Tytuł Friendly Workplace otrzymują firmy, które tworzą zdrowe i przyjazne środowisko pracy, dbają o zachowanie work-life balance oraz stawiają na podnoszenie kompetencji zatrudnionych. Proces wyboru polega na ocenie wypełnionej przez zgłaszającego ankiety. Pod uwagę brane są aspekty takie jak: relacje z pracownikami, oferta programów szkoleniowych, work-life balance, zdrowe miejsce pracy oraz benefity.
– Podejmujemy liczne działania, aby stworzyć przyjazne środowisko, w którym dominuje pozytywna atmosfera. Kładziemy nacisk na rozmowę z pracownikami. Naszą rolą nie jest jedynie informowanie, a edukowanie oraz zachęcanie do udziału w bieżących sprawach związanych z działalnością firmy – mówi Katarzyna Chuda – Ciechanowska, EB Partner w MAKRO Polska
Sieć koncentruje się również na rozwoju pracowników. Oferuje liczne programy szkoleniowe skierowane zarówno do menadżerów, tak jak Akademia Przywództwa – DNA Lidera, do sił sprzedaży: Akademia Handlu Detalicznego, Akademia Sił Sprzedaży czy Coaching Sprzedażowy oraz do pracowników hal.
Zatrudnieni mają również dostęp do szerokiej oferty benefitów pozapłacowych, między innymi prywatnej opieki zdrowotnej, karty sportowej czy platformy służącej do nauki języków obcych. Firma uruchomiła także program „Włączam równowagę”, w ramach którego organizowane są warsztaty i webinary w tematyce dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne.
Istotnym aspektem dla MAKRO jest także dążenie do zrównoważonego i ekologicznego podejścia do warunków pracy. W ramach projektu „Zielone Biuro” sieć wprowadziła szereg dobrych praktyk, takich jak między innymi: zarządzanie energią, które polega na wyłączaniu światła, klimatyzacji i ogrzewania po godzinach pracy oraz w weekendy, segregacji odpadów czy ograniczeniu liczby włączonych ekspresów w dni pracy zdalnej. Działania na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko prowadzone są również w halach poprzez między innymi Energy Awareness Program, który polega na edukacji pracowników oraz klientów.