18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

18.01.2025 / 16:36
StoryEditor
Sephora z nową prezes. Kto pokieruje siecią w Europie i na Bliskim Wschodzie?
Catherine Spindler, nowa prezes Sephory na Europę i Bliski Wschód, przez ostatnie lata związana była zawodowo z firmą Lacoste (fot. LinkedIn)

Sieć perfumerii Sephora będzie miała nową szefową odpowiedzialną za rozwój w Europie i na Bliskim Wschodzie. Pod koniec stycznia stanowisko to obejmie Catherine Spindler, która wcześniej przez pięć lat zarządzała francuską marką odzieżową Lacoste.

27 stycznia nastąpi zmiana na stanowisku prezesa Sephory na Europę i Bliski Wschód, ale nadal pozostanie ono w rękach kobiety. Portal wiadomoscikosmetyczne.pl informuje, że ...

07.01.2025 / 09:53
StoryEditor
Ikea ogłosiła nietypowy konkurs dla klientów. Można wygrać… nocleg w jednym ze sklepów sieci
Nietypowy konkurs Ikea, zdj. ilustracyjne (fot. Konrad Kaszuba, wiadomoscihandlowe.pl)

Ikea ogłosiła specjalną akcję dla uczestników programu lojalnościowego Ikea Family. Szczęśliwcy mogą wylosować nocleg w jednym z ośmiu belgijskich sklepów sieci, zaplanowany na 24 i 25 stycznia. Dzięki tej inicjatywie detalista podkreśla swój przekaz marketingowy na rok 2025: lepszy sen dla lepszego życia.

Członkowie programu lojalnościowego Ikea Family mogą wziąć udział w konkursie online, który trwa od 6 do 12 stycznia. W jego ramach 160 członków Ikea Family ma szansę spędzić no...

22. styczeń 2025 05:56