14.07.2022 / 10:23
StoryEditor

Shell otwiera w Polsce pierwszą w Europie kawiarnię Shell Cafe poza stacją paliw

Kawiarnia Shell Cafe w Warszawie przy ul Karolkowej 30 (Shell Polska)
Kawiarnie Shell Cafe od dziś znaleźć będzie można w Europie nie tylko na stacjach paliw, ale także z dala od nich. Firma właśnie uruchomiła pierwszy tego typu samodzielny koncept przy ul. Karolkowej 30 w Warszawie. Tym samym Polska będzie pionierem, jeśli chodzi o rozwój tego formatu na rynku europejskim.

Co oprócz kawy oferuje kawiarnia Shell Cafe?

Firma Shell, niecały rok po wprowadzeniu na polski rynek konceptu kawiarniano-gastronomicznego rynek Shell Café, rozszerza swoją działalność i otwiera pierwszą w Europie działającą niezależnie od stacji benzynowej kawiarnię w standardzie premium. Od połowy lipca w lokalu przy ulicy Karolkowej 30 w Warszawie będzie można wypić „małą czarną”, skosztować przekąsek, a także zjeść śniadania i lunche.

Pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie, będzie serwować m.in. mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci będą mogli również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych w której znajdują się smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu znajdują się także m.in. tonic espresso oraz matcha, przygotowane dla konceptu Shell Café przez najlepszych specjalistów.

– Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.

– Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi – mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.

Jaką kawę oferuje kawiarnia Shell Café?

Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie najwyższej jakości autorskie mieszanki kawy palonej: espresso składającej się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem oraz lungo/americano – średnio palonej 100 proc. arabiki. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Wykorzystanie najwyższej jakości tkanin do aranżacji wnętrza wzmacnia wizerunek kawiarni Shell Café jako miejsca premium. Ciepłe kolory, drewno, a także wygodne, miękkie fotele tworzą przytulną przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza idealne warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.

Wysoką jakość usług w kawiarni ma zapewni zespół złożony z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell.

Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart, które będą mogli wymienić nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.

Nowoczesny koncept kawiarni na stacji paliw

Przypomnijmy, że koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Cafe zadebiutował w Polsce w pierwszej połowie 2021 r., tyle że na stacji paliw. Wcześniej podobna placówka testowana była na rynku holenderskim. Pilotaż wypadł pomyślnie i szybko zapadła decyzja o szerokim wdrożeniu tego konceptu.

– Nasz nowy koncept oferuje gościom zupełnie nowe doświadczenie. To nie jest już tradycyjna stacja paliw, ale nowoczesna Shell Café. Naszym klientom, którzy w czasie wizyty np. doładowują samochód oferujemy relaksujący pobyt – mówił Hilmar van den Dool, dyrektor generalny ds. detalu odpowiedzialny za wszystkie stacje Shell w krajach Beneluksu i Francji, prezentując nowoczesny koncept.

Co istotne, władze firmy zapowiedziały, że w ciągu pięciu lat koncept Shell Cafe powinien pojawić się we wszystkich najważniejszych lokalizacjach.

Jak tłumaczył Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell, koncept Shell Cafe powstał "na bazie obserwacji kluczowych trendów rynkowych i zachowań konsumenckich". - Widzimy, że ludzie do nas przyjeżdżają i chcą załatwiać kilka spraw w jednym miejscu. Rozwój elektromobilności spowoduje też, że w przyszłości będą spędzać na stacjach trochę więcej czasu, oczekując na naładowanie auta. Na to nakłada się fakt, że kawa, która jest w centrum tego konceptu, to dla większości ludzi pewien rytuał - deklarował Koliakin.

Shell Cafe zastąpiło koncept Deli by Shell

Latem ub.r. Shell zapowiedział, że Shell Cafe docelowo zastąpi na stacjach paliw dotychczasowy koncept o nazwie Deli by Shell. Dziś wiemy już, że punkty kawiarniano-gastronomiczne otwierane będą również z dala od stacji paliw.

Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, marka Shell Cafe miała pojawić się na wszystkich stacjach operatora paliwowego w Polsce do końca 2022 r., a do końca 2023 r. zmiany mają objąć wszystkie punkty Shell w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

18.07.2024 / 18:54
StoryEditor
Co drugi internauta w Polsce twierdzi, że kupuje żywność online. Ogromny wzrost rok do roku! Jak to możliwe?
Coraz więcej Polaków kupuje żywność online (fot. Shutterstock)
Aż 48 proc. osób korzystających z internetu w Polsce twierdzi, że kupuje produkty spożywcze online. Względem ubiegłego roku odsetek ten wzrósł o... 19 punktów procentowych! - wynika z badania Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.

Według badania "Omni-commerce. Kupuję wygodnie", przeprowadzonego na próbie 1982 internautów metodą CAWI w marcu 2024 r., aż... 100 proc. internautów dokonału zakupu w ka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2024 / 12:25
StoryEditor
Fałszywa oliwa z oliwek i robaki w przetworach grzybowych. Wyniki kontroli IJHARS są szokujące
76 proc. skontrolowanych partii oliwy z oliwek budziło zastrzeżenia inspektorów (fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)
Co roku Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych realizuje dziesiątki tysięcy kontroli. W minionym roku aż 16 proc. sprawdzanych produktów rolno-spożywczych w sklepach miało niezgodne z normami parametry fizykochemiczne, a co czwarte opakowanie było źle oznakowane. Najwięcej zastrzeżeń budziły oliwa z oliwek i przetwory z grzybów.

IJHARS przeprowadziła w zeszłym roku ponad 82 tys. czynności kontrolnych. W 2022 r. było ich ponad 87 tys. Organy IJHARS przeprowadziły wówczas 1,5 tys. kontroli doraźnych, w ty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 08:55