04.01.2022 / 09:52
StoryEditor

Jak spakować paczkę do wysyłki?

Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Odpowiednie zabezpieczenie towaru do wysyłki będzie się znacząco różnić pomiędzy poszczególnymi produktami. Dlaczego? Małe produkty pakuje się zupełnie inaczej niż duże. (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Pakując paczkę myśl o kliencie jako bliskiej osobie, której właśnie szykujesz prezent. Jeśli towar na to pozwala, obwiąż go wstążka. Samo rozwiązywanie kokardki wywoła w kliencie pozytywne skojarzenia związane ze świętami bądź urodzinami. (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest użycie kopert bezpiecznych, które mają dodatkowe wypełnienie z folii bąbelkowej. Jest to tanie i bardzo szybkie rozwiązanie pakowe, które umożliwia bezpieczne przewożenie towarów o małych gabarytach (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Opako_ Jak spakować paczkę do wysyłki? (materiał partnera)
Polacy coraz częściej i coraz więcej kupują przez Internet. Według raportu eCommerce Europe Polska na przestrzeni roku w latach 2019-2020 aż 31,4% więcej Polaków zdecydowało się na zakupy online. Jesteśmy jednym z najprężniej rozwijających się rynków nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Taki trend jest bardzo pokrzepiający dla właścicieli sklepów e-commerce, lecz wraz z popytem na produkty online, rośnie także ich podaż. Sklepów internetowych w naszym kraju również przybywa i to w bardzo dynamicznym tempie. Tylko w 2021 r. odnotowaliśmy około 15% wzrost w stosunku do ubiegłego roku.

Wzmożenie konkurencyjności na rynku e-commerce wpływa także na podwyższenie oczekiwań klientów wobec rzeczy, które do tej pory przez wiele firm były traktowane, jako drugoplanowe, m.in. do opakowań wysyłkowych.

Aktualne trendy w e-commerce wymuszają na przedsiębiorcach zmianę zachowań i przyłożenie większej uwagi do kwestii wysyłki produktów, która powinna być nie tylko bezpieczna, lecz także estetyczna.

Zadanie nie jest proste, gdyż odpowiednie zapakowanie produktu jest w znacznym stopniu uzależnione od jego formy, a duży wybór materiałów pakowych nie ułatwia tego wyboru.

W tym artykule zajmiemy się odpowiedzią na kluczowe czynniki, które pozwolą Ci odpowiedzieć na pytanie, jak spakować paczkę do wysyłki?

Na początku zajmiemy się kluczową kwestią bezpieczeństwa produktów. Dowiesz się, jak zapakować towar, by uniknąć uszkodzeń podczas transportu. Następnie omówimy psychologiczny aspekt opakowań, gdyż odgrywa on niebagatelną rolę w marketingu 4.0 i może bardzo pozytywnie wpłynąć na zwiększenie Twoich zysków.

Jak zabezpieczyć paczkę do wysyłki?

Odpowiednie zabezpieczenie towaru do wysyłki będzie się znacząco różnić pomiędzy poszczególnymi produktami. Dlaczego? Małe produkty pakuje się zupełnie inaczej niż duże. Podobnie, jak inne warunki zabezpieczania paczek należy przyjąć w przypadku kruchych  i bardziej trwałych tworzyw. Wszystko opiera się na znienawidzonym w świecie e-commerce i marketingu wyrażeniu „to zależy”.

Opakowanie – w co zapakować towar?

Na rynku opakowań do wyboru mamy trzy główne produkty, które mogą posłużyć do bezpiecznego zapakowania produktów i są nimi:

  • kartony,
  • koperty,
  • folie.

Każda z tych grup ma dziesiątki różnych odmian, które możesz dopasowywać w zależności od właściwości i rozmiarów Twoich towarów.

Małe produkty – jak spakować je do wysyłki?

Do bezpiecznego zapakowania mniejszych towarów z powodzeniem posłużą wszystkie trzy typy zabezpieczania przedmiotów.

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest użycie kopert bezpiecznych, które mają dodatkowe wypełnienie z folii bąbelkowej. Jest to tanie i bardzo szybkie rozwiązanie pakowe, które umożliwia bezpieczne przewożenie towarów o małych gabarytach. Ze względu na wypełnienie z folii bąbelkowej są one szczególnie polecane do zabezpieczania delikatnych i kruchych przedmiotów, a także do elektroniki użytkowej.

Innym bardzo popularnym rozwiązaniem w przypadku małych produktów, które są odporne na wstrząsy, jest folia stretch. Doskonale zabezpieczy ona towar przed wilgocią czy niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, jednak nie ma żadnych właściwości amortyzujących, dlatego zupełnie nie sprawdzi się w przypadku kruchych produktów.

Chcąc bardzo mocno zminimalizować koszty wysyłki małych przedmiotów, możemy użyć wyłącznie folii bąbelkowej. Owinięcie towaru folią bąbelkową zabezpieczy go przed wstrząsami, jednak jest to bardzo nieestetyczne rozwiązanie.

Zdecydowanie lepiej będą prezentować się małe przedmioty w kartonach wykrojnikowych. Kartony fasonowe dostępne są w wielu różnych rozmiarach, dlatego z łatwością można wybrać wymiary odpowiadające produktowi. W ich wnętrzu zwykle umieszczany jest przedmiot wraz z dodatkowym wypełnieniem, które nierzadko ma charakter estetyczny. Jest to bardzo eleganckie rozwiązanie, które świetnie nadaje się do zabezpieczania przedmiotów o małych i średnich rozmiarach. Co ważne, takie opakowanie wpisuje się w 100% w ideologię zrównoważonego środowiska, do której coraz większą uwagę przywiązują chociażby pokolenia millenialsów.

Jak spakować towar o dużych gabarytach?

W przypadku pakowania produktów o dużych rozmiarach wybór jest już bardziej ograniczony. Do wielkogabarytowych towarów używane są proste kartony, które jednak różnią się między sobą gramaturą.

Chcąc bezpiecznie zapakować towar o dużych rozmiarach i wysokiej wadze, należy zwrócić szczególną uwagę na to, by gramatura kartonu wynosiła co najmniej 500 g/m2. W przeciwnym wypadku istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo uszkodzenia kartonu podczas transportu, co może negatywnie wpłynąć na stan towaru.

W celu dodatkowego zabezpieczenia warto użyć profili ochronnych, które służą zabezpieczeniu narożników przedmiotów.

W niektórych przypadkach, np. przy transporcie lustra, świetnie sprawdzi się także folia bąbelkowa, która zapewni odpowiednią amortyzację towaru podczas wysyłki.

Czym wypełnić wnętrze paczki?

Ponowny problem, któremu musi stawić czoło każdy początkujący sprzedawca internetowy, dotyczy tego, czym wypełnić wnętrze paczki. W przypadku wypełnień wybór na rynku jest naprawdę spory.

Najpopularniejsze wypełnienie paczek

Folia bąbelkowa jest wciąż najpopularniejszym rodzajem wypełniania paczek. Zapewnia ona doskonałe właściwości termoizolacyjne, chroni towar przed wilgocią, amortyzuje wstrząsy, a także chroni przed zmiennymi temperaturami. Te właściwości sprawiają, że jest ona bardzo chętnie wykorzystywana przez wielu właścicieli sklepów e-commerce, a szczególnie przez tych, którzy oferują swoim klientom elektronikę użytkową.

Ekologiczne rozwiązania

Coraz większą popularnością cieszą się ekologiczne wypełnienia paczek. Najtańszą ekologiczną alternatywą tradycyjnych wypełnień jest tzw. skropak, czyli ekologiczny materiał w kształcie chrupek, który doskonale amortyzuje towar wypełniając puste przestrzenie w pudełkach.

Innym ekologicznym rozwiązaniem, które nie ma już tak dobrych właściwości amortyzujących, jednak ma niekwestionowane właściwości estetyczne, jest wypełniacz typu SizzlePack. Jest to wypełniacz z kory drzewnej, który także wpisuje się w trendy zrównoważonego biznesu.

Najbardziej dekoracyjne wypełnienie opakowań

W opakowaniach typu premium dość często wykorzystywana jest także wełna drzewna. Nie jest to tanie wypełnienie opakowań, lecz ma wysokie właściwości estetyczne.

Wiolina dostępna jest w wielu kolorach i dobrze wypełnia puste przestrzenie w pudełkach. Nie oferuje ona wybitnych właściwości amortyzujących, jednak ze względu na swój wyjątkowy wygląd dość często wybierana jest do pakowania produktów luksusowych lub przedmiotów z branży beauty.

Pakowanie dużych paczek do wysyłki

Jeśli zastanawiasz się, jak spakować bezpiecznie dużą paczkę do wysyłki, to odpowiedzią na Twoje pytanie będą poduszki powietrzne.

Jest to tanie i bardzo efektywne rozwiązanie, które pozwala zabezpieczyć towar przed wszelkimi drganiami i wstrząsami. Co ważne, poduszki powietrzne chronią także towar przed naciskiem zewnętrznym.

Jak prawidłowo zakleić paczki do wysyłki?

Omawiając kwestie bezpieczeństwa zapakowania paczki do wysyłki, nie mogliśmy ominąć tematu jej szczelnego zamknięcia.

Dość często sprzedawcy e-commerce nie wiedzą, jak szczelnie zakleić paczkę. Efektem końcowym ich niewiedzy jest paczka, która jest obklejona z każdej strony lub taka, która do klienta dociera z lekkimi otwarciami na łączeniach.

Kluczową kwestią, która pozwoli Ci bezpiecznie spakować paczkę do wysyłki, jest solidna taśma pakowa. Powinna być ona wykonana na wysokiej jakości oleju kauczykowym. Jeśli zaś chodzi o kwestie samego zaklejania, to początkującym osobom szczególnie może przydać się dyspenser, który umożliwia szybkie i szczelne przyklejenie taśmy do paczki.

Jak oznaczyć paczki wysyłkowe dla firm kurierskich?

Nie mniej istotną kwestią jest prawidłowe oznaczenie paczki do wysyłki.

Podczas transportu produkty narażone są na wiele wstrząsów, drgań i urazów mechanicznych, jednak może to zostać ograniczone, jeśli na opakowaniu przykleisz odpowiednią etykietę ostrzegawczą.

  • Paczka, która zawiera delikatne, kruche przedmioty powinna być oznaczona etykietą uwaga szkło.
  • Przedmioty, które nie mogą być narażone na wilgoć, powinny być mieć naklejkę na opakowaniu „nie zamoczyć”.

Etykiety ostrzegawcze pozwalają kurierom na odpowiednie transportowanie, a także dostarczanie paczek, co znacząco zmniejszy ryzyko uszkodzenia towaru w trakcie wysyłki.

 

Psychologiczne aspekty pakowania paczek

Świat marketingu w ostatnich latach przeszedł całkowitą transformację. Kiedyś kartą przetargową, by wygrać na rynku, był po prostu dobry produkt. W świecie internetu dobry produkt nie jest jednak wystarczający i przestał być on głównym czynnikiem decyzji zakupowych klientów. Obecnie największą rolę odgrywają emocje.

W świecie marketingu 5.0, który zdominowany jest przez cyfrowe nośniki informacji emocje odgrywają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji konsumenckich. Szukamy wrażeń wszędzie – w reklamach, w storytellingu firm czy nawet w sposobie pakowań produktów. Wyszukiwalność hasła „unboxing” w ujęciu światowym wzrosła ponad 10-cio krotnie od 2009, co świadczy o tym, że klienci oczekują już od firm czegoś więcej niż tylko bezpiecznego opakowania – oni oczekują wrażeń związanych z rozpakowywaniem zakupionego produktu.

Dlaczego opakowanie może być Twoją kartą przetargową w konkurencyjnym świecie e-commerce?

Opakowanie wysyłkowe jest Twoim pierwszym punktem fizycznym punktem styku z klientem. W świecie zdominowanym przez internet takie wrażenia fizyczne odgrywają szalenie ważną rolę w procesie oceniania marki.

Paczka wysyłkowa powinna być spójna z brandingiem i powinna spełniać określony cel – powinna wzbudzać emocje i wzmagać pozytywne doświadczenia.

Właśnie z tego powodu coraz więcej dużych marek sklania się ku opakowaniom, które swoją formą przypominają prezent. Ma to bardzo silny wymiar psychologiczny i pozwala na budowanie więzi pomiędzy marką, a klientem.

W naszej kulturze otrzymywanie prezentów jest głęboko zakorzenione z okazywaniem szacunku i dawaniem poczucia bezpieczeństwa. Jeśli uda Ci się wywrzeć na swoich klientach tak pozytywne wrażenie, to deklasujesz swoją konkurencję.

Jak spakować paczkę do wysyłki, aby wzbudzała ona pozytywne emocje w klientach?

Pakując paczkę myśl o kliencie jako bliskiej osobie, której właśnie szykujesz prezent. Jeśli towar na to pozwala, obwiąż go wstążka. Samo rozwiązywanie kokardki wywoła w kliencie pozytywne skojarzenia związane ze świętami bądź urodzinami.

Spróbuj także nadać paczce wymiar personalny. Krótki liścik z imieniem Twojego klienta, w którym dziękujesz za zakup Twojego produktu, zawsze zostanie przez niego pozytywnie odebrany. Aspekt personalny jest szalenie ważny w świecie cyfrowego szaleństwa, w którym wiele ludzi czuje się jak niepotrzebny element biznesu internetowego. Dodanie krótkiego liściku z imieniem sprawi, że Twój klient poczuje się doceniony i zauważony,

Więcej na : www.opako.com.pl

13. listopad 2024 08:00