21.06.2024 / 14:02
StoryEditor

Izabela Franke, Future Mind: Nie ma lojalności. Żyjemy w erze zero consumer. Walka toczy się o czytanie intencji konsumentów

Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Skupianie się przez retailerów na sztucznej inteligencji, którą znamy dzisiaj to przegapienie tego, co wydarzy się w niedalekiej przyszłości, za mniej więcej dwa lata. Dziś walka Big Techów toczy się o dane z sensorów – mówiła Izabela Franke z Future Mind podczas debaty "Lojalność w czasach AI i nowych technologii, czyli marketing nowej generacji" na Retail Trends 2024.

UWAGA!!! Kongres Retail Trends 2024 już za nami, ale już teraz wiemy, że kolejna edycja w roku 2025 z pewnością się odbędzie. Jeżeli nie chcesz jej przegapić i wcześniej zagwarantować sobie miejsce na tej kluczowej dla polskiego handlu detalicznego imprezie, to wypełnij formularz i bądź z nami w kontakcie!

FORMULARZ WSTĘPNEJ REJESTRACJI NA RETAIL TRENDS 2025

 

Izabela Franke, Head of Advisory w Future Mind, podkreśliła, że dzisiejsze modele AI, czyli przede wszystkim LLM (Large Language Model) jest zbudowana na wiedzy z internetu, z różnych źródeł, które są tekstami, zdjęciami, filmami. Są biegłe w generowaniu treści na podstawie podpowiedzi.

– Gdyby rozwój AI miał się opierać tylko na tych danych, to za dwa lata ten proces musiałby się zatrzymać. Potrzebny jest nowy typ danych. Nie skupiajcie się na LLM-ach, myślcie o LAM, czyli Large Action Models. To są dane, które mówią, jaki wykonać następny krok – mówiła Franke. (LAM skupiają się na zrozumieniu działań i koordynowaniu sekwencji działań w celu osiągnięcia określonych celów – red.).

Walka Big Techów o dane z sensorów

– Obecnie trwa bitwa o facial computing, czyli urządzenia, w których – według gigantów technologicznych, jak Apple – chodzi o to, abyśmy inaczej doświadczali świat, a tak naprawdę chodzi o czytanie naszych intencji. Sensory odczytują je szybciej niż my pomyślimy, czy coś nam się podoba lub nie podoba. Walka wszystkich Big Techów toczy się teraz o dane z sensorów. Połączenie technologii z wiedzą psychosocjologiczną jest walutą. Na podstawie tego, jak szybko ktoś chodzi, jesteście w stanie ocenić, czy jest introwertykiem czy ekstrawertykiem i dopasować do tego komunikację marketingową..Takich obszarów jest mnóstwo. Już teraz żyjemy w świecie pełnym sensorów, sam telefon ma ich kilkadziesiąt. Marketerzy powinni na to patrzeć – tłumaczyła Izabela Franke.

Zauważyła jednak, że jest też druga strona medalu. Future Mind wydało raport „Żyjesz w phygitalu choć o tym nie wiesz”. Na jego potrzeby Polacy zostali zapytani o to, jak funkcjonują w świecie phygitalu i czy go rozumieją? Jakie emocje i odczucia wzbudzają w nich konkretne nowinki? Czy postrzegają otaczającą ich technologię jako szansę czy jako zagrożenie?

Nawet entuzjaści widzą zagrożenia

– Zapytaliśmy też o sztuczną inteligencję. Polacy świetnie oceniają wykorzystanie sztucznej inteligencji w usługach, w tworzeniu nowych produktów. A zarazem ponad 70 proc. entuzjastów technologii obawia się o swoją prywatność. Tym, czym będą musiały firmy zarządzić, jest bezpieczeństwo danych – wybór pomiędzy tym, jakie dane musicie mieć i jak je wykorzystać, a jak na to zareagują użytkownicy – podkreśliła Izabela Franke.

Według niej lojalność konsumencka nie istnieje. – Żyjemy w erze zero consumer, która oznacza zero lojalności wobec marek i sklepów, zero cierpliwości i objawia się m.in. płynnym przechodzeniem między kanałami sprzedaży. Definicję kanałów sprzedaży wymyślił biznes. Dla klientów to jest channel free. Konsumenci zero nie lubią średniej półki – oszczędzają, by sięgać po produkty premium. Są wrażliwi na punkcie własnego zdrowia i ekologii. Myśląc o projektowaniu doświadczeń trzeba o tym pamiętać – przestrzegła ekspertka z Future Mind.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl

 

20.02.2025 / 14:44
StoryEditor
Intermarche tworzy historię! Grupa Muszkieterów otwiera w Polsce sklep numer 400!
Na zdj. sklep sieci Intermarche (fot. ricochet64/Shutterstock)

20 lutego odbyło się otwarcie 400. sklepu Grupy Muszkieterów w Polsce. Jest w formacie Power 2.0 a sala sprzedaży ma układ „grzebieniowy”. Placówka ma przyciągać klientów m.in. własną wędzarnią.

Punkt sprzedaży znajduje się przy ul. Szpitalnej 42 w Knurowie. Dla Grupy, zrzeszającej niemal 500 niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy Intermarché i Bricom...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.02.2025 / 11:38
StoryEditor
Wiemy już gdzie został otwarty najnowszy obiekt Jingdong Logistics. Firma przyspiesza ekspansję w Polsce i zapowiada budowę kolejnych magazynów
Pierwszy magazyn Jingdong Logistics (fot. materiały prasowe)

Jingdong Logistics, należący do chińskiego JD.com, dynamicznie rozwija swoją obecność na polskim rynku. Niedawno firma zaprezentowała logo Warsaw Jingdong Logistics International Warehouse oraz ogłosiła kolejne inwestycje związane z budową centrów logistycznych. Gdzie stoi kluczowy punkt logistyczny firmy?

Zgodnie z zapowiedziami Veysela Isika, country manager Jingdong Logistics Poland, 2025 rok ma być przełomowy dla polskiego oddziału firmy. Planowane jest otwarcie kolejnych mag...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 12:27