– Dane z programu lojalnościowego i aplikacji mobilnej pozwalają nam uzyskać wiele cennych informacji na temat tego, co klienci kupują oraz tego jak wyglądają ich schematy zakupowe – stwierdził Damien de Maisonneuve w trakcie debaty "Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail".
Dyrektor generalny E.Leclerc Polska przyznał, że potencjał danych w branży retail jest ogromny. Dzięki nim detaliści mogą tworzyć segmentację klientów czy oferować im produkty oraz nagrody w programach lojalnościowych lepiej dopasowane do potrzeb. – W podejściu do danych najważniejszy jest jednak pragmatyzm – zastrzegł Damien de Maisonneuve.
Zapytany o pola, na których sieć E.Leclerc wykorzystuje AI, Damien de Maisonneuve, podkreślił, że będąc sojuszem niezależnych właścicieli sklepów E.Leclerc korzysta w tym obszarze z indywidualnych doświadczeń i inicjatyw poszczególnych detalistów oraz prowadzi prywatne projekty pilotażowe, do których zaprzęga sztuczną inteligencję.
Wśród przykładów praktycznych zastosowania tej technologii w branży retail dyrektor generalny E.Leclerc Polska wymienił m.in. śledzenie zapasów na pólkach, analizę skuteczności promocji czy lepsze planowanie zamówień.