16.05.2024 / 18:56
StoryEditor

Pracownicy Poczty Polskiej przeprowadzili strajk ostrzegawczy. Zbierają podpisy pod petycją do premiera

Poczta Polska (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W czwartek, 16 maja br. pocztowcy przeprowadzili dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Ubiegają się o wyższą pensję. Z danych Związku Zawodowego Pracowników Poczty wynika, że 80 proc. z zatrudnionych w PP ma pensję zasadniczą poniżej minimalnego wynagrodzenia w Polsce.

Związkowcy z Poczty Polskiej w komunikacie do klientów zaznaczyli, że strajk nie jest wymierzony w nich, a prowadzone od ubiegłego roku negocjacje płacowe w ramach trwających sporów zbiorowych nie przyniosły żadnych efektów.

Pocztowcy chcą podwyżki płac

"Walczymy o nasze wynagrodzenia i miejsca pracy. 80 proc. z nas ma wynagrodzenie zasadnicze na umowę o pracę na pełny etat na poziomie 4 023 zł. (tj. poniżej minimalnego wynagrodzenia w Polsce)" – informują związkowcy.

Tydzień temu ZZPP opublikował petycję do premiera Donalda Tuska, pod którą obecnie zbierane są podpisy. Związkowcy wrażają w niej swój sprzeciw wobec zwolnień planowanych przez zarząd Poczty Polskiej. Jak podają, redukcji zatrudnienia ma objąć ok. 5 tys. etatów średniorocznie co oznacza zwolnienie z pracy 7 tys. – 10 tys. pracowników PP.

Protestują przeciwko zwolnieniom i likwidacją placówek pocztowych

Sprzeciwiają się „likwidacji placówek pocztowych, zmniejszeniu liczby czynnych okienek, skróceniu czasu pracy placówek pocztowych, rezygnacji z pracy na dwie zmiany, czy też dalszej optymalizacji rejonów doręczeń polegającej na ich stopniowej likwidacji.”

Według związkowców, zmiany proponowane przez zarząd Poczty Polskiej wprowadzają ograniczenia w dostępności do usług pocztowych i pogorszenie jakości usług.

13.01.2025 / 11:49
StoryEditor
AI w handlu internetowym. Jak zmieni oblicze biznesu e-commerce?
Wykorzystanie AI w e-commerce stale rośnie (fot. Materiał Partnera)

Eksperci przewidują, że w ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem AI w handlu wzrośnie ponad dwuipółkrotnie do nawet 22 mld dolarów. Sztuczna inteligencja daje duży potencjał marketingowy, a z perspektywy konsumenta oszczędność czasu i spersonalizowaną ofertę.

– Sztuczna inteligencja może nam jako konsumentom bardzo się przysłużyć w trakcie robienia zakupów. Przede wszystkim jako klienci korzystamy z różnego rodzaju podpowiedzi i prof...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.01.2025 / 12:23
StoryEditor
Biedronka znów rozdaje worki na owoce. W zeszłym roku rozeszło się 2,5 mln sztuk
Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Sieć dyskontowa po raz kolejny rusza z akcją rozdawania wielorazowych poliestrowych worków na owoce. Chce w ten sposób zachęcić klientów do ograniczenia używania foliowych reklamówek.

Biedronka już kolejny raz decyduje się na taką akcję związaną z obchodzonym 23 stycznia Dniem bez Opakowań Foliowych. Klienci, którzy w dniach 23-26 stycznia 2025 r. kupią śwież...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 15:05