18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

19.02.2025 / 12:58
StoryEditor
Alfred Bujara, NSZZ „Solidarność”: Chcemy gwarancji utrzymania tego, co już osiągnęliśmy
Alfred Bujara (fot. Sejm)

Związek zawodowy podpisał niedawno umowę programową z kandydatem na prezydenta Karolem Nawrockim. Zapytaliśmy Alfreda Bujarę, przewodniczącego Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ „Solidarność” o to, jakie postulaty wobec kandydata popieranego przez PiS, a także innych pretendentów ma jego organizacja.

Umowę programową z Nawrockim ogłoszono w zeszły czwartek. Nie było w niej jednak konkretów na temat rozwiązań dla handlu. Czego zatem oczekuje związek?

- Pan Nawrocki ...

19.02.2025 / 14:53
StoryEditor
Technologia kontra marnotrawstwo. Jak innowacyjne opakowania mogą uratować żywność?
Technologia kontra marnotrawstwo. Jak innowacyjne opakowania mogą uratować żywność? (fot. Sebastian Rennack)

Według najnowszego raportu ONZ "UNEP Food Waste Index Report 2024", aż jedna piąta produkowanej na świecie żywności trafia do kosza. To równowartość miliarda posiłków rocznie, podczas gdy 783 miliony ludzi zmaga się z głodem, a co trzecia osoba na świecie doświadcza braku bezpieczeństwa żywnościowego.

Skala strat jest ogromna – wynoszą one niemal bilion dolarów rocznie i generują od 8 do 10 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. To prawie pięciokrotnie więcej niż cały s...

22. luty 2025 19:07