18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

14.11.2024 / 09:33
StoryEditor
Wyniki Grupy Eurocash za III kw. 2024 r. nie zachwycają. Spadają przychody, zysk netto na poziomie jednej trzeciej ubiegłorocznego
Wyniki Grupy Eurocash za III kw. 2024 r. nie zachwycają (fot. Rafał Oleksiewicz)

Grupa Eurocash odnotowała w trzecim kwartale spadek najważniejszych wskaźników finansowych. Zarząd tłumaczy to trudną sytuacją gospodarczą, spadkiem dynamiki sprzedaży żywności oraz zmiennością warunków ekonomicznych i inflacyjnych.

Od lipca do września 2024 r. Grupa Eurocash zanotowała blisko 8,5 mld zł przychodu, wobec niemal 8,6 mld zł w III kw. 2023 r. Zysk EBITDA wyniósł 244 mln zł, wobec 305 mln zł r...

20.11.2024 / 17:11
StoryEditor
Allegro chce ułatwiać polskim firmom sprzedaż do Czech. Uruchomiło dodatkowe wsparcie
Allegro Business (fot. Allegro)

Allegro Biznes działa w Czechach od czerwca i ma tam już ponad 60 mln ofert dla przedsiębiorców. Teraz udostępnia wsparcie transakcji ze stawką VAT 0 proc. Ma to ułatwić prostą sprzedaż polskich firm do naszych południowych sąsiadów.

Ok. 80 proc. klientów biznesowych z Czech robi co najmniej połowę swoich zakupów firmowych online. W ten sposób firmy najczęściej kupują artykuły biurowe, środki czystości oraz ...

21. listopad 2024 23:04