Popularność aplikacji mobilnych wśród konsumentów ciągle wzrasta. Według danych Market Hub w 2023 roku wartość przychodów z tego rynku wyniosła blisko 753,37 mln dolarów. Przewiduje się, że w 2026 roku handel internetowy będzie stanowił około 20% sprzedaży detalicznej w Polsce. Rosnąca popularność zakupów online dotyczy również klientów profesjonalnych, dla których szczególnie ważna jest możliwość śledzenia terminu dostawy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, są w stanie tak planować zakupy, żeby zminimalizować zjawisko marnowania żywności, a tym samym strat finansowych.
W odpowiedzi na rosnące znaczenie aplikacji mobilnych oraz potrzeby klientów z branży HoReCa, sieć hurtowni MAKRO Polska uruchomiła aplikację Makro Companion. Aplikacja umożliwia m.in. zamówienie zakupów z dostawą w dowolnym miejscu i czasie, monitorowanie statusu zamówienia, wyszukiwanie produktów, tworzenie list zakupowych czy zarządzanie kartami klienta MAKRO. Hasłem przewodnim kampanii promującej aplikację jest „Makro w Twojej kieszeni”, które ma podkreślać wygodę, jaką oferuje Makro Companion.
– W sektorze gastronomicznym planowanie zakupów oraz punktualność dostaw są kluczowe - mówi Małgorzata Bierka, Kierownik ds. Kampanii i Automatyzacji Marketingu w MAKRO Polska. – Wprowadzając aplikację Makro Companion, idziemy krok dalej – udostępniamy naszym klientom bardzo intuicyjne narzędzie, które pozwala na uzupełnienie zapasów w kuchni za pomocą kilku kliknięć – dodaje.
Równolegle do Makro Companion, nadal będzie funkcjonowała aplikacja MAKRO, skierowana do osób kupujących w kanale cash&carry oraz korzystających z programów lojalnościowych sieci. MAKRO Polska planuje rozwijać obie aplikacje i dynamicznie dopasowywać je do potrzeb klientów.
Aplikacja Makro Companion jest dostępna w systemach iOS oraz Android.