– Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie ¾ sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma niebagatelny wpływ na widoczność i rozpoznawalność marki Mol na polskim rynku. Udało się to mimo wyzwań, których przy procesach inwestycyjnych nie brakuje, a wynikających przede wszystkim z faktu, że każda stacja wymagała indywidualnego i elastycznego podejścia – mówi Richard Austen, prezes Mol Polska.
Wizualizacje nowego wyglądu stacji opracowywane były przez cztery wyspecjalizowane agencje – trzy z Polski i jedną z Włoch. Same prace na stacjach realizowane były przez kilkadziesiąt lokalnych przedsiębiorstw remontowych, współpracujących z dedykowanym zespołem ekspertów Mol Polska.
W najintensywniejszych momentach procesu działania były prowadzone na ponad 20 stacjach jednocześnie. Poszczególne lokalizacje wymagały też różnego nakładu pracy – rebranding mniejszych stacji w niektórych przypadkach mógł trwać zaledwie cztery dni, podczas gdy większe wymagały nawet do trzech tygodni.
Rebranding stacji nie ograniczał się tylko do zmiany barw i logotypów, prace wymagały również m.in. montażu nowych urządzeń, np. dystrybutorów, ekspresów, czy przebudowy wnętrz stacji, np. wstawiania dodatkowych okien na potrzeby punktów Fresh Corner.
Czas na rebranding stacji franczyzowych
– Płynnie przechodzimy do rebrandingu stacji franczyzowych. To wciąż ok. 30 proc. sieci, które czeka zmiana barw, ale jesteśmy nie tylko bogatsi o dotychczasowe doświadczenia. Warto podkreślić, że do naszej sieci dołączyli w ostatnim czasie nowi partnerzy franczyzowi, których stacje od razu przeszły rebranding. Pierwsze obserwowane przez nas efekty są bardzo obiecujące, ponieważ po zmianie marki widzimy w tych lokalizacjach wzrosty sprzedaży rzędu 20-30 proc. To dobre prognostyki dla naszych przyszłych partnerów – podkreśla Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w Mol Polska.
Rozwój konceptu Fresh Corner
Równolegle z rebrandingiem stacji paliw spółka rozwija też sieć konceptów Fresh Corner, w których kierowcy mogą skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej Mol Polska. Aktualnie w sieci działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.
Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy Mol – Shape Tomorrow. Grupa będzie też nadal przekształcał stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie.