Żabka zapowiada, że wyłączy możliwości płatności metodą Żappka Pay w sklepach Żabka od 17 czerwca br. Z kolei na koniec lipca planowane jest wyłączenie Żappka Post oraz gry Żabu.
Skala zmian zaskakuje
To nie koniec zmian. Uczestników programu lojalnościowego sieci z pewnością zasmuci wyłączenie historii żappsów (punktów zdobywanych za lojalność) oraz możliwości przelewania żappsów innym użytkownikom. Ta zmiana także planowana jest na koniec lipca. Usługa przelewów wdrożona została wiosną 2022 r.
Spośród zapowiedzianych zmian najbardziej znaczące wydaje się jednak wyłączenie płatności przy pomocy Żappka Pay w sklepach sieci. Z własnymi płatnościami mobilnymi Żabka wystartowała w czerwcu 2020 r. Sieć zapowiadała wtedy, że "nowe rozwiązanie płatnicze sprawi, że zakupy w Żabce staną się jeszcze prostsze, a wizyta w sklepie zostanie skrócona do minimum".
Do korzystania z Żappka Pay konieczne było podpięcie karty płatniczej w aplikacji Żappka. Następnie klienci zabezpieczali kartę numerem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Dzięki Żappka Pay jednym skanowaniem aplikacji można było płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji przygotowanych dla użytkowników Żappki.
Żappka Post był usługą, która dawała klientom możliwość śledzenia zamawianych paczek, a także ułatwiała ich odbiór w sklepach sieci.
Koniec Żabu
Żabu to natomiast gra mobilna, wdrożona wewnątrz aplikacji sieci na pocżątku 2023 r. Sieć zadziwiła wtedy swoich konkurentów, debiutując w nietypowy sposób na rynku gamingu. - Dlaczego gra? Bo branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wartość globalnego rynku gier mobilnych stale rośnie, szacuje się, że w 2022 roku osiągnie poziom 196,8 mld USD. Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier; dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty – deklarował swego czasu jeden z przedstawicieli sieci.
W lipcu 2023 r. Żabka chwaliła się, że Żabu ma już ponad milion użytkowników. Tłumaczono wtedy, że opracowanie gry poprzedziły badania wśród użytkowników aplikacji Żappka – najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85 proc. wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci – respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację.
O zmianach, jakie planowane są wewnątrz Żappki w czerwcu i lipcu 2024 r., sieć poinformowała użytkowników w poniedziałek. "Sprawna komunikacja z użytkownikami i zachowanie obowiązujących standardów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego informujemy, że dokonaliśmy aktualizacji w regulaminie programu aplikacji mobilnej Żappka" - wskazała sieć, publikując zakres zmian. Nowy regulamin, dostosowany już do wygaszenia części usług, obowiązywać ma od 27 maja.
Wśród zapowiedzi ogłoszonych przez Żabkę pojawiły się także dwa inne elementy. Pierwszy to modyfikacje sposobu wejścia do sklepów autonomicznych Żabka Nano, które wejdą w życie od połowy lipca br. Zmiany dotyczą także możliwości zakupu lub przedłużenia subskrypcji do 30 czerwca. Szczegółów nie znamy, ale komunikat sformułowany został tak, jak gdyby Żabka zamierzała zrezygnować - przynajmniej czasowo - także z tego projektu, który wystartował w 2022 r. Żabka wiązała ze swoimi subskrypcjami, na czele z tzw. kawonamentem (abonamentem na kawę), duże nadzieje.
"Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcjonalności dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji - Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania" - podała sieć w stanowisku przesłanym redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl.