Zgromadzone punkty można wymienić na ”symboliczną cegiełkę”, która zostanie przekazana na pomoc ofiarom powodzi. Jak czytamy w opisie wsparcia w aplikacji, ”zebrane środki w całości zostaną przekazane w celu pomocy poszkodowanym w wyniku tragicznych wydarzeń na południu Polski”.
300 żappsów można wymienić na cegiełkę o nominale 1 zł. Jest dostępna również opcja wymiany 600 punktów na datek o wartości 2 zł oraz za 1000 żappsów można wesprzeć zbiórkę na kwotę 5 zł.
Dodatkowo Żabka w opisie informuje, że jeden użytkownik może przekazać tylko jedną cegiełkę danego nominału. Czyli w zbiórce zorganizowanej przez Żabkę, jedna osoba może przekazać pomoc wartą 8 zł. Sieć sklepów nie informuje w jaki sposób przekaże zgromadzoną pomoc.
Podobne akcje rozpoczęły również pozostałe duże sieci handlowe w Polsce. Biedronka rozpoczęła akcję, dzięki której klienci sieci mogą się zaangażować w pomoc dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Detalista uruchomił zbiórkę pieniędzy na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża.
Natomiast Lidl zorganizował zbiórkę produktów najbardziej potrzebnych powodzianom. Jej partnerami są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Zbierana będzie przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostaną wydzielone specjalne kosze, do których będzie można oddawać produkty.