W Hiszpanii InPost posiada już ponad 8 tys. paczkomatów i punktów PUDO, a w Portugalii 2 tys. punktów. Łącznie InPost posiada sieć ponad 10 tys. punktów na Półwyspie Iberyjskim, co czyni ją największą niezależną siecią OOH (Out Of Home).
– Zwiększenie liczby naszych punktów w Hiszpanii o ponad 87 proc. i Portugalii o 117 proc. w ciągu ostatniego roku to dowód na to, że InPost niezmiennie utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju na kluczowych rynkach europejskich i konsekwentnie rozwija własną sieć – komentuje Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
– Obecnie posiadamy największą niezależną sieć własnych punktów nadań i odbioru na Półwyspie. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, jeżeli chodzi o wielkość naszej sieci i nadal będziemy się koncentrować na jej rozwoju, zwłaszcza na rynkach zachodnich – dodaje.
InPost rozszerza usługę crossborder
Nicola D‘Elia, dyrektor generalny grupy InPost na Hiszpanię, Portugalię i Włochy, wskazuje, że Hiszpania to dynamicznie rozwijający się kraj, w którym z możliwości e-commerce korzystają osoby w każdym wieku.
– Hiszpanie większość swojego czasu spędzają poza domem, dlatego możliwość odbioru przesyłki w dowolnym momencie jest dla nich znaczącym ułatwieniem – wyjaśnia.
InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe – dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe.
Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.