30.04.2024 / 13:56
StoryEditor

W każdym Lidlu stanie butelkomat. Czy jednak sieć zdąży przed końcem roku? [TYLKO U NAS]

W każdym Lidlu stanie butelkomat (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W ponad 50 sklepach Lidl Polska udostępnił już w ramach testu butelkomaty, do których klienci mogą zwrócić plastikową butelkę i otrzymać za to kupon rabatowy na 5 gr. Celem sieci jest poznanie systemu kaucyjnego od strony operacyjnej. – Przede wszystkim zależy nam na sprawdzeniu obsługi maszyn, zapotrzebowania na miejsce w sklepie, logistyki odbioru odpadów, rozwiązań IT, a także czasu i zakresu przebudowy sklepów czy serwisu recyklomatów – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

Lidlowe butelkomaty zlokalizowane są w specjalnie dobudowanych pomieszczeniach lub wewnątrz sklepów. Aleksandra Robaszkiewicz podkreśla, że ze względu na to, że jest to akcja promocyjna oraz testowa, sieć nie pobiera od klientów kaucji. Do automatów w Lidlu można wrzucić wszystkie butelki plastikowe po napojach do pojemności 3 l – również od innych producentów i sieci handlowych.

Butelki powinny być opróżnione z zawartości oraz posiadać etykietę. Butelki można oddać bez paragonu.

Butelkomaty w sklepach Lidl w całym kraju

Lidl proceduje montaże automatów w obiektach handlowych na terenie całego kraju. – Jednak z uwagi na krótki termin, do końca 2024 r., oraz znaczą liczbę naszych sklepów, stanowi to ogromne wyzwanie organizacyjno-logistyczne. Dokładamy wszelkich starań, by wyposażyć każdy sklep w butelkomat, jednak jest ryzyko, że w części sklepów nie będą one uruchomione wraz z początkiem stycznia 2025 r. – przyznaje Aleksandra Robaszkiewicz.

– W każdym sklepie znajdzie się jeden butelkomat. Maszyny zlokalizowane są w specjalnych dobudowanych pomieszczeniach lub wewnątrz sklepu. Typ butelkomatu jest uzależniony od możliwości lokalowych danego sklepu – doprecyzowuje.

I dodaje: – Klienci bardzo chętnie zwracają w naszych sklepach butelki. Dotychczas zebraliśmy już ponad 3 mln butelek w lokalizacjach, w których je zbieramy, czyli w Poznaniu i okolicach. Surowiec przekazaliśmy do zakładów recyklingu w Polsce.

Zostało mało czasu

Head of corporate communications and CSR w Lidl Polska zaznacza także, że z perspektywy biznesu bardziej korzystne byłoby zapewnienie większego komfortu czasowego na wprowadzenie wymogów ustawy wdrażającej system kaucyjny we wszystkich sklepach.

– Lidl Polska nieustannie działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025, są to: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog – komentuje Robaszkiewicz. – Warto podkreślić, że w naszej strategii duże pole zajmują działania wspierające środowisko, których podejmujemy się z myślą o przyszłości planety oraz jakości życia naszych klientów i pracowników – podsumowuje.

13.11.2024 / 09:09
StoryEditor
W której sieci sklepów czeka się najdłużej w kolejce? Co dają kasy samoobsługowe? I dlaczego Dino ma z tym problem? Klienci podzielili się swoimi odczuciami
Kolejka do stoiska mięsnego w sklepie (wiadomoscihandlowe.pl/AK)

Aldi i E.Leclerc to dwie sieci, w których klienci pozytywnie oceniają czas spędzony w kolejce. Na dnie zestawienia znalazła się Biedronka.

Dane pochodzą z platformy Webankieta i bazują na analizach ponad 23 tys. opinii z Google Reviews. Zastosowano skalę, w której wartość -1 oznacza najbardziej krytyczny stosunek, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2024 / 13:02
StoryEditor
Nestle sprzeda swój segment wody butelkowanej? Spółka szuka partnerów do biznesu
Nestle szuka partnerów do biznesu w segmencie wody (fot. testing/Shutterstock.com)

Jak donosi esmmagazine.com, spożywczy gigant Nestle w najbliższych miesiącach będzie otwarty na różne transakcje oraz partnerstwa w kwestii swojego segmentu wody butelkowanej.

Jako pierwszy informację opublikował Reuters. Nestle szuka oszczędności i przeprowadza zmiany strukturalne w swojej firmie. Jedna z nich polegać ma na wydzieleniu segmentu wody ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 19:12