Retail Business Awards to wyróżnienia gospodarcze dedykowane przedsiębiorcom z branży handlu detalicznego i hurtowego, a także sektora FMCG w Polsce. Mają one na celu promocję sektora handlu i wzmocnienie jego wizerunku, jako branży mającej potężny wkład w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności. Wyróżnienia mają także podkreślić udział przedsiębiorstw handlowych w kreowaniu dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy, społecznej odpowiedzialności biznesu i edukacji konsumenta.
Statuetkami Retail Business Awards nagradzane są firmy i menedżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności, konsumentów, a także gospodarki i środowiska.
Wskazując laureatów, poprzez ich przykłady chcemy promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska biznesowego, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także konsumentów.
Co roku laureatów Retail Business Awards wskazuje kapituła złożona z przedstawicieli Business Centre Club oraz Wydawnictwa Gospodarczego.
Lista laureatów 2024:
1. Kategoria: Wizjoner handlu
Menedżer, który rozumie obecne i przewiduje nadchodzące zmiany, a jego decyzje biznesowe współkształtują oblicze sektora i wyznaczają kierunki rozwoju branży.
Laureat: Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost
2. Kategoria: Osobowość handlu
Menedżer, który odnosząc sukces rynkowy łączy skuteczne zarządzanie firmą i dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych.
Laureat: Marian Owerko, Założyciel & Przewodniczący Rady Nadzorczej FoodWell
3. Kategoria: Inwestor roku
Spółka, której inwestycje mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki, pracowników i rynek pracy, przemysł i dostawców, a także sytuację lokalnych społeczności.
Laureat: Action Polska
4. Kategoria: Architekt rynku
Firma handlowa, która ma duży wpływ na sektor i partnerów biznesowych, a jej działania kształtują trendy rynkowe, konsumenckie, produktowe, a także panoramę rynku i jego strukturę.
Laureaci: ex aequo Lidl Polska i Biedronka
5. Kategoria: Sukces rynkowy
Firma, która wykorzystując swój model biznesowy, potencjał menadżerski, przewagi konkurencyjne oraz sytuację na rynku potrafiła rozwijać się i zwiększać sprzedaż szybciej niż konkurenci.
Laureaci: ex aequo Grupa Maspex i Temu
6. Kategoria: Lider transformacji
Firma, która w sposób elastyczny i efektywny dostosowuje swój model biznesowy do oczekiwań konsumentów, sytuacji rynkowej i wdraża narzędzia oraz technologie, które budują jej konkurencyjność i status firmy przyszłości.
Laureat: Rossmann Polska
7. Kategoria: Innowator roku
Firma, która wprowadza na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, tworząc bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników.
Laureat: Żabka Polska
8. Kategoria: Czempion e-commerce
Firma, która wykorzystując innowacyjne pomysły i nowe technologie, inwestując w nowe kanały i formaty handlowe jest w stanie budować rentowny model biznesowy.
Laureat: Glovo
9. Kategoria: Najlepszy pracodawca
Firma, która budując własną siłę i konkurencyjność jest wstanie robić to w oparciu o partnerskie relacje z pracownikami, tworząc przyjazne i równościowe środowisko sprzyjające ich rozwojowi i samorealizacji.
Laureat: Pyszne.pl
10. Kategoria: Lider odpowiedzialności
Firma, która łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, środowisko naturalne, otoczenie społeczne w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
Laureat: Auchan Polska