18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

12.12.2024 / 18:16
StoryEditor
Za wysokie ceny w małych sklepach odpowiadają dostawcy i dyskonty? Handel małoformatowy wskazuje winnych
Za wysokie ceny w małych skelpach odpowiadają producenci, którzy często ulegają presji ze strony dyskontów - grzmi Polska Izba Handlu (fot. Shutterstock)

Ceny w małych sklepach są niekonkurencyjne i zniechęcają klientów do zakupów – przyznaje Polska Izba Handlu, zastrzegając, że nie jest to winą właścicieli tych placówek. Organizacja stoi na stanowisku, że odpowiedzialność za taki stan ponoszą producenci, którzy ulegają naciskom ze strony dyskontów i nie umieją wykorzystać potencjału handlu małoformatowego.

– Powodem problemów polskich sklepów małoformatowych są znaczące dysproporcje w podejściu wielu producentów do poszczególnych formatów sklepów, niejednokrotnie wymuszone przez p...

12.12.2024 / 16:21
StoryEditor
W Biedronce szykuje się armagedon. Sieć organizuje promocje z kostką masła gratis
Sieć Biedronka oragnizuje jednodniową promocję na masło - kupując trzy kostki jedną będzie można dostać gratis (fot. Shutterstock)

12 grudnia cena 200-gramowego masła w jednym ze stołecznych sklepów sieci Biedronka wynosiła 9,49 zł. 13 grudnia będzie je można dostać za darmo. Sieć organizuje superpromocję na ten produkt. Wiemy kto i na jakich zasadach może z niej skorzystać.

W najnowszej gazetce promocyjnej, wydanej przez sieć Biedronka 12 grudnia, pojawiła się zapowiedź jednodniowej akcji rabatowej na masło.

Promocja na masło w Biedronce oczy...

22. grudzień 2024 10:21