18.06.2024 / 11:06
StoryEditor

Maciej Kroenke, Strategy& Polska na RT2024: Większość sieci jest wciąż na etapie proponowania promocji na schab bez kości wegetarianom

Maciej Kroenke, partner, Strategy& Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Czterech na dziesięciu konsumentów jest w stanie zmienić wszystko w swoich modelach zakupowych – przerzucić się na inną markę, inny sklep – jeśli dostanie lepszą cenę, trzech na dziesięciu aktywnie poszukuje promocji, a dwóch na dziesięciu porównuje programy lojalnościowe – podkreślał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie Retail Trends 2024.

– W czasach inflacyjnych, zwłaszcza w naszej części Europy, nie sprawdza się strategia codziennie niskich cen, ponieważ przy tak dużych ich wahaniach konsumenci nie są w stanie tych cen zapamiętać i ich porównać – przekonywał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie kongresu Retail Trends 2024.

Jak wyjaśniał, decyzje zakupowe nie są przez konsumentów podejmowane na podstawie racjonalnych przesłanek, ale na podstawie przekazów, jakie do nich dotrą. Stąd też walka o nich będzie się nadal toczyła w obszarze percepcji.

Ekspert ze Srategy& podkreślał, że sieci handlowe wreszcie zaczęły wykorzystywać analitykę danych i własne kanały dotarcia do klientów (ostatnia wojna cenowa między dyskontami różniła się od poprzednich tym, że po raz pierwszy na masową skalę wykorzystane w nich zostały aplikacje zakupowe).

Zastrzegał jednak, że retailerzy mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie wykorzystywania tych narzędzi do tego, żeby zdobyć szczegółową wiedzę o klientach oraz wyjść do nich z promocjami faktycznie dostosowanymi do ich potrzeb. Jak podkreślił, większość sieci jest wciąż na etapie, kiedy proponuje promocje na schab bez kości wegetarianom.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
14.12.2024 / 21:40
StoryEditor
Debiut Biedronki na Słowacji opóźniony. Kiedy sieć otworzy pierwsze sklepy w kraju zbójnika Janosika?

Pierwsze sklepy sieci Biedronka na Słowacji miały ruszyć pod koniec 2024 r. Debiut sieci na koniec tego roku zapowiedział w I kw. 2024 r. Pedro Soares dos Santos, szef grupy Jeronimo Martins. Co takiego wydarzyło się, że Biedronka musi opóźnić debiut u naszych południowych sąsiadów?

Start Biedronki w Słowacji został przełożony na I kw. 2025 roku. Powodem tego są "rozmaite formalności", w szczególności konieczność uzyskania pozwoleń na działalność gospodarcz...

13.12.2024 / 12:09
StoryEditor
Biedronka walczy o odzyskanie billboardów zajętych przez komornika. Zwrot akcji w sądowej wojence z Lidlem
Na zdj. billboard Biedronki zajęty przez komornika sądowego (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

"Billboardowa wojna" Lidla z Biedronką wkracza w nową fazę. Sąd apelacyjny zmodyfikował zabezpieczenie udzielone w lutym przez sąd okręgowy, co otwiera Biedronce drogę do odzyskania billboardów, które zostały wcześniej zajęte przez komornika. Portugalska sieć cieszy się z małego zwycięstwa, a tymczasem Lidl zapewnia, że nowe postanowienie sądu "przyjął pozytywnie".

W lutym br. Sąd Okręgowy w Warszawie w ramach zabezpieczenia nakazał zajęcie - na czas trwania procesu Lidla przeciwko Jeronimo Martins Polska (właścicielowi sieci Biedro...

22. grudzień 2024 07:47