Co oprócz kawy oferuje kawiarnia Shell Cafe?
Firma Shell, niecały rok po wprowadzeniu na polski rynek konceptu kawiarniano-gastronomicznego rynek Shell Café, rozszerza swoją działalność i otwiera pierwszą w Europie działającą niezależnie od stacji benzynowej kawiarnię w standardzie premium. Od połowy lipca w lokalu przy ulicy Karolkowej 30 w Warszawie będzie można wypić „małą czarną”, skosztować przekąsek, a także zjeść śniadania i lunche.
Pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie, będzie serwować m.in. mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci będą mogli również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych w której znajdują się smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu znajdują się także m.in. tonic espresso oraz matcha, przygotowane dla konceptu Shell Café przez najlepszych specjalistów.
– Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.
– Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi – mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.
Jaką kawę oferuje kawiarnia Shell Café?
Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie najwyższej jakości autorskie mieszanki kawy palonej: espresso składającej się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem oraz lungo/americano – średnio palonej 100 proc. arabiki. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.
Wykorzystanie najwyższej jakości tkanin do aranżacji wnętrza wzmacnia wizerunek kawiarni Shell Café jako miejsca premium. Ciepłe kolory, drewno, a także wygodne, miękkie fotele tworzą przytulną przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza idealne warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.
Wysoką jakość usług w kawiarni ma zapewni zespół złożony z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell.
Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart, które będą mogli wymienić nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.
Nowoczesny koncept kawiarni na stacji paliw
Przypomnijmy, że koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Cafe zadebiutował w Polsce w pierwszej połowie 2021 r., tyle że na stacji paliw. Wcześniej podobna placówka testowana była na rynku holenderskim. Pilotaż wypadł pomyślnie i szybko zapadła decyzja o szerokim wdrożeniu tego konceptu.
– Nasz nowy koncept oferuje gościom zupełnie nowe doświadczenie. To nie jest już tradycyjna stacja paliw, ale nowoczesna Shell Café. Naszym klientom, którzy w czasie wizyty np. doładowują samochód oferujemy relaksujący pobyt – mówił Hilmar van den Dool, dyrektor generalny ds. detalu odpowiedzialny za wszystkie stacje Shell w krajach Beneluksu i Francji, prezentując nowoczesny koncept.
Co istotne, władze firmy zapowiedziały, że w ciągu pięciu lat koncept Shell Cafe powinien pojawić się we wszystkich najważniejszych lokalizacjach.
Jak tłumaczył Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell, koncept Shell Cafe powstał "na bazie obserwacji kluczowych trendów rynkowych i zachowań konsumenckich". - Widzimy, że ludzie do nas przyjeżdżają i chcą załatwiać kilka spraw w jednym miejscu. Rozwój elektromobilności spowoduje też, że w przyszłości będą spędzać na stacjach trochę więcej czasu, oczekując na naładowanie auta. Na to nakłada się fakt, że kawa, która jest w centrum tego konceptu, to dla większości ludzi pewien rytuał - deklarował Koliakin.
Shell Cafe zastąpiło koncept Deli by Shell
Latem ub.r. Shell zapowiedział, że Shell Cafe docelowo zastąpi na stacjach paliw dotychczasowy koncept o nazwie Deli by Shell. Dziś wiemy już, że punkty kawiarniano-gastronomiczne otwierane będą również z dala od stacji paliw.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, marka Shell Cafe miała pojawić się na wszystkich stacjach operatora paliwowego w Polsce do końca 2022 r., a do końca 2023 r. zmiany mają objąć wszystkie punkty Shell w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej.