Sklep dla mieszkańców i kuracjuszy
W Ciechocinku przy jednej z głównych ulic znajduje się ponad 120-metrowy sklep pod zielono-pomarańczowym szyldem. W pobliskim sąsiedztwie mieści się park oraz dwa sanatoria. W tym roku właścicielka zdecydowała się dołączyć do nowego modelu ODIDO, w związku z czym jej placówka przeszła modernizację. Nowy format, oznakowanie i wielkość sklepu a także dogodna lokalizacja, duży parking oraz asortyment dostosowany do lokalnego rynku przyciągają nowych klientów.
– Cieszymy się, że możemy gościć klientów w odświeżonej placówce. To absolutnie nowa jakość i komfort zakupów. Sklep nadal odwiedzają okoliczni mieszkańcy, ale po przebudowie zwiększyła nam się liczba przyjezdnych turystów. Są to w dużej mierze kuracjusze z pobliskich uzdrowisk. Klienci mają do dyspozycji duży parking, a ponadto robiąc zakupy mogą skorzystać z kącika wypoczynkowego w sklepie.
Z małego sklepu, po dobrze prosperującą, nowoczesną placówkę
W chwili dołączenia do nowego formatu sklep pani Grażyny przeszedł gruntowną przebudowę przy aktywnym wsparciu ekspertów sieci. Z małego sklepu z ograniczonym asortymentem, przerodził się w dobrze prosperującą, przestronną placówkę handlową pod szyldem ODIDO.
– Otrzymaliśmy ogromne wsparcie przede wszystkim przy projektowaniu wnętrza, wyposażenia i regałów. Do tego zmiana zewnętrznej wizualizacji i nowe oświetlenie sprawiły, że sklep stał się nowoczesny, a asortyment bardziej dostępny dla klientów. To ma realny wpływ na zwiększenie częstotliwości odwiedzania naszej placówki. Po miesiącu od wdrożonych zmian średnia wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o 10%, co bezpośrednio wpływa na obroty. A to dopiero początek.
W biznesie liczą się zaufani partnerzy
– Na ODIDO zawsze mogę liczyć! To partner, który wspiera mnie w codziennym prowadzeniu biznesu. Na tak dynamicznie zmieniającym się rynku, na którym pojawiają się nowi gracze, trudno jest mi wyobrazić sobie prowadzenie nowoczesnego sklepu bez narzędzi i wsparcia franczyzy.
Grażyna Jabłońska zapytana o zalety dołączenia do sieci ODIDO, w pierwszej kolejności wskazała na fachową pomoc i doradztwo przy wyeksponowaniu produktów na półkach, wsparcie przy dostawach oraz reklamę i promocję. Podkreśliła też, że zawsze może liczyć na doradcę, który pomaga m.in. w doborze asortymentu i przedstawia najkorzystniejsze oferty.
Franczyza dla ceniących niezależność detalistów
Model miękkiej franczyzy, jaką oferuje ODIDO daje właścicielom możliwość swobody działania oraz realizacji własnej inwencji biznesowej. Dotyczy to także wyboru dostawców i lokalnego asortymentu. Grażyna Jabłońska postawiła na regionalne wędliny i mięso, świeże pieczywo oraz asortyment cukierniczy. Co poza tym klienci znajdą na półkach jej sklepu?
– Mamy mini punkt gastronomiczny z gotową żywnością w postaci dań garmażeryjnych. Koncept bardzo dobrze się przyjął i cieszy się dużą popularnością wśród okolicznych mieszkańców. Codziennie gotujemy i sprzedajemy około stu zestawów obiadowych do samodzielnego odgrzania w domu. A jest w czym wybierać. W ofercie mamy m.in. kotlety, gołąbki czy różnego rodzaju naleśniki.
Marki własne na półkach ODIDO
Franczyzobiorcy ODIDO bardzo chętnie korzystają z oferty produktowej marek własnych MAKRO. Aro to podstawowe artykuły w niskich cenach zapewniające większą rotację w punkcie sprzedaży. Natomiast kolorowe opakowania marki Fine Life o nowoczesnym wzornictwie, wpasowują się w półkę, konkurując z markami dostawców. Dzięki udziałowi marek własnych w ofercie sklepów rośnie ich zysk.
– Produkty marki własnej, po które najczęściej sięgają nasi klienci to nabiał, artykuły sypkie – ryż i kasza, bakalie oraz soki – podsumowuje Grażyny Jabłońska.
O sieci ODIDO
Sieć ODIDO jest jednym z liderów wśród sieci franczyzowych sklepów spożywczych w Polsce. Kieruje swoją ofertę do lokalnych przedsiębiorców, którzy cenią niezależność, a jednocześnie poszukują partnera wspierającego ich w codziennym prowadzeniu biznesu. Nowy format ODIDO to połączenie znanego już klientom lokalnego sklepu spożywczego z innowacyjnymi rozwiązaniami, które odpowiadają na potrzeby współczesnego klienta.