Bezpieczeństwo na drogach to priorytet Yanosika i Policji
Yanosik od wielu lat podkreśla, że bezpieczeństwo stanowi ogromny priorytet i kierunek dla wszystkich podejmowanych, przez polski system dla kierowców, działań. Zdaniem marki „Kierowca dobrze poinformowany, to kierowca bezpieczny”. A zmotoryzowanych, którzy korzystają z systemu Yanosik nie brakuje – miesięcznie to ponad 2,5 mln użytkowników.Przez 15 lat działalności, Yanosik wspiera zmotoryzowanych w trasie i poza nią, określając się jako najlepszy przyjaciel kierowcy. Marka oferuje bezpłatną aplikację, od niedawna także z opcją bez reklam, dedykowane urządzenia i gadżety, własną stację radiową, szereg usług odpowiadających na potrzeby kierowców oraz swoje zaangażowanie w różnych akcjach informująco-edukacyjnych, które organizuje wspólnie z Policją.
W ramach wspólnych działań oba podmioty organizują tematyczne akcje dla kierowców, a także wspierają się wzajemnie w komunikacji o bezpieczeństwie na drogach. Yanosik słynie ze swojej zaangażowanej społeczności i chętnie korzysta z zasięgów, aby dotrzeć z ważnym przekazem do jak największej grupy docelowej.
System wykorzystuje też swoje możliwości technologiczne, m.in. nanosząc ważne informacje, ostrzeżenia na mapach, w aplikacji, np.: wynikające z tymczasowych utrudnień w ruchu, spowodowanych świętem lub ważnym wydarzeniem, czy zagrożeń związanych m.in. z zatrzymanym pojazdem, pracami drogowymi, czy wypadkiem.
Współpraca Yanosik i Polskiej Policji przebiega niezwykle skutecznie, co jest potwierdzone dużym zainteresowaniem działaniami w aplikacji Yanosik.
Akcje z quizem w aplikacji Yanosik, pod patronatem Polskiej Policji.
Jednym ze wspólnych działań Yanosik i Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, jest akcja „Myśl trzeźwo”. Jej celem jest wzmocnienie świadomości wśród polskich kierowców, w zakresie zachowania trzeźwości podczas kierowania pojazdu.
W ramach akcji, Yanosik zaprasza użytkowników aplikacji do sprawdzenia swojej wiedzy w specjalnym quizie, a tych którzy odpowiedzą w 100% poprawnie, nagradza Certyfikatem Odpowiedzialnego Kierowcy. „Myśl trzeźwo” jest działaniem szeroko promowanym przez Yanosik w wielu kanałach, zasięg informacji medialnej o akcji 2022/2023 wyniósł 208 029 490, szacunkowe AVE sięgało prawie 5 mln zł!
W ubiegłorocznej edycji udzielono aż 42 162, w 100% poprawnych odpowiedzi na pytania. W tegorocznym wydaniu, udzielono ich 20 749. Uzyskanymi Certyfikatami Odpowiedzialnego Kierowcy w 2023 roku podzieliło się 9 231 użytkowników, a w 2024 roku 13 349 użytkowników.
Kolejny quiz Yanosik w 2023 roku, dotyczył akcji „Łapki na kierownicę”, którą również współorganizuje z Polską Policją cyklicznie, zwykle w marcu.
Celem działań jest uświadomienie kierowcom, jak niebezpieczne jest prowadzenie pojazdu z telefonem w dłoni. Yanosik komunikuje o akcji wielotorowo, w ubiegłorocznej edycji zasięg informacji medialnej na temat akcji „Łapki na kierownicę” wyniósł 153 253 261! Z kolei, w przygotowanym quizie wzięło udział 59 318 użytkowników aplikacji, z czego 42 700 osób udzieliło w 100% poprawnych odpowiedzi, a certyfikat udostępniło 11 256 użytkowników.
Specjalny quiz w aplikacji Yanosik, powstał również na potrzeby akcji „Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa”. Działania odbywają się w sezonie wakacyjnym, od końca czerwca do początku września. Ten okres jest jednym z najniebezpieczniejszych na polskich drogach, dlatego też Polska Policja wraz z Yanosik wzmacniają działania przypominające o konieczności zapinania pasów w podróży autem, które w sytuacji wypadku lub kolizji, uratują życie.
Wakacyjna edycja quizu w aplikacji Yanosik przyniosła efekt 56% zdanych testów, w których wzięło udział 22 708 użytkowników.
Yanosik i Policja czuwali nad bezpiecznym powrotem dzieci do szkół.
Początek września oznacza powrót dzieci do szkół, a także wzrost natężenia ruchu drogowego, zwłaszcza w okolicy placówek szkolnych. W tym czasie także wzrasta ryzyko wypadków, z udziałem dzieci.
Yanosik z Policją rokrocznie czuwają nad bezpiecznym powrotem dzieci do szkoły, przez cały wrzesień, organizując akcję, pt.: „Zwalniaj przy szkołach!”, w ramach której funkcjonariusze Policji nadzorują okolice szkół, edukują dzieci w zakresie bezpiecznego przejścia przez ulicę, a także przeprowadzają specjalne zajęcia w szkołach.
Yanosik wykorzystuje swoją aplikację i wysyła specjalne powiadomienia dla kierowców, którzy znajdą się w okolicy ponad 1000 szkół w Polsce, w których występuje największe ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Kierujący otrzymują w aplikacji baner z treścią „Zbliżasz się do szkoły. Zwolnij!” oraz mają do wglądu specjalne punkty POI na mapie.
W 2023 roku Yanosik odnotował około 15 mln wyświetleń szkolnych punktów POI na ekranie mapy, a w baner w aplikacji, który prowadził do artykułu blogowego, kliknięto 17 tysięcy razy. Zasięg informacji medialnej wyniósł 13 321 361!
Bezpłatne sprawdzanie świateł w aucie dla wszystkich kierowców
Co roku odbywa się bardzo duża akcja dla kierowców, którą współorganizują Yanosik i Policja oraz Instytut Transportu Samochodowego i Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, a swoim patronatem obejmuje ją wiele innych podmiotów.
To „Twoje światła – nasze bezpieczeństwo”, w ramach których kierowcy mogą bezpłatnie sprawdzić ustawienie świateł samochodowych w Stacjach Kontroli Pojazdów, w całym kraju.
Działania odbywają się co roku, od połowy października do połowy grudnia. Celem jest uświadomienie kierowcom, że prawidłowe ustawienie świateł samochodowych jest niezwykle ważne w sezonie jesiennym, bo zwiększa widoczność i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Rokrocznie akcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem zmotoryzowanych Polaków. W edycji w 2023 r. „Twoje światła-nasze bezpieczeństwo” wzięło udział 1377 Stacji Kontroli Pojazdów z całej Polski!
Yanosik informował o tym zarówno w kanałach social media, w prasie oraz przez mailingi i wiadomości push, wysyłane do bazy użytkowników. Push zostały wyświetlone i przez 1,6 mln userów i kliknięte przez 66 tys., w drugiej wysyłce przez 1,7 mln użytkowników i 83 tys. osób kliknęło w ich treść. Mailingi w pierwszej wysyłce otworzyły 623 948 osób, a w drugiej 630 433 osoby.
Informacja medialna zyskała zasięg 217 043 894, dedykowaną stronę odwiedziło 143 703 użytkowników, w aplikacji wyświetlono baner 22 186 577 razy, a kliknięto w niego 67 318 razy.
Jakie akcje Yanosik z Policją planuje w tym roku?
W tym roku zaplanowane są:
- 1 marca do 31 marca – „Łapki na kierownicę”.
- 21 czerwca do 1 września – „Zapnij pasy – poczuj uścisk bezpieczeństwa”.
- 2 września do 30 września – „Zwalniaj przy szkołach!”
- 1 października do 31 grudnia – „Świeć przykładem – noś odblaski”.
- 24 października do 12 grudnia – „Twoje światła – nasze bezpieczeństwo”.
- 30 grudnia – 15 stycznia 2025 roku – „Myśl trzeźwo”.
Szczegóły na temat akcji są na bieżąco komunikowane we wszystkich kanałach Yanosik oraz bezpośrednio w aplikacji.
Yanosik podejmuje współpracę z wieloma podmiotami, które mają ten sam cel - poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. Marka na bieżąco analizuje i rozbudowuje swoją strategię, a także dba o edukację uczestników oraz angażuje się w inne wydarzenia, które mają bezpośredni wpływ na społeczność zmotoryzowanych Polaków.
Ogromne możliwości, zarówno zasięgowe, jak i technologiczne, tego polskiego systemu dla kierowców umożliwiają rozwijanie swojej polityki odpowiedzialności społecznej wszystkim podmiotom, zainteresowanym podobnym kierunkiem działań lub dedykowanymi kampaniami, nagradzającymi kierowców za bezpieczną jazdę, co także doskonale wpisuje się w założenia CSR oraz ESG.