23.04.2024 / 00:00
StoryEditor

W jakiej cenie będzie można kupić akcje właściciela Żabki i Stocka? Jaką kwotę CVC chce pozyskać w IPO?

Sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)
Już 26 kwietnia spółka CVC planuje debiut na giełdzie Euronext w Amsterdamie. Właściciel Żabki i Stocka opublikował właśnie prospekt emisyjny i ruszył z ofertą dla inwestorów. W jakiej cenie będzie można kupić akcje CVC?

Jak wynika z prospektu opublikowanego przez CVC przedział cenowy akcji w ofercie CVC to 13-15 euro, co oznacza kapitalizację rynkową na poziomie około 13–15 mld euro.

Oferta obejmie od 16 593 990 do 19 146 913 nowych akcji i 96 153 846 istniejących akcji oraz dopuszczenie do notowania i obrotu wszystkimi akcjami na giełdzie Euronext Amsterdam.

Oferta będzie prowadzona od poniedziałku 22 kwietnia do czwartku 25 kwietnia 2024 r.

Jak wynika z prospektu spółka chce pozyskać z emisji nowych akcji około 250 mln euro. Aby zapewnić wystarczającą płynność, oferta będzie wynosić co najmniej 1,25 mld euro.

Rob Lucas, dyrektor generalny CVC zapewnił, że ani on, ani żaden z partnerów CVC nie sprzeda swoich akcji w ramach tej transakcji.

Wcześniej, Bloomberg i Wall Street Journal podawały nieoficjalnie, że właściciel sieci Żabka w ramach pierwszej oferty publicznej miałby pozyskać między 1 mld a 1,5 mld euro.

Publikacja ceny za akcję planowana jest na 25 kwietnia, a wyników oferty 26 kwietnia.

Fundusz CVC jest właścicielem m.in. sieci sklepów Żabka Polska, producenta wódki firmy Stock czy marek Lipton i Breitling. Ogólna wartość aktywów, którymi zarządza CVC wynosi ok 186 mld euro.

19.11.2024 / 22:41
StoryEditor
Studenac publikuje prospekt emisyjny i rusza z publiczną ofertą. Za ile będzie można kupić akcje chorwackiego dystrybutora, który zadebiutuje na warszawskim parkiecie?
Michał Seńczuk, prezes Studenac

Wywodząca się z Chorwacji Studenac Group jedna z najszybciej rosnących sieci sklepów spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała dziś prospekt i 20 listopada 2024 r. rozpocznie pierwszą publiczną ofertę akcji Spółki. Oferta obejmuje emisję nie więcej niż 24 066 667 nowych akcji oraz sprzedaż nie więcej niż 31 103 927 istniejących akcji, tj. łącznie nie więcej niż 55 170 594 akcji, stanowiących do 35,0 proc. kapitału zakładowego spółki po przeprowadzeniu oferty (przy założeniu wyemitowania przez spółkę maksymalnej liczby nowych akcji).

Oferta spółki Studenac będzie skierowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce i Chorwacji, do kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych w Stanach Zjed...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2024 / 15:10
StoryEditor
POLAK NA ZAKUPACH. Jakość nie ilość. Kluczową wartością produktu jest jego dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Polacy coraz częściej dokonują świadomych wyborów zakupowych (fot. Shutterstock)

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów zakupowych, skupiając się na jakości, trwałości i zgodności z własnymi przekonaniami, wynika z najnowszego raportu TrendKey, przygotowany przez firmę GfK – An NIQ Company. Na co Polacy zwracają uwagę według najnowszego badania?

- Współczesny konsument wybiera jakość, nie ilość – bo liczy się to, co trwałe i zgodne z naszymi przekonaniami, a nie chwilowa korzyść – mówi Dominika Grusznic-...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 22:27