18.06.2024 / 18:49
StoryEditor

Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska: Z danych trzeba korzystać w sposób maksymalnie pragmatyczny

Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Obecnie około 41 proc. naszych klientów korzysta z programu lojalnościowego Bonus. Coraz większa ich część używa też aplikacji mobilinej – powiedział Damien de Maisonneuve, dyrektor generalny E.Leclerc Polska w trakcie jednej z debat podczas kongresu Retail Trends 2024.

– Dane z programu lojalnościowego i aplikacji mobilnej pozwalają nam uzyskać wiele cennych informacji na temat tego, co klienci kupują oraz tego jak wyglądają ich schematy zakupowe – stwierdził Damien de Maisonneuve w trakcie debaty "Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail".

Dyrektor generalny E.Leclerc Polska przyznał, że potencjał danych w branży retail jest ogromny. Dzięki nim detaliści mogą tworzyć segmentację klientów czy oferować im produkty oraz nagrody w programach lojalnościowych lepiej dopasowane do potrzeb. – W podejściu do danych najważniejszy jest jednak pragmatyzm – zastrzegł Damien de Maisonneuve.

Zapytany o pola, na których sieć E.Leclerc wykorzystuje AI, Damien de Maisonneuve, podkreślił, że będąc sojuszem niezależnych właścicieli sklepów E.Leclerc korzysta w tym obszarze z indywidualnych doświadczeń i inicjatyw poszczególnych detalistów oraz prowadzi prywatne projekty pilotażowe, do których zaprzęga sztuczną inteligencję.

Wśród przykładów praktycznych zastosowania tej technologii w branży retail dyrektor generalny E.Leclerc Polska wymienił m.in. śledzenie zapasów na pólkach, analizę skuteczności promocji czy lepsze planowanie zamówień.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl

 

02.04.2025 / 14:20
StoryEditor
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: Cena jest najważniejsza, ale rośnie znaczenie doświadczenia zakupowego [RETAIL TRENDS 2025]
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, podczas kongresu Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak zapytany został podczas kongresu Retail Trends 2025 o tajemnicę sukcesu sieci, widocznego chociażby w pozytywnym wyniku sprzedaży porównywalnej (like-for-like) za miniony rok. Co odpowiedział menedżer?

- Faktycznie mamy za sobą dobry rok - potwierdził Włodzimierz Wlaźlak, podkreślając zarazem, że otoczenie rynkowe było trudne. - To jest ogromna zasługa całego zespołu, któr...

10.04.2025 / 08:36
StoryEditor
Cła krewetkom niestraszne? Amerykanie chcą płacić więcej za owoce morza
Krewetki (fot. Envato Elements)

irma Coastal Corp. - indyjski eksporter krewetek - podała, że jego amerykańscy klienci zamierzają wziąć na siebie wyższe koszty dostaw związane z cłami i nadal chcą mieć u siebie te produkty. Sama firma myśli o ekspansji na innych rynkach.

O sprawie pisze rp.pl. Wojna handlowa USA ze światem trwa. O ile prezydent USA zdecydował się czasowo zawiesić podwyższone stawki ceł na praktycznie wszystkie kraje świata,o tyl...

16. kwiecień 2025 07:14