08.05.2024 / 11:16
StoryEditor

Dino uruchamia nowe centrum dystrybucyjne. To już dziewiąty tego typu obiekt sieci supermarketów

Na zdj. centrum dystrybucyjne Dino (fot. mat. prasowe)
Dino otwiera dziewiąte centrum dystrybucyjne. Co ciekawe, choć notowana na warszawskiej giełdzie spółka skupia się na otwieraniu sklepów na wschodzie Polski, to najnowszy magazyn należący do firmy działać będzie na zachodzie kraju.

Miniony rok firma zakończyła z ośmioma działającymi centrami dystrybucyjnymi oraz kolejnymi czterema tego typu obiektami w budowie. Funkcjonowały wtedy centra dystrybucyjne w takich lokalizacjach, jak Jastrowie, Krotoszyn, Rzeszotary, Wolbórz, Łobez, Sieroniowice, Sierpc i Kaliska (Lubień Kujawski).

Dziewiąte centrum dystrybucyjne Dino

Teraz firma otwiera centrum dystrybucyjne w Bolewicku, kilkadziesiąt kilometrów na zachód od Poznania. Z informacji od dostawców wynika, że obiekt działa już od kilku tygodni, choć Dino oficjalnie się tym jeszcze nie pochwaliło.

Dwa miesiące temu pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że pod koniec ub.r. zarząd Dino podjął decyzję w sprawie budowy trzech nowych centrów dystrybucyjnych. Każdy z obiektów, z magazynami o powierzchni ok. 45 tys. mkw., ma się wiązać z wydatkami rzędu 140 mln zł, co razem daje ok. 420 mln zł nakładów inwestycyjnych.

Dino zapowiedziało uruchomienie nowych centrów dystrybucyjnych w gminach: Biała Piska (woj. warmińsko-mazurskie), Janów Lubelski (woj. lubelskie) i Morawica (woj. świętokrzyskie). Ostatni z wymienionych obiektów ma ruszyć już w 2024 r., pozostałe dwa w 2025 r. Te trzy lokalizacje stanowią wyraźny dowód na to, że Dino chce się skupić na ekspansji na ścianie wschodniej Polski - czyli tam, gdzie sklepów sieci jest wciąż relatywnie niewiele.

Jednocześnie inwestycja w CD w Bolewicku pokazuje, że Dino nie zapomina o terenach, na których jest już najsilniejsze, czyli o zachodzie kraju - i wciąż uważa, że jest tam miejsce na kolejne sklepy. Uruchomienie obiektu w tej lokalizacji pozwoli na dogęszczenie sieci sklepów.

Ile sklepów są w stanie obsłużyć centra Dino?

Dziewięć centrów dystrybucyjnych teoretycznie powinno wystarczyć do obsłużenia nawet 3150-3600 sklepów (przy założeniu 350-400 sklepów na jedno CD). Z kolei 12 obiektów (tyle łącznie działa i jest w budowie) oznaczałoby potencjał rozbudowy sieci sklepów nawet do 4200-4800 placówek. Dla porównania, na koniec 2023 r. sieć Dino liczyła 2406 sklepów (wzrost o 250 w rok).

Jeszcze w 2013 r. Dino miało zaledwie jedno centrum dystrybucyjne. Obsługiwano z niego ponad 300 sklepów. Z kolei w 2018 r., gdy firma zbliżała się do granicy 1 tys. sklepów, sieć centrów dystrybucyjnych liczyła cztery lokalizacje.

image
Centra dystrybucyjne Dino. Na żółto 8 działających już wcześniej obiektów, na niebiesko najnowsze CD w Bolewicku, na czarno - trzy kolejne CD w budowie. Na czerwono - sklepy działające na koniec 2023 r.
FOTO: fot.
18.12.2024 / 11:22
StoryEditor
Strategia Gobarto 2025-2030. Spółka planuje inwestycje w nowe hurtownie oraz przejęcia dystrybutorów
Zakład produkcyjny Grupy Gobarto w Polsce

Władze spółki Gobarto, specjalizującej się w produkcji, przetwórstwie i dystrybucji mięsa przyjęły strategię działania firmy na lata 2025-2030. Jednym z jej fundamentów jest rozwój sieci hurtowni. Jak to wyglądają plany spółki na najbliższe lata?

Grupa Gobarto jest jednym z największych polskich producentów i dostawców mięsa wieprzowego na rynku lokalnym i międzynarodowym. Firma prowadzi obecnie osiem ferm, trzy biog...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2024 / 17:03
StoryEditor
Co Polacy sądzą o "małpkach”? Niektóre opinie szokują [BADANIE]
W opinii większości Polaków populrność ”małpek” wynika przede wszystkim z ich dyskrecji. Niska cena nie jest aż tak istotna (fot. Shutterstock)

Mocny alkohol w butelkach o małej pojemności, czyli tzw. małpki nie cieszą się wśród Polaków dobrą opinią. Ponad 2/3 uczestników badania przeprowadzonego przez SW Research stwierdziło, że spożywanie „małpek” sprzyja regularnemu piciu oraz stanowi istotny problem społeczny i zdrowotny. Skąd więc ich popularność?

Napoje spirytusowe w opakowaniach o małej pojemności (do 200 ml) stanowią pokaźną część rynku. W minionym roku ich sprzedaż przekroczyła wartość 6 mld zł, co oznacza, że odpowia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. grudzień 2024 10:27