11.09.2023 / 12:26
StoryEditor

Właściciel Stokrotki pokazał wyniki. Za połowę wzrostu Maxima Grupe odpowiada polska sieć sklepów

Na zdj. białostocka Stokrotka (fot. Karolis Kavolelis/Shutterstock)
Skonsolidowane przychody Maxima Grupe w pierwszej połowie 2023 r. podskoczyły o 18 proc. do poziomu 2,8 mld euro. Litewski operator pochwalił się, że niemal za połowę wzrostu przychodów we wspomnianym okresie odpowiadała polska Stokrotka, czyli klejnot w koronie Maximy.

Wynik EBITDA Maxima Grupe wyniósł 233,9 mln euro. Grupa pochwaliła się marżą EBITDA rzędu 8,2 proc., co jest wynikiem znacznie lepszym od ubiegłorocznego (6,5 proc. w pierwszym ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.08.2024 / 14:18
StoryEditor
E-grocery na fali wznoszącej. Co z innymi kategoriami? Nowe prognozy rozwoju e-commerce w Polsce
Rozmiar rynku e-commerce cały czas rośnie (fot. Shutterstock)

Do tej pory rozwój sektora e-commerce w Polsce napędzały takie kategorie, jak: elektronika, AGD, dom i ogród oraz moda. Te segmenty wciąż stanowią około 60 proc. wartości rynku, ale ich wzrost ulega spowolnieniu. Obecnie największy potencjał wzrostu wykazuje branża e-grocery – wynika z raportu “E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój” opracowanego przez Strategy& w Polsce.

W Polsce największe kategorie e-commerce – elektronika i AGD, dom i ogród oraz moda – odpowiadają za około 60 proc. wartości rynku. Jednak według prognoz, ich udział będzie się ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.08.2024 / 08:54
StoryEditor
Biedronka odsłania karty. Wiemy gdzie sieć otworzy pierwsze sklepy na Słowacji!
Biedronka intensywnie przygotowuje się do otwarcia sklepów na Słowacji (fotomontaż na bazie zdjęcia Elninho/Shutterstock/WH)

Biedronka intensywnie przygotowuje się do otwarcia sklepów na Słowacji. Wiemy już w których miejscowościach sieć uruchomi swoje pierwsze pięć placówek handlowych.

Jak poinformowała we wpisie na LinkedIn Zuzana Baloghova, chief people officer Slovakia w Jerónimo Martins, pierwsze sklepy Biedronki na Słowacji ruszą w miejscowościach: Levi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. sierpień 2024 13:57