Badanie Perły Rynku FMCG i Perły Rynku Kosmetycznego renomę zdobyło renomę dzięki kilkunastoletniej obecności na rynku. Przez te lata w ręce jurorów trafiły setki produktów, które później znalazły dla siebie miejsce na półkach w sklepach stacjonarnych reprezentujących wszelkie możliwe formaty oraz w e-commerce.
Perły Rynku w nowej formule. Co się zmieniło?
Ubiegły rok przyniósł nową odsłonę badania. Produkty poddawane są pogłębionej analizie, a ich ocena składa się na raport, który pokazuje potencjał rynkowy poszczególnych wyrobów, wskazuje ich największe atuty i obszary do poprawienia, a także kierunki budowania dystrybucji – optymalne dla danego produktu lub marki.
Kto ocenia produkty zgłoszone do badania?
Osią badania jest ocena wystawiana przez profesjonalnych jurorów. Dokonują jej menedżerowie i kupcy z sieci handlowych (spożywczych i przemysłowych oraz drogeryjnych i aptecznych), a także platform internetowych i e-sklepów. Każdy juror osobiście testuje produkty, przy czym robi to najczęściej wraz z całym zespołem zakupowym, z którym współpracuje w ramach swojej firmy.
Menedżerowie i kupcy oceniają szereg aspektów związanych z produktem – od jego opakowania przez kompozycję składników, innowacyjność, po działania wspierające sprzedaż. Wszystko to składa się na potencjał rynkowy produktu, a nie ma większych autorytetów mogących go oszacować niż osoby, które odpowiadają za politykę asortymentową w firmie handlowej.
W tym roku jurorzy oceniający produkty zgłoszone do badania Perły Rynku FMCG reprezentują następujące sieci i firmy handlowe:
- Allegro;
- Biedronka;
- Chata Polska;
- Detal Polski;
- E. Leclerc, Galec;
- E. Leclerc, Scamark;
- Euro Polska Sieć Handlowa;
- Euro Sklep;
- Frisco;
- GK Specjał;
- Groszek;
- Grupa Chorten;
- Hitpol;
- Intermarche;
- Kaufland;
- Lotos Paliwa;
- Maxi Zoo;
- Mirabelka;
- PGZ Kupiec;
- PHU Topaz
- PKN Orlen;
- Polomarket;
- Polska Sieć Handlowa Lewiatan;
- Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep;
- PSH Livio;
- Shell;
- Sieć Handlowa Sużyw;
- Sieć Sklepów Eden;
- SPAR;
- Społem;
- Stokrotka;
- Żabka.
Poznaj jurorów badania Perły Rynku FMCG i Perły Rynku Kosmetycznego
Zwieńczeniem badania jest uroczyste rozdanie nagród, podczas którego jego uczestnicy i jurorzy mają okazję spotkać się w miłej atmosferze, wymienić doświadczeniami, spostrzeżeniami i kontaktami. Oto FOTORELACJA z rozdania nagród w edycji 2023.
Zgłoszenia do badania Perły Rynku 2024 przyjmujemy jeszcze tylko do 30 kwietnia 2024 r.
Zgłoś się TUTAJ
Wszystkie informacje o projekcie i harmonogram działań znajdziesz TUTAJ