12.07.2024 / 11:14
StoryEditor

Wojna cenowa w handlu? Prezes Lidl Polska: Słowo "wojna" zostawmy na naprawdę ciężkie tematy [WIDEO]

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska (fot. mat. własne)
- Jestem zwolennikiem unikania tak mocnych słów, jak "wojna", w kontekście rywalizacji cenowej - mówi Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Zdaniem szefa polskiego oddziału Lidla, trwającej w branży handlowej intensywnej walki o klienta nie należy nazywać "wojną cenową". - Powiedziałbym, że to, co w tej chwili się w Polsce odbywa, to jest rywalizacja cenowa. Może lepszym określeniem będzie wyraziste pozycjonowanie cenowe. Zostawmy słowo "wojna" na naprawdę bardzo ważne i ciężkie tematy - apelował Włodzimierz Wlaźlak podczas kongresu Retail Trends 2024.

Czy w ocenie prezesa Lidla, rywalizacja w stylu tej, która trwa obecnie, będzie kontynowana? - Myślę, że będzie, ponieważ klient "wychodząc" z roku bardzo dużej inflacji jednak przyzwyczaił się do bardzo rozsądnego wydawania pieniędzy. Natomiast to, czego klienci będą oczekiwali w kolejnych miesiącach, oprócz ceny, to szeroko pojęta dobrze zbudowana oferta, która nieco będzie wracała do czasów sprzed burzliwych czterech lat - uważa Włodzimierz Wlaźlak.

Więcej - w materiale wideo.

Materiał powstał we współpracy z agencją eNewsroom.pl.

09.07.2024 / 09:01
StoryEditor
Żabka wykonała na razie połowę planu otwarć na ten rok
Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)
Do lipca 2024 roku, czyli przez pierwsze sześć miesięcy, Żabka Polska otworzyła około 500 nowych sklepów, czyli połowę z liczby zaplanowanej na cały rok. Jak informował Przemysław Kijewski, dyrektor operacyjny sieci Żabka, w tym roku sieć chce świętować otwarcie sklepu numer 11 tys.

Obecnie w Polsce pod szyldem Żabka działa ponad 10,5 tys. sklepów. Sieć handlowa wykonała do tej pory połowę z zakładanego na ten rok planu. Pomimo debiutu w Rumunii, sieć nadal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2024 / 08:46
StoryEditor
Grafika stylizowana na logo Lidla w gazetce Biedronki. Dyskonty wciąż wymieniają ciosy
Lidl i Biedronka wciąż wymieniają ciosy w gazetkach promocyjnych (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl/Jeronimo Martins Polska)
Biedronka powołuje się na badania ASM Sales Force Agency, Lidl na koszyk Faktu - i każdy może dzięki temu chwalić się, że w jego sklepach da się zrobić tańsze zakupy niż w placówkach konkurencji. Marketingowa "wymiana ciosów" między dyskontowymi sieciami trwa, a w najnowszym odcinku tej sagi Biedronka wykorzystuje grafikę stylizowaną na logo Lidla.

Wczesną wiosną Lidl pozwał Biedronkę za plakaty, na których wykorzystano logo niemieckiego dyskontera i posłużono się hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Po zab...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. lipiec 2024 19:49