02.06.2024 / 10:00
StoryEditor

Walmart inwestuje w drony. Ta forma dostawy zakupów zyskuje na popularności

Walmart rozwija usługę dostarczania zakupów dronami (fot. Walmart)
Sieć Walmart rozszerza zasięg usługi dostaw zakupów dronami. Mogą już z niej skorzystać klienci czterech sklepów w Teksasie. Projekt jest rozwijany wraz firmą technologiczną Wing.

Klienci Walmarta mogą zamawiać dostawę zakupów dronami w czterech placówkach w Teksasie: Walmart Supercenter w North Richland Hills oraz w Tarrant Parkway, a także w  sklepach w Lewisville i Frisco.

Walmart chce być liderem dostaw dronami

Na początku tego roku Walmart ogłosił, że dzięki partnerstwu z firmami Wing i Zipline, które działają w branży dronów, ma największy zasięg dostaw dronami spośród wszystkich sprzedawców detalicznych w Stanach Zjednoczonych.

Obecnym celem sieci jest objęcie usługą dostaw dronami 75 proc. populacji Dallas-Fort Worth (30 miast). Walmart twierdzi, że zapotrzebowanie ze strony kupujących na tego typu dostawy wyraźnie rośnie.

Dostawy dronami budzą coraz większe zainteresowanie

W wywiadzie dla Supermarket News Wing Shannon Nash, dyrektor finansowa Walmartu, stwierdziła, że w niedawnym badaniu aż 43 proc. konsumentów stwierdziło, że zakupy spożywcze "w ostatniej chwili" są najczęstszym powodem nieplanowanych wypraw do sklepu, a 74 proc. klientów jest zainteresowanych znalezieniem sposobu na zastąpienie czasochłonnej wycieczki z szybką dostawą.

Jak podaje Supermarket News, w zeszłym tygodniu firma Zipline ogłosiła, że osiągnęła już poziom miliona dostaw dronami, a w nadchodzących kwartałach firma planuje rozpocząć wdrażanie rozwiązania, które w ciągu najbliższych kilku lat ma obsługiwać ponad 30 milionów ludzi w dziesięciu stanach USA.

W Stanach Zjednoczonych najczęściej dostarczanymi artykułami przez Zipline są produkty świeże.

07.11.2024 / 15:10
StoryEditor
POLAK NA ZAKUPACH. Jakość nie ilość. Kluczową wartością produktu jest jego dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Polacy coraz częściej dokonują świadomych wyborów zakupowych (fot. Shutterstock)

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów zakupowych, skupiając się na jakości, trwałości i zgodności z własnymi przekonaniami, wynika z najnowszego raportu TrendKey, przygotowany przez firmę GfK – An NIQ Company. Na co Polacy zwracają uwagę według najnowszego badania?

- Współczesny konsument wybiera jakość, nie ilość – bo liczy się to, co trwałe i zgodne z naszymi przekonaniami, a nie chwilowa korzyść – mówi Dominika Grusznic-...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2024 / 20:45
StoryEditor
Sieć drogerii Natura sprzedana! Jakie plany ma nowy inwestor wobec jednej z największych sieci drogeryjnych w Polsce?

Firma Pelion S.A. podpisała przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Natura, do której należy sieć Drogerii Natura z funduszem Mutares SE & Co. KGaA. Transakcja oczekuje na zatwierdzenie przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Spółka Natura Sp. z o.o. została założona w 1997 r. i zarządza jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce działających pod marką Drogerie Natura, a także droger...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 22:13