01.07.2024 / 15:23
StoryEditor

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: Za nami ogromny wstrząs na rynku [WIDEO]

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska (fot. mat. własne)
- Mówić, że rynek w tej chwili jest inny niż w roku 2019, czy na początku roku 2020, to jakby nic nie powiedzieć. To były pewnie najbardziej burzliwe cztery lata w ostatnich dziesięcioleciach Polski. Może na przełomie 1989 i 1990 było bardziej dynamicznie, ale te ostatnie cztery lata to była naprawdę gigantyczna zmiana - mówił podczas Retail Trends 2024 prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak.

Szef polskiego oddziału Lidla podkreślił, że jeszcze na początku 2020 r. klienci mieli "wysokie i rosnące realne zasoby finansowe". W związku z tym "oferta była zupełnie inaczej budowana, przede wszystkim wokół jakości, wygody. Bardzo mocny był wtedy trend produktów ekologicznych", zauważył Włodzimierz Wlaźlak.

Prezes Lidla przypomniał, że 4 marca 2020 r., w dniu wykrycia pierwszego przypadku covidu w Polsce, zmieniło się wszystko. - Na początku klienci kupowali na zapas. Później okazało się, że jedne kategorie się sprzedają, inne się nie sprzedają, ponieważ ludzie zmienili styl życia. Klienci mieszkali w domu, pracowali w domu, rozrywka byłą w domu... Wszystko było w domu, więc wszystko było zbudowane wokół oferty domowej. Ale to był cały czas klient, który miał wysokie dochody, dzięki pomocy rządowej - powiedział Wlaźlak.

Włodzimierz Wlaźlak wspomniał także okres przed Wielkanocą 2020 r., kiedy obowiązywały ograniczenia do trzech klientów na jedną kasę. - To było nieprawdopodobne. (...) Klienci przychodzili o drugiej w nocy i robili największe zakupy. Tego nie było nigdy i miejmy nadzieję, że tego już nie będzie - zaznaczył prezes Lidl Polska.

- I kiedy wychodziliśmy z bałaganu covidowego, z tego zamieszania, z tego okresu naprawdę utrudnionego biznesu i kiedy nauczyliśmy się tego trochę i wydawało się, że już nic gorszego być nie może, to nastąpił luty 2022 r., czyli wybuch wojny w Ukrainie, co na nowo przemeblowało rynek - dodał Włodzimierz Wlaźlak.

Więcej informacji - w materiale wideo pod tekstem.

Materiał powstał we współpracy z agencją eNewsroom.pl.

26.06.2024 / 16:10
StoryEditor
Nowa rzeczniczka Małych i Średnich Przedsiębiorców została powołana przez premiera Tuska. Agnieszka Majewska zastępuje Adama Abramowicza
Agnieszka Majewska, rzeczniczka MŚP (mat. prasowe)
23 czerwca br. premier Donald Tusk powołał na stanowisko rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszkę Majewską, dotychczasową pełnomocniczkę terenową rzecznika MŚP w Gdańsku.

W ubiegłym tygodniu upłynęła kadencja dotychczasowego rzecznika Adama Abramowicza. Nową rzeczniczkę w zgodzie z ustawą powołał prezes Rady Ministrów na wniosek ministra rozw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2024 / 19:05
StoryEditor
Jan Słowik, Lidl Polska: Klienci zauważają trendy, ale są racjonalni w swoich decyzjach
Jan Słowik podczas Fireside Chat ”Nowy konsument, nowe kategorie, nowe strategie asortymentowe” (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Klient jest coraz bardziej świadomy tego, co kupuje, spożywa, jak spędza czas. Jest także racjonalny, zauważa trendy, ale podejmuje decyzje, które są dla niego najlepsze. Od nas, retailerów, oczekuje wygody, jasnych komunikatów, możliwości szybkiego robienia zakupów, bez komplikacji – powiedział Jan Słowik, członek zarządu ds. sprzedaży Lidl Polska podczas Retail Trends 2024.

– Konsument przyszłości to świadomy klient, oczekujący jasnej, przejrzystej informacji, wygody i prostoty – powiedział Jan Słowik, członek zarządu ds. sprzedaży Lid...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. lipiec 2024 17:03