradycje rodzinne kontynuował Tomasz Skłodowski, obecny właściciel. Wtedy też skrystalizowała się specjalizacja marki oparta na wołowinie, która w przeciwieństwie do drobiu czy wieprzowiny, miała największy potencjał eksportowy do krajów UE.
Przełomem było rozpoczęcie w 2008 r. produkcji mrożonych burgerów wołowych klasy premium, które z sukcesem znalazły swoje miejsce na rynku francuskim. Mało kto w branży mięsnej myślał wtedy o produkowaniu kraftowych burgerów wołowych w Polsce. Odważna decyzja Tomasza Skłodowskiego okazała się strzałem w dziesiątkę.
Pomimo, że firma się rozrastała, to cały czas najważniejszą jej wartością była „rodzinność”. I tak też jest do dziś. Wspólne cele, zaufanie, przyjaźń, partnerstwo i zespołowość pozwoliły na stworzenie stabilnej, cenionej na rynku firmy.
Burgery 100% wołowiny – to z nich Skłodowscy uczynili swoje flagowe produkty. Burgery Classic i Façon Bouchère zostały przemyślane tak, aby ich przygotowanie zajmowało jedynie kilka minut. Mnogość zastosowań kulinarnych oraz zbita, delikatna struktura burgera Classic sprawiają, że to idealna propozycja dla rodzin z dziećmi.
Z kolei Façon Bouchère, to produkt, z którego Skłodowscy są szczególnie dumni. Dzięki charakterystycznemu, grubemu mieleniu ma wyjątkową konsystencję jakby był przygotowany w domu. Oba warianty są wolne od konserwantów i sztucznych składników oraz zawierają 100% czystej wołowiny. Wszystko wytwarzane jest według najwyższych standardów potwierdzonych certyfikatami BRC oraz IFS, w oparciu o restrykcyjne normy sanitarne. We francuskiej gastronomi produkty te występują pod nazwą “Steak haché” - podstawowego dania obiadowego w tym kraju.
Z szacunku do ludzi, z szacunku do natury
Jednym z fundamentów na których zbudowana jest misja i wizja firmy jest strategia zrównoważonego rozwoju. Firma realizuje ją na kilku płaszczyznach. Jedną z nich jest postawienie na produkty mrożone w technologii IQF, co pomaga w niemarnowaniu żywności, odpowiadając jednocześnie na nowoczesne potrzeby konsumentów.
Rozproszoną, przyjazną środowiskowo infrastrukturą ubojową odpowiada zaś na kwestie związane z dobrostanem zwierząt, ograniczaniem śladu węglowego oraz rozsądnym gospodarowaniem wodą. Ponadto promuje zrównoważoną i odpowiedzialną konsumpcję żywności. Oferując nisko przetworzone, czyste pod względem składu produkty przekonuje, że lepiej jeść mniej mięsa, ale za to lepszej jakości.
Mrożenie ma przyszłość
Dzięki metodzie szokowego zamrażania Individual Quick Freezing (IQF), ryzyko rozwoju drobnoustrojów jest zredukowane do minimum, co powoduje, że do burgerów nie trzeba już dodawać konserwantów. IQF różni się od innych metod mrożenia tym, że produkty zamrażane są w szczycie swojej świeżości, w ekstremalnie niskich temperaturach, dochodzących do nawet -120° C. Trwa to zaledwie kilkadziesiąt sekund.
Metoda ta nie tylko utrzymuje świeżość wołowiny, ale dzięki niej mięso nie traci wartości odżywczych. Ponadto umożliwia mrożenie burgerów pojedynczo, co sprawia, że w danym momencie można przygotować tyle burgerów, ile faktycznie potrzebujemy. To dlatego nic się nie marnuje.
Mrożenie to najlepsza dziś znana metoda, która spełnia kluczowe kryteria wpływające na jakość i bezpieczeństwo produktów spożywczych. Skłodowscy od lat starają się udowodnić, że pod względem mikrobiologicznym mięso mrożone jest bezpieczniejsze od mięsa świeżego, ponadto sprzyja niemarnowaniu żywności zarówno w kanałach dystrybucji, w gastronomii, jak również w gospodarstwach domowych. Ponadto podzielność i policzalność produktu pomagają zarządzać i kontrolować koszty w gastronomi, co jest szczególnie ważne teraz, gdy jednym w większych wyzwań restauratorów jest utrzymanie rentowności działalności.
Burgerów Skłodowscy nie trzeba rozmrażać przed przygotowaniem. Po wyjęciu z zamrażarki wystarczy je wrzucić na patelnię czy grilla i danie gotowe. Skłodowscy w swoich kanałach social media często podsuwają pomysły na burgery w różnych wydaniach. Jest jednak zasada - zawsze w towarzystwie zdrowych warzyw.
Wygoda, bezpieczeństwo i zgodność z ideą “less waste” to nie jedyne benefity mrożenia. Głębokie mrożenie pozwala stosować opakowania z bardziej ekologicznych surowców i wyeliminować wykorzystanie wielowarstwowych, wysoko barierowych laminatów będących niestety standardem pakowania mięsa chłodzonego - zwłaszcza w kanałach dystrybucji detalicznej.
Zaufani i sprawdzeni hodowcy
Skłodowscy współpracują tylko ze sprawdzonymi hodowcami, wyznającymi podobne do nich wartości. Sprawdzają, czy zwierzęta są odpowiednio traktowane i właściwie karmione, a także czy są regularnie poddawane badaniom weterynaryjnym. Takie działania przekładają się na wiele aspektów: od poprawy dobrostanu zwierząt, poprzez transparentność współpracy, aż po jakość produktu końcowego.
Ponadto, w trosce o dobrostan zwierząt, Skłodowscy działają w oparciu o rozproszone zakłady ubojowe. Posiadają własne ubojnie oraz nowoczesne pojazdy do bezpiecznego transportu zwierząt. Wyznają zasadę, że im krótsza droga, tym lepiej. W związku z tym poszczególne oddziały firmy umiejscowione są tak, aby transport zwierząt nie był dłuższy niż 150 kilometrów. Z jednej strony wpływa to na zmniejszenie śladu węglowego, z drugiej – ogranicza stres zwierząt w czasie transportu.
Silna marka? Marka własna
Marki własne nie są już w Polsce postrzegane jako produkty drugiej kategorii. Istotny wpływ na tę zmianę mają dyskonty i hipermarkety, które poprzez efektywne działania marketingowe oraz restrykcyjne systemy jakości wzmacniają pozytywny wizerunek tych marek. Ostatnie badania Retail Index firmy Nielsen IQ, przytoczone przez “Rzeczpospolitą”, wskazują, że po marki własne sięga już blisko co czwarty konsument (23% badanych).
Private label stanowi obecnie 36% całkowitej wartości sprzedaży produktów FMCG w Europie, osiągając poziom 216 mld EUR na koniec 2022 r. Ich rosnącą popularność obserwuje się na wszystkich rynkach europejskich, szczególnie w Hiszpanii (47%), a także w Niemczech i Holandii (po 39%). Wielka Brytania i Niemcy nadal przodują w sprzedaży marek własnych pod względem wartości bezwzględnej. W 2022 r. segment ten zawdzięcza swój wzrost głównie kategorii żywności (+5,3%, 191 mld EUR), z coraz większym udziałem produktów świeżych, chłodzonych, mrożonych oraz napojów.
Private Label ze Skłodowskimi
Skłodowscy od ponad dekady obsługują partnerów na rynku francuskim. Ich celem jest oferowanie im nie tylko produktów doskonałej jakości, ale i kompleksowej usługi – od pomysłu, przez produkcję, aż po opakowanie. Dzięki doświadczeniu i wiedzy, ich partnerzy mogą być przekonani, że będą one odpowiadać gustom ich Klientów.
Poznaj proces projektowania produktu w ramach private label
Burger najchętniej zamawianym daniem
Burgery z roku na rok są coraz popularniejsze! Zamawia się je w restauracjach, z dowozem do domu, czy też na różnych festiwalach foodtrucków. Według badania instytutu Smartscope przeprowadzonego na zlecenie Skłodowskich dotyczącego postaw konsumenckich względem wołowiny, najczęściej przygotowywanymi daniami z mięsa wołowego są burgery (48 % respondentów). Prawie co dziesiąty badany przygotowuje je w domu co najmniej raz w tygodniu! Zdecydowanie częściej też konsumenci przygotowują burgery w domu, niż zamawiają je w dostawie, a przecież i tu w 2022 r. królowały burgery (raport Pyszne.pl)To przeświadczenie przyświecało Skłodowskim w formułowaniu strategii wejścia na rynek detaliczny w Polsce. W najbliższych latach firma planuje zrównoważoną i metodyczną budowę obecności marki Skłodowscy na półkach sieci detalicznych wspartą inwestycjami w komunikację skierowaną do konsumentów.
Szybko i głęboko mrożone burgery na zachodzie Europy to norma. Konsumenci doceniają tam jakość i świeżość, a także możliwość przygotowania ich w domu. W Polsce jest do zburzenia kilka mitów, ale zalet użycia mrożonych burgerów w gastronomii i w domowej kuchni jest wiele. Zajrzyj na konta w social mediach - @sklodowscy.co na Instagramie i Facebooku, @Sklodowscy na LinkedIn. Tam znajdziesz wiele przepisów na burgery 100% wołowiny Skłodowscy, ciekawych badań, raportów i wiedzy o wołowinie.