Lidlowe butelkomaty zlokalizowane są w specjalnie dobudowanych pomieszczeniach lub wewnątrz sklepów. Aleksandra Robaszkiewicz podkreśla, że ze względu na to, że jest to akcja promocyjna oraz testowa, sieć nie pobiera od klientów kaucji. Do automatów w Lidlu można wrzucić wszystkie butelki plastikowe po napojach do pojemności 3 l – również od innych producentów i sieci handlowych.
Butelki powinny być opróżnione z zawartości oraz posiadać etykietę. Butelki można oddać bez paragonu.
Butelkomaty w sklepach Lidl w całym kraju
Lidl proceduje montaże automatów w obiektach handlowych na terenie całego kraju. – Jednak z uwagi na krótki termin, do końca 2024 r., oraz znaczą liczbę naszych sklepów, stanowi to ogromne wyzwanie organizacyjno-logistyczne. Dokładamy wszelkich starań, by wyposażyć każdy sklep w butelkomat, jednak jest ryzyko, że w części sklepów nie będą one uruchomione wraz z początkiem stycznia 2025 r. – przyznaje Aleksandra Robaszkiewicz.
– W każdym sklepie znajdzie się jeden butelkomat. Maszyny zlokalizowane są w specjalnych dobudowanych pomieszczeniach lub wewnątrz sklepu. Typ butelkomatu jest uzależniony od możliwości lokalowych danego sklepu – doprecyzowuje.
I dodaje: – Klienci bardzo chętnie zwracają w naszych sklepach butelki. Dotychczas zebraliśmy już ponad 3 mln butelek w lokalizacjach, w których je zbieramy, czyli w Poznaniu i okolicach. Surowiec przekazaliśmy do zakładów recyklingu w Polsce.
Zostało mało czasu
Head of corporate communications and CSR w Lidl Polska zaznacza także, że z perspektywy biznesu bardziej korzystne byłoby zapewnienie większego komfortu czasowego na wprowadzenie wymogów ustawy wdrażającej system kaucyjny we wszystkich sklepach.
– Lidl Polska nieustannie działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025, są to: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog – komentuje Robaszkiewicz. – Warto podkreślić, że w naszej strategii duże pole zajmują działania wspierające środowisko, których podejmujemy się z myślą o przyszłości planety oraz jakości życia naszych klientów i pracowników – podsumowuje.