18.06.2024 / 11:06
StoryEditor

Maciej Kroenke, Strategy& Polska na RT2024: Większość sieci jest wciąż na etapie proponowania promocji na schab bez kości wegetarianom

Maciej Kroenke, partner, Strategy& Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Czterech na dziesięciu konsumentów jest w stanie zmienić wszystko w swoich modelach zakupowych – przerzucić się na inną markę, inny sklep – jeśli dostanie lepszą cenę, trzech na dziesięciu aktywnie poszukuje promocji, a dwóch na dziesięciu porównuje programy lojalnościowe – podkreślał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie Retail Trends 2024.

– W czasach inflacyjnych, zwłaszcza w naszej części Europy, nie sprawdza się strategia codziennie niskich cen, ponieważ przy tak dużych ich wahaniach konsumenci nie są w stanie tych cen zapamiętać i ich porównać – przekonywał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie kongresu Retail Trends 2024.

Jak wyjaśniał, decyzje zakupowe nie są przez konsumentów podejmowane na podstawie racjonalnych przesłanek, ale na podstawie przekazów, jakie do nich dotrą. Stąd też walka o nich będzie się nadal toczyła w obszarze percepcji.

Ekspert ze Srategy& podkreślał, że sieci handlowe wreszcie zaczęły wykorzystywać analitykę danych i własne kanały dotarcia do klientów (ostatnia wojna cenowa między dyskontami różniła się od poprzednich tym, że po raz pierwszy na masową skalę wykorzystane w nich zostały aplikacje zakupowe).

Zastrzegał jednak, że retailerzy mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie wykorzystywania tych narzędzi do tego, żeby zdobyć szczegółową wiedzę o klientach oraz wyjść do nich z promocjami faktycznie dostosowanymi do ich potrzeb. Jak podkreślił, większość sieci jest wciąż na etapie, kiedy proponuje promocje na schab bez kości wegetarianom.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
17.01.2025 / 08:54
StoryEditor
InPost zapowiada potężne inwestycje. Jakie fundusze i na jakie cele chce wydać operator paczkomatów?

Grupa InPost zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do miliarda funtów. Powstać ma więcej Paczkomatów, rozbudowana będzie też infrastruktura logistyczna.

– Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedających w Wielkiej Brytanii. Już teraz jest to nasz najszybciej rozwijający się rynek, a w odp...

16.01.2025 / 11:14
StoryEditor
Grupa Muszkieterów podsumowuje 2024 rok. Jak w tym czasie rozwinęły się sklepy Intermarché?
Nowy koncept Intermarche, Power 2.0 (fot.materiały prasowe)

Grupa Muszkieterów, do której należą sieci Intermarche i Bricomarche konsekwentnie się rozwija, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania swoich klientów oraz franczyzobiorców. 2024 rok firma poświęciła na kontynuację wdrażania konceptu Power 2.0 w sieci sklepów Intermarché. W ilu sklepach udało się wprowadzić nowy model oraz na czym on polega?

Grupa chwali się, że koncept Power 2.0 w pełni udało się wdrożyć w 41 sklepach. W ubiegłym roku przeprowadzono 12 kompleksowych remodelingów, a kilkanaście sklepów wzbogacono o ...

21. styczeń 2025 13:27