18.06.2024 / 11:06
StoryEditor

Maciej Kroenke, Strategy& Polska na RT2024: Większość sieci jest wciąż na etapie proponowania promocji na schab bez kości wegetarianom

Maciej Kroenke, partner, Strategy& Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Czterech na dziesięciu konsumentów jest w stanie zmienić wszystko w swoich modelach zakupowych – przerzucić się na inną markę, inny sklep – jeśli dostanie lepszą cenę, trzech na dziesięciu aktywnie poszukuje promocji, a dwóch na dziesięciu porównuje programy lojalnościowe – podkreślał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie Retail Trends 2024.

– W czasach inflacyjnych, zwłaszcza w naszej części Europy, nie sprawdza się strategia codziennie niskich cen, ponieważ przy tak dużych ich wahaniach konsumenci nie są w stanie tych cen zapamiętać i ich porównać – przekonywał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie kongresu Retail Trends 2024.

Jak wyjaśniał, decyzje zakupowe nie są przez konsumentów podejmowane na podstawie racjonalnych przesłanek, ale na podstawie przekazów, jakie do nich dotrą. Stąd też walka o nich będzie się nadal toczyła w obszarze percepcji.

Ekspert ze Srategy& podkreślał, że sieci handlowe wreszcie zaczęły wykorzystywać analitykę danych i własne kanały dotarcia do klientów (ostatnia wojna cenowa między dyskontami różniła się od poprzednich tym, że po raz pierwszy na masową skalę wykorzystane w nich zostały aplikacje zakupowe).

Zastrzegał jednak, że retailerzy mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie wykorzystywania tych narzędzi do tego, żeby zdobyć szczegółową wiedzę o klientach oraz wyjść do nich z promocjami faktycznie dostosowanymi do ich potrzeb. Jak podkreślił, większość sieci jest wciąż na etapie, kiedy proponuje promocje na schab bez kości wegetarianom.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
20.11.2024 / 10:34
StoryEditor
Answear.com powrócił na ścieżkę wzrostu - wyniki za III kwartał określa jako solidne
W minionym kwartale Answear.com oraz PRM pozyskały do oferty takie marki jak m.in. Nanushka, Hackett London, Baldinini, Common Project, Patou

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE, podsumował III kwartał 2024 roku. Wyniki finansowe są “solidne”.

Solidne wyniki osiągnięte w minionym kwartale stanowią solidny fundament pod jeszcze lepsze rezultaty w IV kwartale, który dla branży e-commerce jest kluczowym okresem wzmo...

12.11.2024 / 13:39
StoryEditor
Carrefour wysłał list do dostawców sieci. Co w nim jest? Czego prezes Alexandre Bompard domaga się od producentów?
Alexandre Bompard, prezes Carrefour (fot. materiały prasowe)

Carrefour coraz mocniej idzie w kierunku transparentności żywieniowej produktów spożywczych dostępnych w swojej ofercie. Alexandre Bompard, prezes Carrefour, ogłosił na platformie LinkedIn, że firma zobowiązuje się do stosowania systemu Nutri-Score na produktach oferowanych przez swoich dostawców.

Od teraz, produkty wszystkich marek dostępne online w Carrefour będą musiały mieć widoczny Nutri-Score, co ma pomóc konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywienio...

21. listopad 2024 21:25