23.04.2024 / 00:00
StoryEditor

W jakiej cenie będzie można kupić akcje właściciela Żabki i Stocka? Jaką kwotę CVC chce pozyskać w IPO?

Sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)
Już 26 kwietnia spółka CVC planuje debiut na giełdzie Euronext w Amsterdamie. Właściciel Żabki i Stocka opublikował właśnie prospekt emisyjny i ruszył z ofertą dla inwestorów. W jakiej cenie będzie można kupić akcje CVC?

Jak wynika z prospektu opublikowanego przez CVC przedział cenowy akcji w ofercie CVC to 13-15 euro, co oznacza kapitalizację rynkową na poziomie około 13–15 mld euro.

Oferta obejmie od 16 593 990 do 19 146 913 nowych akcji i 96 153 846 istniejących akcji oraz dopuszczenie do notowania i obrotu wszystkimi akcjami na giełdzie Euronext Amsterdam.

Oferta będzie prowadzona od poniedziałku 22 kwietnia do czwartku 25 kwietnia 2024 r.

Jak wynika z prospektu spółka chce pozyskać z emisji nowych akcji około 250 mln euro. Aby zapewnić wystarczającą płynność, oferta będzie wynosić co najmniej 1,25 mld euro.

Rob Lucas, dyrektor generalny CVC zapewnił, że ani on, ani żaden z partnerów CVC nie sprzeda swoich akcji w ramach tej transakcji.

Wcześniej, Bloomberg i Wall Street Journal podawały nieoficjalnie, że właściciel sieci Żabka w ramach pierwszej oferty publicznej miałby pozyskać między 1 mld a 1,5 mld euro.

Publikacja ceny za akcję planowana jest na 25 kwietnia, a wyników oferty 26 kwietnia.

Fundusz CVC jest właścicielem m.in. sieci sklepów Żabka Polska, producenta wódki firmy Stock czy marek Lipton i Breitling. Ogólna wartość aktywów, którymi zarządza CVC wynosi ok 186 mld euro.

11.02.2025 / 13:05
StoryEditor
SPAR po niedawnym przejęciu już otwiera nowe sklepy. Krzysztof Tokarz: rozpoczął się nowy, lepszy rozdział
SPAR po niedawnym przejęciu już otwiera nowe sklepy. Krzysztof Tokarz: rozpoczął się nowy, lepszy rozdział (fot. materiały prasowe)

GK Specjał po niedawnym przejęciu SPAR Polska już otworzył nowy sklep pod nowo nabytym szyldem. Krzysztof Tokarz, prezes grupy, zapowiada nowe rozdanie dla sieci w Polsce. Gdzie została otwarta najnowsza lokalizacja sieci?

W sobotę, 8 lutego 2025 roku, miało miejsce oficjalne otwarcie pierwszego sklepu SPAR, już pod nowym zarządem Grupy Kapitałowej Specjał. Sklep znajduje się w miejscowości Zawich...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.02.2025 / 11:44
StoryEditor
Michał Rudecki, NielsenIQ: Drogerie nie dają się dyskontom, odpowiadają za 70 proc. sprzedaży wartościowej kosmetyków
Drogerie nie dają się dyskontom, zdj ilustracyjne (fot. Rossman, Krystian Pakiela)

Dyskonty od lat mocno zyskują na znaczeniu jako kanał sprzedaży. Jest jednak duża różnica pomiędzy asortymentem drogerii i dyskontów, różni je także model kupowania. Jaki udział w sprzedaży kosmetyków w Polsce ma każdy z tych kanałów i czy dyskonty mogą być zagrożeniem dla drogerii?

Z danych NielsenIQ wynika, że drogerie odpowiadają za aż 70,3 proc. sprzedaży wartościowej kosmetyków, podczas gdy dyskonty za 18 proc. sprzedaży. Zarazem drogerie na przestr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 23:16