06.06.2024 / 11:38
StoryEditor

Zjadasz moją marżę [FELIETON]

Pracowników w sklepach jest coraz mniej... (fot. Shutterstock)
Sklep popularnej sieci, środek tygodnia, późne popołudnie. Sporo klientów, niektórzy robią duże zakupy, inni wskoczyli po kilka drobiazgów. Obie kasy samoobsługowe są nieczynne, trwa i trwa „logowanie do systemu”. Przed jedyną czynną kasą tradycyjną szybko rośnie kolejka, a w kolejce szybko rośnie zdenerwowanie.

– Czy ktoś mógłby przyjść do drugiej kasy? Ile mamy tu stać? – podnoszą się głosy. – Jestem w sklepie sam z kierowniczką! – wzrusza ramionami zniechęcony kasjer i nerwowo spogląda na oślepłe kasy samoobsługowe. Kolejka szumi coraz głośniej i gniewnie faluje, na szczęście wkrótce logowanie kończy się sukcesem, kolejka topnieje, a wraz z nią złość klientów.

Wychodzę ze sklepu z zakupami i wrażeniem, że od grudniowego szczytu handlowego coś się w sklepach zmienia. Alejki coraz częściej zastawione są paletami z towarem, widok kompletu czynnych tradycyjnych kas należy do obrazów archiwalnych, kolejki rosną, a pracowników sklepów jakoś mniej i mniej, szczególnie w drugiej części dnia. Czyżby sieci handlowe tak się wykrwawiły wojnami cenowymi, że wszędzie szukają „optymalizacji kosztów”? Płace minimalne rosną, co przekłada się na wzrost kosztów pracodawcy, skoro mniej płacić nie można, to może tną zatrudnienie? – zastanawiam się. I jak to czasem bywa, jak raz dostrzegam nadchodzącą sąsiadkę z osiedla, pracownicę marketu, z którego właśnie wyszedłem.

– Cześć Regina, z pieskiem na spacer, jak widzę – uśmiecham się – a ja właśnie robiłem u was zakupy. Co tam się dzieje? Tylko jedna kasa czynna, ludzie wściekli… – Daj spokój – pokręciła głową z niesmakiem. – Nie chce się gadać, zasuwamy jak roboty, dobrze, że za pół roku idę na emeryturę… jeśli dociągnę. – To nie ma chętnych do pracy? Przecież jest pełno Ukrainek, w Grocie pracują, w Pamso, w Stokrotce, wszędzie się słyszy akcent… – Chętni są, co i rusz ktoś przychodzi i pyta o robotę, nie tylko Ukrainki, Polacy też. Ale etatów nie ma. – Jak to? – dziwię się trochę pro forma. – A tak to! Parę dni temu był u nas jakiś manago, taki chłystek zarozumiały, kierowniczka prawie na kolana przed nim padła, żeby jej dali zatrudnić chociaż ze dwie dodatkowe osoby. Wiesz, co jej odpowiedział? Że płace zjadają marże. Rozumiesz? – Regina aż zasyczała z oburzenia. – Tyram do upadłego za minimalną plus jakieś tam grosze, a ten podjeżdża wypasioną bryką, krawacik, marynareczka, laptopik, i jeszcze mi powie, że mu marże zjadam – wysyczała Regina jadowicie i naszkicowała portret psychologiczny młodego manago słowami, których cytować nie wypada.

Powyższy artykuł pochodzi z nr 2/2024 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

19.11.2024 / 13:49
StoryEditor
Carrefour chce przed świętami zachęcić klientów do co najmniej ośmiokrotnych zakupów za minimum 99 zł
Carrefour (fot. LCV/Shutterstock.com)

Sieć Carrefour we współpracy z Payback zorganizowała akcję lojalnościową, która ma zachęcić klientów do zrobienie do końca roku co najmniej ośmiu zakupów o wartości minimum 99 zł, w celu uzyskania e-bonów i punktów wymienialnych na rabaty.

Carrefour ogłosił akcję lojalnościową, w ramach której wszyscy klienci sieci korzystający z aplikacji mobilnej, w której mają połączone konto Carrefour z kontem Payba...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 09:59
StoryEditor
Kaufland wprowadza markę własną z produktami spożywczymi dla sportowców
Marka K-Concept+ Sports wychodzi naprzeciw określonym potrzebom żywienia sportowców. fot. mat.pras. Kaufland

K-Concept+ Sports to nowa marka produktów żywieniowch Kauflandu, przeznaczona dla osób uprawiających sport i dbających o sprawność fizyczną. Klienci znajdą tam szeroką gamę produktów - od batonów proteinowych i energetycznych po koktajle.

Dzięki nowej marce własnej K-Concept+ Sports Kaufland wychodzi naprzeciw określonym potrzebom żywienia sportowców. Do sprzedaży trafi szeroka gama produktów, m.in. batony prot...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 15:58