16.05.2024 / 18:56
StoryEditor

Pracownicy Poczty Polskiej przeprowadzili strajk ostrzegawczy. Zbierają podpisy pod petycją do premiera

Poczta Polska (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W czwartek, 16 maja br. pocztowcy przeprowadzili dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Ubiegają się o wyższą pensję. Z danych Związku Zawodowego Pracowników Poczty wynika, że 80 proc. z zatrudnionych w PP ma pensję zasadniczą poniżej minimalnego wynagrodzenia w Polsce.

Związkowcy z Poczty Polskiej w komunikacie do klientów zaznaczyli, że strajk nie jest wymierzony w nich, a prowadzone od ubiegłego roku negocjacje płacowe w ramach trwających sporów zbiorowych nie przyniosły żadnych efektów.

Pocztowcy chcą podwyżki płac

"Walczymy o nasze wynagrodzenia i miejsca pracy. 80 proc. z nas ma wynagrodzenie zasadnicze na umowę o pracę na pełny etat na poziomie 4 023 zł. (tj. poniżej minimalnego wynagrodzenia w Polsce)" – informują związkowcy.

Tydzień temu ZZPP opublikował petycję do premiera Donalda Tuska, pod którą obecnie zbierane są podpisy. Związkowcy wrażają w niej swój sprzeciw wobec zwolnień planowanych przez zarząd Poczty Polskiej. Jak podają, redukcji zatrudnienia ma objąć ok. 5 tys. etatów średniorocznie co oznacza zwolnienie z pracy 7 tys. – 10 tys. pracowników PP.

Protestują przeciwko zwolnieniom i likwidacją placówek pocztowych

Sprzeciwiają się „likwidacji placówek pocztowych, zmniejszeniu liczby czynnych okienek, skróceniu czasu pracy placówek pocztowych, rezygnacji z pracy na dwie zmiany, czy też dalszej optymalizacji rejonów doręczeń polegającej na ich stopniowej likwidacji.”

Według związkowców, zmiany proponowane przez zarząd Poczty Polskiej wprowadzają ograniczenia w dostępności do usług pocztowych i pogorszenie jakości usług.

20.12.2024 / 13:26
StoryEditor
Mariaż Kanki z Lubellą. Wiemy, w jakich sklepach Maspex i Eurocash będą sprzedawać “owoce” współpracy
To m.in. w sklepach sieci Delikatesy Centrum są sprzedawane makarony Lubelli z przepisami wykorzystującymi produkty marki Kanka (fot. Shutterstock)

Kilka dni temu Grupa Eurocash podała, że jej marka własna Kanka połączyła siły z Lubellą, czyli z jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek z Grupy Maspex. Zapytaliśmy więc Grupę Maspex m.in. o motywacje tej współpracy. Mamy odpowiedź.

Kanka to marka własna Grupy Eurocash, specjalizująca się w produktach mlecznych. Dzięki współpracy z Grupą Maspex na opakowaniach makaronów Lubella znalazły się przepisy, w któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 11:08
StoryEditor
Żabka nr 11 000 - otwarcie jubileuszowego sklepu już w przyszłym tygodniu
Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie, przy ul. Domaniewskiej (fot. mat. prasowe)

Trwają prace nad uruchomieniem 11-tysięcznej Żabki. Wiemy już, gdzie będzie ona zlokalizowana.

Żabka lubi hucznie świętować otwarcia sklepów z okrągłymi numerami. Dzięki temu wiemy, że pod koniec grudnia 2022 r. zadebiutowała przy autostradzie A2 na tzw. MOP-ach, gdzie ur...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 07:24