Jak przypomina Allegro, Aby produkty sprzedających posiadały oznaczenie Allegro Smart!, powinni oni oferować różnorodne metody dostaw od różnych operatorów logistycznych, przy czym każda firma ma własny regulamin i warunki. Może to wiązać się z wieloma wyzwaniami i obciążeniami, takimi jak dopasowanie wielu cenników, różne zasady oraz wytyczne poszczególnych dostawców. Z kolei klienci, zwłaszcza w przypadku składania reklamacji logistycznej, mogą napotkać różne procedury obsługi, zależne od wybranego przewoźnika.
Partnerska sieć logistyczna
Te utrudnienia ma eliminować program Allegro Delivery. Jest to partnerska sieć logistyczna, obejmująca obecnie niemal 18 tysięcy automatów i punktów odbioru w całej Polsce z dostawami 6 dni w tygodniu. Wśród pierwszych operatorów znaleźli się One by Allegro oraz Orlen Paczka.
Dzięki tej współpracy, klienci – docelowo we wszystkich ofertach Allegro Smart! – skorzystają z wygodnych metod dostawy kurierskiej, obsługiwanej przez One Kurier, do automatów paczkowych One Box i Orlen Paczka, a także punktów odbioru One Punkt oraz Odbiór w Punkcie Orlen Paczka.
W takim modelu szerokiej kooperacji Allegro zamierza rozwijać usługi logistyczne dostępne na platformie, a co za tym idzie skuteczniej wykorzystywać, istniejące już w miastach, partnerskie sieci automatów paczkowych. Platforma zapowiada sukcesywne zwiększanie grona partnerów programu, by wspólnie pracować nad podnoszeniem jakości i efektywności dostaw.
Pełna odpowiedzialność Allegro
Jak zapowiada firma, wszystkie ważne informacje związane z dostawą, takie jak śledzenie przesyłki, powiadomienia o statusie czy zdalne otwieranie skrytki automatu paczkowego Allegro i Orlen Paczki, będą dostępne w jednej, dobrze znanej aplikacji Allegro, z której korzysta już 15,5 miliona Polaków.
Niezależnie od tego, który partner logistyczny transportuje przesyłkę, to Allegro jest podmiotem w pełni odpowiedzialnym za proces. Allegro Delivery docelowo będzie dostępne we wszystkich ofertach Smart! na platformie.
– Program Allegro Delivery gwarantuje – podczas transportu i doręczenia – pełną opiekę Allegro nad przesyłką. Każda z metod dostawy oferowanych w programie to dla klienta gwarancja jednakowych warunków usługi, wsparcia naszej Obsługi Klienta oraz szybkich dostaw. Także, gdy coś pójdzie nie tak, to Allegro jest partnerem, który w ciągu siedmiu dni rozpatrzy reklamacje – zachwala Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer Allegro.