Wielka Brytania i Francja – to kraje, na których koncentrują się obecnie plany dotyczące ekspansji Grupy InPost w Europie. Dyrektorem zarządzającym InPostu na pierwszym z tych rynków został właśnie Neil Kuschel. Z kolei stanowisko CEO w należącej do Grupy spółce Mondial Relay, objął Laurent Bendavid, który będzie odpowiadał za jej działalność we Francji, Belgii, Niderlandach i Luksemburgu.
– Po sukcesie w Polsce, Grupa InPost stawia na rozwój swojej aktywności na innych rynkach europejskich – dlatego niezwykle się cieszę, że dołączyli do nas dwaj wybitni liderzy, którzy pomogą nam zrealizować nasze strategiczne cele rozwoju na dwóch kluczowych dla nas rynkach – powiedział Rafał Brzoska, CEO i założyciel Grupy InPost.
– Przyspieszenie ekspansji w Wielkiej Brytanii oraz Francji wymaga olbrzymiej wiedzy i doświadczenia w działalności operacyjnej. Ponadto wyzwania, które przed sobą postawiliśmy, potrzebują ciągłej inwestycji w talenty. Jestem przekonany, że kompetencje Neila oraz Laurenta umocnią pozycję Grupy InPost na rynkach europejskich oraz pomogą osiągnąć ambitne cele – dodał Brzoska. Przyjrzyjmy się więc kompetencjom obu menedżerów.
InPost sięga po ekspertów związanych wcześniej z firmami DHL i Carrefour
Neil Kuschel ma bardzo różnorodne doświadczenia zdobyte jako dyrektor generalny, doradca zarządu, ale także osoba pełniąca wysokie kierownicze stanowiska związane z logistyką i technologią w e-commerce. Przez ponad 12 lat pomagał brytyjskim i europejskim markom w ekspansji, doskonaląc je w zakresie sprzedaży bezpośredniej do konsumenta.
Wcześniej, przez pięć lat był dyrektorem generalnym platformy Global-e w Europie – światowego lidera rozwiązań cross-border. Dołączył do firmy na wczesnym etapie jej rozwoju w 2017 r. i odegrał kluczową rolę we wzroście liczby sprzedawców detalicznych z 64 do ponad 1000 w 2022 r. oraz osiągnięciu sprzedaży w transakcjach międzynarodowych na poziomie 2,4 miliarda dolarów.
Neil Kuschel przez 20 lat pracował w firmie DHL, działając w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Jako wiceprezes ds. sprzedaży DHL w Wielkiej Brytanii, był odpowiedzialny za wszystkie działania sprzedażowe w kraju.
Laurent Bendavid również ma szerokie doświadczenie zdobyte na stanowiskach kierowniczych w sektorze B2C i B2B. W ciągu ostatnich pięciu lat pełnił funkcję dyrektora generalnego w Alliance Healthcare France, części globalnej
organizacji Cencora, lidera rozwiązań farmaceutycznych. W ciągu zaledwie 18 miesięcy przywrócił zyskowność francuskiej organizacji, osiągając dwucyfrowy dodatni wynik EBIT, a jednocześnie rozwijając sieć 80 magazynów na terenie całego kraju.
Wcześniej był dyrektorem generalnym w Logista France, nadzorującym dystrybucję dla ponad 50 tysięcy punktów sprzedaży artykułów spożywczych, napojów i innych produktów.
Od 1994 do 2013 r. Laurent zajmował różne stanowiska związane z obszarem B2C w Grupie Carrefour, pracując we Francji, Ameryce Południowej, Bułgarii oraz na szczeblu międzynarodowym jako wiceprezes ds. handlowych i rozwoju nowych koncepcji.
Jak InPost radzi sobie w Wielkiej Brytanii oraz we Francji?
Przypomnijmy, że InPost jest aktualnie obecny w dziewięciu krajach Europy, w których na koniec 2023 r. dysponowała ponad 66 tys. punktów OOH, w tym ponad 35 tys. urządzeń Paczkomat.
W Wielkiej Brytanii miniony rok był dla firmy przełomowy. Marka InPost zajmuje obecnie czołowe miejsce pod względem wielkości sieci w UK (zarządza już blisko 6,5 tys. własnych maszyn oraz prawie 1,5 tys. punktów odbioru i nadania PUDO). Grupa nabyła udziały operatora logistycznego Menzies Distribution, co zwiększyło jej kontrolę nad procesem logistycznym.
Jeśli chodzi o Francję, to w ubiegłym roku, pomimo wyjątkowo wymagającego otoczenia, Grupa InPost nie tylko rosła szybciej niż rynek, ale także zanotowała wzrost wolumenów B2C na poziomie 23 proc. rdr. W ciągu zaledwie dwóch lat Mondial Relay stał się numerem 1 wśród sieci maszyn paczkowych we Francji (ma tam obecnie 5 tys. urządzeń Paczkomat, ponadto posiada ponad 11 tys. punktów PUDO, realizuje również strategiczne partnerstwa z wieloma globalnymi graczami, m.in. Zalando czy Vinted).
Wolumen przesyłek dostarczonych przez Grupę InPost na wszystkich rynkach międzynarodowych wyniósł w 2023 r. 302,6 mln sztuk (wzrósł o 28 proc. rdr.), z czego Mondial Relay dostarczył ich 239,9 mln (wzrósł o 13 proc.). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości zagranicznym rynku InPostu, było to 46,5 mln paczek (wzósł o blisko 127 proc.).
O planach i prognozach Grupy na ten rok można przeczytać tutaj.