29.07.2021 / 10:56
StoryEditor

Zrównoważony łańcuch dostaw daje szansę na długoterminowy rozwój

Sieć Biedronka oraz firmy Polmlek i CHEP usprawniają efektywność systemu zrównoważonego łańcucha dostaw (fot. mat. pras.)
Współpraca w ramach zrównoważonego łańcucha dostaw to dziś dla firm nie tylko wyzwanie, ale również szansa na budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej i jeszcze lepsze odpowiadanie na potrzeby świadomych konsumentów. O swoich spostrzeżeniach związanych z tym zagadnieniem, podczas webinarium zorganizowanego przez redakcję „Wiadomości Handlowych” oraz firmę CHEP opowiadali przedstawiciele kluczowych uczestników łańcucha dostaw – producenta, retailera i firmy poolingowej.

Dla nas zrównoważony łańcuch dostaw opiera się na odpowiedzialnych ekologicznie i społecznie praktykach, zaczynając od projektowania i rozwoju produktu po wybór materiału i surowców, a także pakowanie, magazynowanie i dystrybucję, a nawet procesy zwrotu. Zrównoważone zarządzanie łańcuchem dostaw może pomóc organizacjom zmniejszać ich ślad węglowy, ale także zoptymalizować operacje – mówił Marek Kołodziejczyk, retail & asset management senior manager w firmie CHEP, pytany o to, w jaki sposób firma definiuje kwestię zrównoważonego łańcucha dostaw.

Ekspert podkreślił również, że rozwój zrównoważonego łańcucha dostaw związany jest nie tylko z modą na bycie eko, ale przede wszystkim przynosi to korzyści dla biznesu. To także oszczędności kosztowe oraz wzrost efektywności pracy. Poza tym motorem zmian w tym kierunku są również sami konsumenci.  

Z kolei Michał Oleksyk, starszy manager ds. transportu w sieci Biedronka, wskazał na wagę łańcucha dostaw i rolę współpracy oraz synergii pomiędzy poszczególnymi jego ogniwami. Zwrócił również uwagę, że dla rozwoju zrównoważonego łańcucha dostaw kluczowa będzie bardziej ścisła współpraca z polskimi dostawcami.

Z punktu widzenia eksperta problemem w dążeniu do zrównoważonych łańcuchów dostaw jest m.in. kwestia pustych kilometrów pokonywanych przez pojazdy przewożące towar.

Mamy odpowiednie narzędzia, które optymalizują trasy tak, aby pokonywanych kilometrów było jak najmniej. Inną rzeczą, która pomaga nam niwelować liczbę kilometrów jest tzw. backhauling, czyli odbiór na powrocie ze sklepu. Możemy odebrać towar dostawcy i zniwelować puste przebiegi. W poprzednim roku przewieźliśmy blisko 800 tys. palet. To wzrost o 27 proc. Zredukowaliśmy jednocześnie liczbę pokonanych kilometrów o 1,7 mln – zaznaczył ekspert. 

Na zalety backhaulingu z wykorzystaniem palet CHEP we współpracy Biedronki i Polmleku, zwraca również uwagę przedstawiciel producenta.

Od dłuższego czasu współpracujemy z Biedronką na zasadzie backhaulu. Jeśli chodzi o zabezpieczenie naszych zakładów w palety jest to dla nas idealne rozwiązanie z racji przewidywalności ilości palet na samochodzie i terminowości dostaw, ponieważ te samochody również odbierają od nas ładunki. Patrząc na strumień dystrybucyjny do sieci Biedronka, na pewno wypracowaliśmy standard dostawy. Transportujemy towar na palecie CHEP. Jest to paleta uznawalna przez obydwie strony, co skraca czas dostawy, a z drugiej strony patrząc z punktu widzenia samego transportu, pomaga nam szerzej wejść na rynek transportowy i uzyskać szerszą gamę przewoźników z racji tego, że palety nie są do wymiany przy dostawie, co jest kluczowe jeśli chodzi o rynek transportowy – mówił Jacek Raj, dyrektor logistyki Grupy Polmlek.

15.11.2024 / 11:08
StoryEditor
Spacer po najnowszym koncepcie Lidla
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.fot. Sebastian Rennack
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Nowo zaprojektowany dział owoców i warzyw znajduje się przy wejściu do sklepu. Artykuły promocyjne są prezentowane pod hasłem ”Aus unserer Werbung” (z naszej reklamy)fot. Sebastian Rennack
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Stacja wypiekowa nosi nazwę ”Unser Brot” (nasz chleb). Pierwsze elementy półki zawierają cotygodniowe promocje, słodkie i słone przekąski. Artykuły ekologiczne, których ceny na rynku niemieckim znacznie wzrosły, są umieszczane pod koniec przepływu klientów.fot. Sebastian Rennack
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
W tylnej połowie sklepu półki promocyjne zostały obrócone o 90 stopni, aby zapewnić większą widoczność asortymentów nieżywnościowych. Pierwsze dwa rzędy półek są zarezerwowane dla promocji nieżywnościowych rozpoczynających się odpowiednio w poniedziałki i czwartki, podczas gdy trzeci rząd jest przeznaczony dla promocji żywnościowych.fot. Sebastian Rennack
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.

Lidl modernizuje swoje niemieckie sklepy, aby przeciwdziałać powrotowi Aldi do wzrostu i odpowiadać na zmieniające się preferencje konsumentów. Nowa strategia kładzie nacisk na prostotę i wydajność, jednocześnie wzmacniając wizerunek dyskontu. Akcje non-food i świeże asortymenty jeszcze bardziej wysuwają się na pierwszy plan.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.11.2024 / 16:58
StoryEditor
Spółka X-Kom może przejąć sieć sklepów Neonet. Czy ta transakcja może się udać?

X-Kom, dystrybutor elektroniki użytkowej, ogłosił na początku października br., że ma zamiar przejąć sieć ok. 200 sklepów Neonet. Spółka złożyła wniosek do UOKiK i zgodę na przejęcie sieci, teraz firma otrzymała zielone światło i może sfinalizować transakcję. Warunków jej finalizacji jest jednak więcej. Można nawet powiedzieć, że firmy mają za sobą ten najprostszy etap do zamknięcia transakcji, teraz czekają firmę kluczowe negocjacje, od których będzie zależeć wszystko.

Firma X-Kom dostała od UOKiK zgodę na przejęcie sieci sklepów z elektroniką użytkową Neonet. Zgoda urzędu jest jednym z kluczowych warunków umowy inwestycyjnej i pozwoli firmom ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 21:43