18.06.2024 / 18:49
StoryEditor

Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska: Z danych trzeba korzystać w sposób maksymalnie pragmatyczny

Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Obecnie około 41 proc. naszych klientów korzysta z programu lojalnościowego Bonus. Coraz większa ich część używa też aplikacji mobilinej – powiedział Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska w trakcie jednej z debat podczas kongresu Retail Trends 2024.

– Dane z programu lojalnościowego i aplikacji mobilnej pozwalają nam uzyskać wiele cennych informacji na temat tego, co klienci kupują oraz tego jak wyglądają ich schematy zakupowe – stwierdził Damien de Maisonneuve w trakcie debaty "Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail".

Dyrektor generalny E.Leclerc Polska przyznał, że potencjał danych w branży retail jest ogromny. Dzięki nim detaliści mogą tworzyć segmentację klientów czy oferować im produkty oraz nagrody w programach lojalnościowych lepiej dopasowane do potrzeb. – W podejściu do danych najważniejszy jest jednak pragmatyzm – zastrzegł Damien de Maisonneuve.

Zapytany o pola, na których sieć E.Leclerc wykorzystuje AI, Damien de Maisonneuve, podkreślił, że będąc sojuszem niezależnych właścicieli sklepów E.Leclerc korzysta w tym obszarze z indywidualnych doświadczeń i inicjatyw poszczególnych detalistów oraz prowadzi prywatne projekty pilotażowe, do których zaprzęga sztuczną inteligencję.

Wśród przykładów praktycznych zastosowania tej technologii w branży retail dyrektor generalny E.Leclerc Polska wymienił m.in. śledzenie zapasów na pólkach, analizę skuteczności promocji czy lepsze planowanie zamówień.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl

 

13.01.2025 / 15:50
StoryEditor
Starbucks chce mieć udział w rosnącym rynku produktów wysokobiałkowych. Marka wchodzi w kategorię napojów proteinowych
Na polskim rynku debiutują napoje proteinowe z kawą marki Starbucks (fot. materiały prasowe)

Do portfolio produktów marki Starbucks dostępnych w Polsce dołącza napój proteinowy z kawą. Za jego produkcję i dystrybucję odpowiada firma Arla Foods, która jest oficjalnym partnerem Starbucks’a w tym zakresie w całym regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę. Gdzie i od kiedy nowy napój będzie dostępny?

Wszechobecny trend dbania o zdrowia i dobre samopoczucie przyczynił się do ogólnie lepszej edukacji żywieniowej, ale także rozwoju kultury korzystania z siłowni. W związku z tym...

16.01.2025 / 12:27
StoryEditor
Biedronka na stałe obniża ceny 30 produktów. Jakie towary zostały przecenione? [LISTA]
Logo sieci Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Biedronka, sieć handlowa należąca do Jeronimo MArtins, świętuje swoje 30-lecie, wprowadzając trwałe obniżki cen 30 popularnych produktów. Sprawdź co zostało przecenione.

Z okazji swojego jubileuszu Biedronka wprowadziła stałe obniżki cen regularnych na 30 wybranych produktów z różnych kategorii. Obniżki, które obowiązują od stycznia 2025 roku, j...

21. styczeń 2025 11:50