30.04.2024 / 10:15
StoryEditor

Większość młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Co uważają za ich największą zaletę?

Program lojalnościowy myMediaMarkt ma już ponad 4 mln członków (fot. mat. pras.)
66,3 proc. osób z pokolenia Z chętnie korzysta z programów lojalnościowych, robiąc zakupy z ich użyciem przynajmniej raz w miesiącu, bądź częściej – wynika z najnowszego raportu "Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej" przygotowanego przez SW Research.

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości zakupu  interesujących ich produktów. W krótkim czasie pozwalają  zweryfikować dostępne oferty oraz świadomie podjąć decyzję, która z nich najbardziej spełnia ich oczekiwania i jest najatrakcyjniejsza cenowo.

Odpowiedzią na potrzeby pokolenia Z, mogą być więc programy lojalnościowe, zwłaszcza te w wersji online. W pełni zdigitalizowane, proponujące konkretne korzyści oraz personalizowane oferty okazują się skutecznym narzędziem budującym zaangażowanie wśród wielu grup, nie tylko tych starszych i stereotypowo uchodzących za "lojalnych". Programy lojalnościowe to jednak nie tylko strefa online.

Pokolenie Z chce kupować taniej

W marcu 2024 r. agencja badawcza SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska przeprowadziła badanie metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków z pokolenia Z. Wyniki pokazują, że aż 66,3 proc. młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Natomiast jedynie 12,9 proc.  tej grupy nie korzysta w ogóle z programów lojalnościowych.

– Warunkiem dotarcia do młodych z programem lojalnościowym jest odpowiednie zrozumienie ich potrzeb oraz dostosowanie programu do ich wartości oraz zachowań. Staje się to coraz bardziej istotne, bo to właśnie pokolenie Z kształtuje aktualnie rynek i trendy. Część z nich dopiero staje się pełnoprawnymi konsumentami, w związku z czym potencjał zakupowy tego pokolenia ciągle wzrasta – mówi Anna Tutak-Kordyl, dyrektorka marketingu w MediaMarktSaturn Polska.

– Dzięki dobrze zaplanowanemu programowi lojalnościowemu marki mogą szybciej wyciągać wnioski z prowadzonych akcji informacyjnych i promocyjnych oraz precyzyjnie dopasowywać ofertę, akcję promocyjną czy komunikację marketingową. To niezwykle ważne, ponieważ właśnie personalizację młodzi klienci nie tylko doceniają, ale jej oczekują – zaznacza.

I dodaje: – Programy lojalnościowe często oferują także łatwy dostęp do dedykowanych ofert w aplikacji mobilnej. Jest to bardzo wygodne dla młodych Polaków, ponieważ decyzje o zakupie podejmują oni zazwyczaj online i lubią mieć wszystko pod ręką. Programy lojalnościowe oferując gratyfikacje w postaci rabatów, voucherów czy produktów dodawanych do większych zakupów w gratisie pozwalają zaoszczędzić klientom na kupowanym przedmiocie. To zresztą zdecydowanie najważniejsza ich korzyść z perspektywy konsumenta.

Dlaczego młodzi polubili programy lojalnościowe?

Jakie są największe zalety programów lojalnościowych według młodych Polaków? Zbieranie punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne. To najważniejsza z korzyści programów lojalnościowych, którą pokolenie Z wskazało w badaniu (43,8 proc.). Pokazuje to, że generacja Z chce kupować jeszcze taniej i lubi otrzymywać od marki coś przy okazji kupowanego produktu. W tym przypadku są to punkty, dzięki którym mogą zaoszczędzić przy kolejnych zakupach.

Jako kolejne zalety programów lojalnościowych, młodzi Polacy wskazali: bonusy za zakupy (43,2 proc.), dedykowane promocje tylko dla uczestników programu (35,1 proc.), decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4 proc.) oraz personalizowane oferty (18,3 proc.). Najmniej badanych osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9 proc. Natomiast jedynie 0,5 proc. pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.

Ilu członków ma program lojalnościowy myMediaMarkt?

– Celem programów lojalnościowych jest utrzymanie klienta i zwiększanie jego zaangażowania w relacji z marką. Z naszych analiz wynika, że do pokolenia Z najbardziej trafiają programy punktowe. Bazują one na zbieraniu punktów za zakupy stacjonarne oraz internetowe, w myśl zasady: im większe zakupy, tym więcej punktów – komentuje Snjezana Bandner, prezeska MediaMarkt Saturn Polska.

– Zebrane punkty można wymieniać na nagrody jakimi są przykładowo okazjonalne rabaty. To rozwiązanie wprowadziliśmy także do naszego programu lojalnościowego myMediaMarkt. Dziś ma on już ponad 4 mln członków – podkreśla.

Zdaniem Bandner programy lojalnościowe będą zdecydowanie coraz bardziej popularne. – Młode pokolenie potrzebuje relacji opartych na obustronnym zaangażowaniu i mogą to uzyskać właśnie dzięki tego typu programom oferowanym przez marki – podsumowuje ekspertka.

27.06.2024 / 12:12
StoryEditor
Polski konsument AD 2024 - jak kupuje, jaki ma stosunek do AI i czy wciąż obawia się inflacji? Wyniki nowego badania PwC
Trendy konsumenckie przychodzą i przemijają, ale cena nieustannie pozostaje najważniejszą kwestią dla klientów z Polski (fot. Shutterstock)
Dla konsumentów w Polsce najbardziej liczy się cena produktów. Są też otwarci na technologie, a najłatwiej dotrzeć do nich przez serwisy społecznościowe. To wnioski z najnowszego raportu opublikowanego przez Strategy& (PwC).

Z przeprowadzonego badania wynika, że największym zagrożeniem w oczach konsumentów jest inflacja (66 proc.) i to ona ma największy wpływ na decyzje dotyczące wydatków konsum...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2024 / 11:38
StoryEditor
Aż 10 tys. osób straci pracę w Poczcie Polskiej? Wielka strata od początku roku
Poczta Polska (fot. Fot. Mat. Prasowe Poczta Polska)
Od stycznia do maja strata Poczty Polskiej miała wynieść 282 mln zł. Związkowcy obawiają się, że będzie trzeba zwolnić nawet 10 tys. pracowników.

O sprawie napisał portal next.gazeta.pl, powołując się na wnp.pl. Dziennikarze podkreślają, że Poczcie udało się zachować płynność tylko dzięki umowie refundacyjnej podpisanej z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 05:46